خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مرحوم علی اصغر زارعی مصداق عمار انقلاب است/ مهمترین شاخص نیروی انقلابی خودساختی اوست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مرحوم علی اصغر زارعی مصداق عمار انقلاب است/ مهمترین شاخص نیروی انقلابی خودساختی اوست

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی مرحوم آقای علی اصغر زارعی در جریان تصویب برجام اشک می ریختند، افزود: ایشان فردی خودساخته و تمام وجود این مرد بزرگ اراده وجود داشت.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه با وجود ویروس کرونا، اما حضور مردم در حرکت زیبای روز ۲۲ بهمن خیلی امیدوار کننده بود، گفت: مردم تجربه همچین کاری را نداشتند و مسئولین نیز فقط به ابلاغ عدم تجمع مردمی در این روز تاکید داشته وفقط اعلام کردند به صورت موتوری برگزار می‌شود، اما هیچ طرحی داده نشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین آقای روانبخش از شاگردان حضرت علامه مصباح یزدی(ره)، با اشاره به ویژگی های عمار در صحنه‌های حساس، گفت: آقای مرحوم آقای علی اصغر زارعی مصداق این عمار هستند و مهمترین شاخصه ایشان دقت در انجام وظیفه خود بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشاهده کردید که مرحوم آقای علی اصغر زارعی در جریان تصویب برجام اشک می ریختند، افزود: ایشان فردی خودساخته و در تمام وجود این مرد بزرگ، اراده وجود داشت.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حکمت خدا این است که هیچ دو نفری شبیه به هم نباشند ولی درست این است هر فردی سر جای خودش قرار بگیرد، گفت: قعطات یک ماشین با هم متفاوت است، هنر یک طراح خودرو این است هر قطعه را در جای خودش قرار دهد، به طور کلی یکی از معانی عدالت نیز این است که هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد.

وی با اشاره به حضور متفاوت مردم در مراسم ۲۲ بهمن امسال، گفت: با وجود ویروس کرونا، اما حضور مردم در حرکت زیبای روز ۲۲ بهمن خیلی امیدوار کننده بود به این جهت که مردم تجربه همچین کاری را نداشتند و مسئولین نیز فقط به ابلاغ عدم تجمع مردمی در این روز تاکید داشته وفقط اعلام کردند به صورت موتوری برگزار می‌شود، اما هیچ طرحی خاصی داده نشد؛ و این شرکت متفاوت مردم همه را شگفت زده نمود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: مهمتر از اصل کار این بود که طرح و تجربه‌ای نبود ولی مردم به زیبایی خیابان‌ها را پر کرده و کار آنها نیز با فکر و زیبا بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه افزود: همه مردم برای بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده بودند، این حرکت از راهپیمایی‌های معمولی که هر ساله داشتند مهمتر بود چرا که این حرکت پشت دشمن را به خاک می مالید.

وی یاد آور شد: مرحوم آیت الله سید مهدی عبادی نقل می کردند یک روز جمعه در فصل زمستان که به نماز جمعه رفته بودیم، به روال همیشه جمعیتی جمع می شدند و مطالباتی داشتند که در بین این افراد،  یک پیرمرد ترک زبانی جلو آمد، که سئوالی داشت، گفت ما اومدیم نماز جمعه تمام صحن ها را رفتیم اما جا نبود، گفت رفتیم برف ها را کنار زدیم و آنجا نماز خواندیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه افزود: مرحوم اخوی گفتند، فکر کردیم از نحوه برگزاری نمازجمعه و دست اندرکاران گلایه داشت اما آن پیرمرد گفت؛ “سوال من این است که ۱۲۴ هزار پیغمبر آمدند ولی نشد اینکه اینچنین جمعیتی جمع شوند اما این امام خمینی (ره) که بود که آمد و شد؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *