خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات امروز جامعه زیر سر آدم‌های دروغگو، دشمن پرست و توجیه‌‌گر است/ وقت صرف کردن به اینکه انگلیس یا ترامپ و بایدن چه می گوید بیهوده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات امروز جامعه زیر سر آدم‌های دروغگو، دشمن پرست و توجیه‌‌گر است/ وقت صرف کردن به اینکه انگلیس یا ترامپ و بایدن چه می گوید بیهوده است

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه پیدا کردن راه درست کار سختی نیست بلکه خودمان هستیم که اشتباه می کنیم، گفت: اگر به دستورات اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی عمل کنیم هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی استان که امروز(دو شنبه) در بیرجند برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، گفت: جهان هستی، عالم و انسان‌ها آفرینش خداوند می باشند و حکم و دین نیز برنامه رشد انسان ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه افزود: پیام پیمغبران الهی و جانشینان آنها که منفعت، خیر و رشد ما در تبعیت از آنهاست، همواره ما را از عبادت طاغوت، نفس، جهل و فساد نجات داده و به عبودیت خدای متعال راهنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال به عبودیت نیازی ندارد، گفت: به عبارت دیگر عبودیت یعنی شیوه پرورش انسان، لذا این انسان است که به عبودیت نیاز دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیه” لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ”، ادامه داد: هر چیزی در جای خودش در همه امور سهمیه بندی دارد و اگر این اصل در جامعه بشری حفظ می شد همه‌ی انسان ها به کمال می‌رسند، اما مانع آن؛ افرادی هستند که با بعثت پیغمبران مخالفت و تابع طاغوت بودند، گاه به صورت نظامی و غیر نظامی علیه پیغمبران و جانشینان آنان می جنگیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی تصریح کرد: شیاطین جنّی و انسی،  در طراحی توطئه‌ها شیوه هایی اتخاذ می‌کنند که افراد بی تجربه در دام آنها افتاده که یکی از شیوه ها مشغول کردن مردم به دین‌های متعدد(عرفان های کاذب) است و به اسم دین تکفیر می‌کنند، شما در هر زمانی از تاریخ که نگاه کنید این جنگ‌ها همواره بوده است.

وی افزود: در زمان امروز همانگونه که در روایات آمده است، دوران آخرالزمان، دوران پر فتنه ای است؛ البته همان گونه که فتنه های زیادی دارد، فرصت بسیار خوبی نیز فراهم شده است تا فتنه‌ها را پاسخ داد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد: در برخی روایات نقل شده است کسانیکه در قبل از ظهور حضور و درک و بصیرت داشته و پای اعتقادشان بمانند، اجرشان از افرادی که بعد از ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) حضور داشته باشند، بیشتر است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه شما کمر همت بستید و از مکتب انبیاء در حال دفاع هستید، گفت: امروزه بمباران شبهات نسبت به دین حق بسیار زیاد است، شبهه به دین اسلام وارد می کنند، اما نسبت به ادیان بت پرستی و گاو پرستی هیچ نظری ندارند، عرفان‌های کاذب را اصلا کار ندارند، اما در مقابل اسلام موضع می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی افزود: در طول تاریخ استکبار برای اینکه به مردم را در جهان به استضعاف بکشانند و بر مردم مسلط شوند، بین آنها اختلاف می اندازد و ادیان متعددی اختراع می‌کند.

وی در ادامه یاد آور شد: همه‌ی انسان ها که نمی توانند همه علوم را فراگیرند، اما باید برای انتخاب درست در کنار افراد صادق باشند، هر کدام از افرادی که در رفتار و گفتار خود صادق اند، باید همراه آنها بود همان گونه که خداوند در قرآن کریم می فرمایند”كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ”.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه یادآور شد: دیروز سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی بود، همه مردم از کوچک تا بزرگ از ایشان استقبال کردند، در هنگام وفات ایشان در تشییع پیکرشان سنگ تمام گذاشتند چرا که امام خمینی(ره) صادق بود و مردم شیفته ایشان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه با وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دیگر دنبال شبه رفتن معنا ندارد، گفت: وقت صرف کردن به اینکه انگلیس یا ترامپ و بایدن چه می گوید بیهوده است، امروز باید دنبال صدق رفت، و این صدق معیار حق است، حق یعنی واقعیت اشیا و صدق انعکاس آن و آنچه پیغمبران و جانشینان آنها و علمای راستین می فرمایند، صدق است چون مطابق آن حقی است که وجود دارد.

وی افزود: در مسائل اعتقادی، جریانات سیاسی و مسائل اقتصادی، باید همراه با راستگویان بود، از افرادی که با پول و سرمایه های مردم اختلاس می کنند، توجیه گر می باشند و یا دروغ می گویند، باید فاصله گرفت و بدنبال انسان‌های صادق که بیشتر از حق خود نمی گیرد، رفت، باید دنبال امثال آدم هایی همچون علامه مصباح یزدی(قدس سره) که ملاصدرای زمانه بود، رفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به آیه “قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ”، گفت: پیدا کردن راه درست کار سختی نیست بلکه خودمان هستیم که اشتباه می کنیم، امروز مشکلات ما سر آدم‌های دروغگو، دشمن پرست، منافق و توجیه گرها است، اگر به اسلام و انقلاب خود عمل کنیم هیچ مشکلی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی خدمتگزاری به خلق را بهترین عبادت بر شمرد و افزود: در نوع خدمت رسانی بالاترین خدمت، کار فرهنگی است هر کس هر گره‌ای از مردم بگشاید و لبخندی بر دل انسان‌های غمدیده بنشاند بالاترین عبادت را داشته است.

وی در پایان اظهارداشت: قضایای تلخی در این ۴۲ سال اخیر تجربه کرده ایم، اما با همه این تلخی ها به همت شما عزیزان میوه‌های شیرینی به  بار خواهد نشست، این درحالی است که دریچه‌های امید برای مردم باز شده است و استحکامی حاصل شده و همچنین در سراسر جهان مردم کشورهای مختلف شعارعدالت خواهی می‌دهند، امروز دنیا آماده می شود که حرف انقلاب اسلامی را به زبان خودشان فریاد می زنند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *