خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: راه حل جلوگیری از گران فروشی عرضه مستقیم کالا و نظارت جدی بر بازار است/ هیچ عبادتی بهتر از حل مشکل مردم نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: راه حل جلوگیری از گران فروشی عرضه مستقیم کالا و نظارت جدی بر بازار است/ هیچ عبادتی بهتر از حل مشکل مردم نیست

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه مسائل گرانی بازار همه راه حل دارد، گفت: راه حل جلوگیری از گران فروشی این است که باید زحمتی کشیده شود، تولیداتی که انجام می شود، به صورت عرضه مستقیم وارد بازار شوند، این شرایط موجود هم به ضرر تولید کننده و هم به ضرر خریدار است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای دکتر ملانوری استاندار خراسان جنوبی و معاونین ایشان که به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و پیشاپیش فرارسیدن سال جدید، گفت: مسئله انتخابات در واقع امانتی است بر مردم، که ان‌شاالله با حسن انتخاب خودشان و تجربیات بیش از ۴۰ سال، انتخاب ها بر اساس معیارها و شناخت‌هایی باشد که دور از مسائل سلیقه ای و انگیزه های غیر اصولی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: از نظر دانش، توانمندی و تعهد، باید بهترین انتخاب باشند، مردم می خواهند سرنوشت خود را در اختیار افرادی قرار دهند، این مسئله مهم، را به بهترین وجه انجام دهند، مسئولین نیز امانتدار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ادامه داد: مسائل گرانی بازار همه راه حل دارد، یک مسئله گرانی است و دیگری گران فروشی است، وقتی یک کالا دو نرخی می شود، راه مطمئن‌اش کالابرگ است، وقتی فردی بداند کالای مورد نیازش در هر زمانیکه مراجعه کند، وجود دارد، این دو نرخی و گران شدن از دست دلال ها خارج می شود.

وی افزود: راه حل جلوگیری از گران فروشی این است که باید زحمتی کشیده شود، تولیداتی که انجام می شود، به صورت عرضه مستقیم وارد بازار شوند، این شرایط موجود هم به ضرر تولید کننده است، هم به ضرر خریدار، وقتی واسطه ها نباشند، هم از تولید کننده به قیمت صحیح بخرند، هم وقتی این کالا به دست مصرف کننده می‌رسد به قیمت جان مردم ارائه نمی شود.

امام جمعه بیرجند در ادامه تاکید کرد: اگر این عرضه مستقیم برپا شود، هم برای خریدار خوب است، هم تولید کننده تشویق می‌شود که تولید کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به توزیع ارز دولتی برای نهاده های دامی، گفت: دولت از طرفی ارز می دهد برای نهاده های دامی، اما نظارتی برای توزیع آن وجود ندارد، طبعا این وارد کننده دنبال منافع خودش می رود و آن فردی که منتظر می ماند دامدار و کشاورز است، گاهی نیز گزارش می دهند برخی افراد، بیش از نیازشان نهاده می گیرند، برخی ها اصلا نمی توانند بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: سرکشی باید به نوعی باشد افرادی نتوانند گرانی فروشی کنند، باید به صورت اصولی و منظم تحت کنترل قرار بگیرد تا اگر تعدادی تخلف کنند با آنها برخورد شود، اما وقتی شرایط به نحوی است که همه در حال گران فروشی اند، نمی شود همه را که مجرم دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: کشور ایران کشور غنی است، اما هر چیزی طرح و برنامه و نظارت درستی می خواهد، هیچ عبادتی بهتر از این نیست که مشکل مردم حل شود، امیدورایم در سال ۱۴۰۰ این مسائل قابل حل، باعث بهم ریختن اعصاب مردم نشود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *