خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به دست اندرکاران راهیان نور: باور ایستادگی در مقابل استکبار را به نوجوان منتقل کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به دست اندرکاران راهیان نور: باور ایستادگی در مقابل استکبار را به نوجوان منتقل کنید

 حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه دشمن بر اساس دروغ ها و تحلیل های آنچنانی چیزهایی به گوش نوجوان ما می خواند، گفت: تا زمانی که زمینه حضور مردم در اردوهای راهیان نور فراهم شود و برنامه های خود را بتوانید اجرا کنید با استفاده از وسعت مخاطبی که دارید باید برای بالا بردن سطح آگاهی مردم برنامه ریزی داشته باشید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای ستاد راهیان نور دانش آموزی خراسان جنوبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) و تبریک و تهنیت بعثت نبی اکرم (صلوات الله علیه)، گفت: از جدیت شما در شرایط ویژه امروز که فرصت هایی را از ما گرفته و فرصت هایی را به دشمنان داده شده است از این غافل نیستید تشکر میکنم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت : یکسال از شیوع ویروس کرونا گذشته است

و در این شرایط خاص به دلیل محدویت های ایجاد شده اکثر نمازهای جمعه و جماعات، سخنرانی ها، مراسمات محرم، صفر، اعتکاف، راهپیمایی ها، رژه ها، مراسم حج و اردوهای راهیان نور تعطیل شد و در بخش مقابلش فضای مجازی بی در و دروازه که در خوشبینانه ترین حالت دچار ضعف مدیریت است ولیکن تعمد، سهل انگاری و ترک فعل را که خدا خبر دارد.

وی ادامه داد: در هیچ کشوری اینگونه فضای مجازی آزاد نیست اما در کشور ما رها است، این در حالی است که دشمن مانند سگ هار از هر طریقی مانند دروغ، تهمت، قالتاق بازی و انواع و اقسام جنگ های روانی و سیاسی حداکثر بهره برداری را از فضای مجازی می کند، این که شما کاملا این زمان را کنترل کردید و مطابق با شرایط زمان ابزار را جا به جا کردید و بهره برداری می کنید این خیلی ارزشمند است که البته این وظیفه هم هست، ما در هیچ مقطعی نباید دست روی دست بگذاریم، بقیه اش با خداست.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: در حوزه راهیان نور طبعاً کارهای دیگری نیز می شود انجام داد، وقتی در صحنه میدانی توفیق حضور در میدان های نبرد و راهیان نور باشد به دلیل شرایط محیطی، قداست و معنویت خاص آنجا جایگزینی وجود ندارد اما تا زمانی که این محدودیت ها برداشته شود و پشت سرگذاشته شود که دل ها منتظر آن روز است می شود به هر وضع ممکن تبدیلش کرد که بخشی را که فرمودید بسیار جالب بود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: بنده به مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس فقید، آقای اوحدی رئیس کنونی بنیاد شهید و امور ایثار گران کشور و همچنین مسئولان ذیربط سازمان مسئله جمع آوری و انتشار کرامات شهدا و تبدیل به کتاب یا مجموعه کتب را دادم و روی این قضیه اصرار داشته و دارم.

وی افزود: در جریان دفاع مقدس از شهدا به گونه‌های مختلف کرامات فوق العاده‌ای داشته و داریم که کاملا مستند است، این کرامات به صورت متفرقه نوشته شده است اما خواسته من از مسئولین محترمی که به همه آثار و اسناد نوشتاری مربوط به کرامات شهدا  دسترسی دارند این بود که این اسناد را جمع آوری کنند و در دسترس عموم قرار دهند، این ها برای همه خیلی موثر و تاثیر گذار است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: چندی قبل بود که بنده این موضوع را از مسئول بنیاد شهید خراسان جنوبی پیگیری کردم خبر خوشی به من دادند که در این زمینه اقداماتی دارد صورت می گیرد و بنا شد هر وقت آثاری چاپ شود به دست ما برسانند که اگر این اتفاق افتاد بنده به اطلاع شما خواهم رساند تا از آن آثار استفاده کنید، مسئله کرامات شهدا خیلی مهم است.

وی ادامه افزود: دفاع، یک حق است و خداوند مسئله دفاع را نه تنها در انسان بلکه در نباتات و انواع و اقسام موجودات زنده قرار داده است و دفاع برای انسان قبل از اینکه یک واجب شرعی باشد یک واجب اولیه است و لذاست که اصل دفاع اجازه لازم ندارد، برای مثال کسی که نصف شب به خانه شما حمله کرده شما برای دفاع از خود و اموال و ناموس خود به اجازه نیازی ندارید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: دفاع، دفاع است و انقلاب ما مظلوم واقع شد، دیدید که شرق ملحد و شرق مشرک و مرتجعین بی دین طی هجوم بین المللی به ایران حمله کردند، ما در دفاع مقدس آثار معنوی و کراماتی زیادی از شهدای بزرگوار داریم که اگر آثار و کرامات شهدا جمع آوری شود تاثیرگذاری خیلی ویژه ای خواهد داشت، بنده پیگیر جمع آوری کرامات شهدا خواهم بود، شما هم پیگیر این موضوع باشید.

وی افزود: ما هم باید در فضای مجازی حضور فعال داشته باشیم همانطور که دشمن از آن استفاده می کند ما هم باید از آن حداکثر استفاده را بکنیم که در این حوزه فرمودید برنامه و مخاطب دارید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: در کشور روسیه ۲ میلیون نفر در جنگ بین المللی جان باختند و دفاع کردند و همین الان برای تک تک آنها در روسیه حساب جداگانه ای باز کردند و تک تک خصوصیات و ویژگی ها و دفاعشان را در آن قید می کنند، دفاع آن ها که بر اساس مبنای ارزشی دینی نبوده او از خودش دفاع کرده است ، در حال حاضر حدود ۲ میلیون سند، مدرک، بزرگداشت و ویژگی های خاص برای آن ها در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: اما آنچه که ما از شهدای خودمان داریم چیزی است ورای آنها، هم دفاع به عنوان یک مسئله اولیه است، هم جهاد است و هم یک مسئله ارزشی و الهی است کرامت در این ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: می بینید وقتی فرمانده ای در بن بست میدان مین قرار می گیرد و فرصت دارد می سوزد، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) او را هدایت می کند و با جانفشانی میدان مین را پاکسازی می کند تا بقیه همرزمان او به سلامت از آن معبر گذر کنند ، این ها که افسانه نیست، این ها مستند است و قضایای مختلف دیگر که هم شما می دانید و هم من میدانم.

وی ادامه داد: برای این گفتم این موارد جمع شود چون که خیلی حرف در این موضوع برای گفتن وجود دارد، ضمن آن برنامه هایی که فرمودند و ورود به این قضایا و پر کردن صحنه مجازی و ارتباطات گوناگون دیگر از این مسائل فوق ارزش استفاده شود، این تنها مسئله دفاع نیست و تجدید حیات ایمانی است.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: قرآن کریم که کتاب تاریخ نیست، این همه بعثت انبیا دراقوام مختلف که از آن صحبت می کند همین است که این دل ها را در صراط ایمان محکم می کند.

وی افزود: ما تا آرمان های انقلاب اسلامی خیلی راه داریم اما انصافا آنچه را که انجام شده چیزی است که در دنیا به دیگران اصلا اینگونه اجازه ای نمی دهند، شما ملاحظه می فرمایید آن هایی که دم از دموکراسی می زنند آیا به کشورهای تحت نفوذ خود اجازه رأی دادن می دهند یا خیر؟ بر سر مردم یمن حدود ۷ سال است که این ها می زنند، می کشند، گرسنه نگه می دارند اگر حیوانی نسبت به این قضیه شعور پیدا کند واقعا احساس ننگ می کند، چون این مردم حتی اجازه این که رأی بدهند را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ابراز کرد: دموکراسی که آنها می گویند مراد خودشان هستند والا برای کشورهای دیگر و افرادی مانند سلمان بن عبدالعزیز خیلی خوب است و او را می خواهند چون مردیکه آلزایمر دارد و وقتی می خواهد یک نامه را از رو بخواند به غلط می خواند، او برای آنها پادشاه خیلی خوبی است آنها دموکراسی را برای خودشان می خواهند ولی برای مجموعه مردم دنیا اینگونه سیستم هایی را می خواهند، برای آنها بن سلمان بهتر از پدرش برای آنها نوکری می کند و هر چه می گویند فوری اجرا می کند، اسمش را گذاشتند ولیعهد، او نوکر صهیونیست ها است.

وی افزود: سران استکبار از شرق دور تا غرب هر جا توانستند به مردم ظلم کردند بر سر مصر، لیبی، بحرین، چه درآوردند؟ بر سر مردم خودشان ببینید چه بلایی در آوردند، این ها که مدعی دموکراسی هستند ببینید بیش از یک سال جلیقه زردهای فرانسه که به حساب مهد آزادی است فقط یک سوال داشتند و یک جواب می خواستند چقدر آنها را زدند، کشتند، کور کردند، زندان انداختند و شکنجه کردند ، دموکراسی آنها این است، آنها به هیچ مردمی اجازه استقلال نمی دهند اما در جمهوری اسلامی نه تنها به آنها اعتنایی نکرده بلکه امروز در سطح جهان به عنوان اول رقیب مقابل قدرت پوشالی آنهاست و به قول حضرت امام خمینی(ره) قدرتشان را زیر پا گذاشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان داشت: ما اگر فعلا نمی توانیم به صورت حضوری در راهیان نور یا برنامه های دیگر مانند کلاس های مدرسه، حوزه، دانشگاه و غیره حضور داشته باشیم ولی از شیوه‌های دیگر دست ما پر است.

وی افزود: دشمن در این خلا و این شرایط، بمباران تبلیغاتی می کند، جنگ روانی میکند، دروغ می گوید و هر چه دلش می خواهد می گوید چون فضای مجازی در اختیار آنهاست.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: ما در عمل با آرمان ها خیلی فاصله داریم اما این راهی که آمدیم برای دیگران محال است و فقط شاهکاری است که این مردم به رهبری حضرت امام خیمنی(ره)  و مقام معظم رهبری انجام دادند.

وی افزود: در جلساتی که ما قبلا داشتیم و الان هم داریم تعقیب می کنیم برای بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به پیشرفت های کشور بعد از انقلاب در مقابل دروغ ها و تهمت ها کتاب صعود چهل ساله که رشد این چهل سال را نشان می دهد مورد مناسبی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: وقتی دشمن بر اساس دروغ ها و تحلیل های آنچنانی چیزهایی به گوش نوجوان ما می خواند باطل السحر آن بالا بردن سطح آگاهی مردم است، شما تا زمانی که زمینه حضور مردم در اردوهای راهیان نور فراهم شود و برنامه های خود را بتوانید اجرا کنید با استفاده از وسعت مخاطبی که دارید باید برای بالا بردن سطح آگاهی مردم برنامه ریزی داشته باشید تا دروغ های دشمن را باور نکنند.

وی ادامه داد: دشمن می خواهد مردم را مایوس کند او می گوید در جمهوری اسلامی اصلا کار و پیشرفتی صورت نگرفته است، نخیر خیلی کارها شده است که امروز آثارش را شما می بینید خود آمریکا با ۵۰ میلیون گرسنه زمین گیر شده، انگلیس و فرانسه بدتر از آمریکا چطور کار نشده خیلی از کارها انجام  شده است، درهمین جریان مبارزه با ویروس کرونا  که آنها پر ادعا بودند زمین گیر شدند و ما که در محاصره سخت بودیم برگ برنده داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: این باورها را به نوجوانان ما منتقل کنید که البته طرح و برنامه و شیوه آگاهی می خواهد  تا در صحنه ها بتوانند از خودشان دفاع کنند، اگر ما بتوانیم از این چالش ها بهره برداری کنیم بهترین فرصت برای ما است البته سخت است ، مردم ما در این جهت تحمل های زیاد انقلابی کردند خدا خیرشان دهد اما در نتیجه و پایان نتایجش برگ برنده با ما است، امیدوارم در این جهت طرح و برنامه داشته باشید که حتما دارید بنده هم دعاگوی شما هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *