خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان پرمحتوا و هدفمند باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان پرمحتوا و هدفمند باشد

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه مسئله سیاست‌گذاری فعالیت های مهدوی باید سازنده باشد، گفت: باید برنامه های نیمه شعبان پرمحتوا و هدفمند باشد و به چراغانی و برنامه های سرگرم کننده اکتفا نشود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از  خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۷ فروردین) در دیدار با دست اندرکاران مهدویت در استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: یک مسئله مهم بزرگداشت میلاد حضرت مهدی (عج) در نیمه شعبان است که باید برنامه های این مراسم پرمحتوا و هدفمند باشد و به چراغانی و برنامه های سرگرم کننده اکتفا نشود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهان انسانیت مریض است و تمام این درد و ظلم ها باید معالجه شود، گفت: هدف بعث پیامبران الهی اقامه قسط و عدل در جامعه بوده است اما چرا این مهم تحقق نیافته، چون انسان ها حاضر نیستند به خاطر مسائل نفسانی و منافع شخصی این عمل را انجام دهند.

وی با بیان اینکه انسان جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است، تصریح کرد: وقتی جامعه را گرگ پرورش داده‌اند نتیجه آن همین خونریزی ها و ظلم در سطح جهان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه آرمان انسان ها را بازگشت به بعثت پیامبران ذکر کرد و افزود: اگر پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) که محیط آماده بود این امانت به کسی که خدا معین کرده بود، سپرده می شد آرمان پیامبران الهی (اقامه عدل) تحقق پیدا می کرد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری بنیاد مهدویت باید دنبال آرمان پیامبران باشد، ما دنبال وظیفه خودمان هستیم نتیجه با خداوند است.

 

وی با بیان اینکه مشکلات با دست حضرت مهدی (عج) حل می شود و آن هم وقتی است که جامعه صالح باشد، گفت: امام زمان (عج) منتظر هستند که ما چه زمانی صلاحیت پیدا کنیم با صداقت جامعه بشری را با عدالت اداره کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وعده که خداوند در قرآن داده که جامعه صلاحیت دار شود، ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری بنیاد مهدویت برای این جهت باید کار حساب شده و بنیانی بیندیشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه مسئله سیاست‌گذاری فعالیت های مهدوی باید سازنده باشد، عنوان کرد: باید فرمی را بر آنچه عقل و دین و فطرت فرموده، تنظیم کنید که محصولش آن باشد که حاصل شود.

 

وی با اشاره به کمرها را محکم ببندید و این راه را ادامه دهید و بشر را از ظلم نجات دهید، گفت: تنها بحث ظلم اقتصادی مطرح نیست باید جایگاه بشر جایگاه عدل بشود و هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه انسان باید در جایگاه اشرف مخلوقات قرار بگیرد، افزود: این مفهوم باید به خانواده ها، محیط درس  و دانشگاه، بازار و  محیط اداری منتقل شود تا یک انگیز جدید و جدی شروع شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: شورای سیاست‌گذاری بنیاد مهدویت باید طرح علمی و کارشناسی شده در جهت تربیت و رشد و علم و چیزی که شایسته داشته باشد ارائه دهد تا مسائل تطمیع، احساسات و حاشیه ای در آن تاثیر نداشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *