خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سوره کوثر یکی از معجزات قرآن است که امروز آن را می بینیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سوره کوثر یکی از معجزات قرآن است که امروز آن را می بینیم

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه همه‌ی اهل ایمان مسئله مطرح شده در سوره کوثر را پذیرفته‌اند، گفت: ما امروزعلاوه بر اینکه این سوره را می خوانیم، می بینیم که چگونه به حقیقت پیوسته است، از زمان تولد حضرت زهرا(س) تا به امروز صحنه تجسم این آیه است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در دیدار مدیران و کارکنان دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و میلاد حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و سالروز تولد رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(رحمت الله علیه)، گفت: یکی از تحدی‌ها و معجزات قرآن سوره مبارکه کوثر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی تصریح کرد: یکی از علمای اهل سنت به عنوان معجزه روی سوره کوثر دست گذاشته است که با ضمیمه بخشی از تاریخ و بعد از تولد حضرت فاطمه (سلام االله علیها)در تفسیر سوره کوثر، این حضرت را به عنوان خیر کثیر، یعنی مرکب از دو عنصر خیر بودن و دیگری کثرت بودن که نسل پیامبراسلام(صلوات الله علیه) از اولاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) تکثیر می شود.

 

وی در ادامه افزود: همه‌ی اهل ایمان مسئله مطرح شده در سوره کوثر را پذیرفته‌اند ولی ما امروزعلاوه بر اینکه این سوره را می خوانیم، می بینیم که چگونه به حقیقت پیوسته است؛ از زمان تولد حضرت زهرا(س) تا به امروز صحنه تجسم این آیه است به طوری که فخر رازی نیز به این مسئله اذعان داشته است.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: یکی ازمعجزات سوره کوثر این است که افرادی که پیامبر(ص) را بر اساس خوی جاهلیت ابتر معرفی می کردند، با همه آفت‌ها و دشمنی‌هایی که با نسل پیغمبراکرم(ص) و اولاد حضرت زهرا(س) در دوران هارون الرشید و بعد از آن؛ اما وعده خدا تغییری نکرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به زمانی که آیت الله مرعشی نجفی جمعیت اولاد حضرت زهرا(س) را حدود ۱۵ میلیون بیان کرده بودند، گفت: علاوه بر کثرت، خیر فراوانی در این نسل وجود دارد و از جمله آنها فردی همچون امام حسن مجتبی(علیه السلام) که بسیار کم شنیده شده است و ماجرای کربلا توسط ایشان طرح زیری شد، همانگونه که در فتح مکه در زمان پیامبر اسلام (ص) ابتدا صلح حدیبیه بوده است و در قرآن نیز منظور از إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا منظور صلح حدیبیه می باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در دستگاه معاویه جریان وابسته به روم تصمیم‌گیر بود، چنانچه مشاور معاویه سرجون رومی بود، افزود: آنچه که این دسیسه ها را در برابر اسلام ناب خنثی می کرد امام حسن(علیه السلام) بود چنانکه که تحمل سختی‌های سیاسی بسیار دشوارتر از مسائل نظامی است لذا کربلا زایده دست امام حسن مجتبی(علیه السلام) است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه افزود: امام حسین (علیه السلام) که دنیا همچون این فرد سراغ ندارد، و همه مردم آزادی خواه جهان نسبت به امام حسین(علیه السلام) ارادت دارند حتی در مناطق هندو برای امام حسین(علیه السلام) عزاداری می کنند، فرزند حضرت زهرا(سلام الله علیها) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه این خیر در تمامی ائمه معصومین وجود دارد، افزود: آن کسی که منجی همه‌ی امت ها است و عدالت را در جهان برای همه فراهم می‌کند فرزند حضرت فاطمه زهرا(سلام علیها) است.

 

وی افزود: وقتی اسلام قابل تحریف از پیچ و خم‌های این پادشاهان ظالم اما تا به امروز سالم مانده است، زحمت مراجع تقلید و علمای دین بوده است، در حالی که غالباً در مدت غیبت کبری آن کسی که رهبری امت اسلامی را بر عهده داشته است، معمولا سیّد بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: همچنان که امروز یکی از فرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها) رهبری جهان اسلام را عهده‌دار است، چنانچه حتی دشمنان نیز اقراق کرده اند اینگونه رهبری در دنیا نظیر ندارد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *