خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مرز ماهیرود شریان حیاتی صادرات محصولات استان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مرز ماهیرود شریان حیاتی صادرات محصولات استان است

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به لزوم توجه به امر صادرات کالا به کشورهای همسایه، گفت: شریان حیاتی جاده ترانزیتی محور ایران و افغانستان در مرز ماهیرود باید بیش از پیش فعال بشود و از ظرفیت تولیدات استان در صادرات محصولات غیر نفتی بهره برداری شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی، نماینده مقام معظم رهبری در استان با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: جایگاه گمرک بسیار پر اهمیت است و اگر خواسته باشد نقش خودش را پیاده سازی نماید، باید وزارتخانه های مرتبط کارشان را به نحو احسن انجام بدهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ترانزیتی بودن جاده های مواصلاتی، افزود: وزارت راه و شهرسازی می بایست نسبت به تکمیل زیرساخت های لازم جاده های ترانزیتی استان اقدام نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ارتباط با کشورهای همسایه اشاره کرد و اظهارداشت: اگر وزارتخانه های امور خارجه و کشور زمینه‌های لازم در خصوص برقراری ارتباطات با کشورهای همسایه و ایجاد تفاهم در امور تجاری را فراهم آورند، آن وقت نقش گمرک نمایان می شود، اما اگر نه جاده ای، نه ارتباطی و نه اولویت کالا در صادرات و واردات داشته باشد، گمرک نمی تواند فعال و پویا باشد.

حجت الاسلام والسملمین حاج آقای عبادی ادامه داد: شریان حیاتی جاده ترانزیتی محور ایران و افغانستان در مرز ماهیرود باید بیش از پیش فعال بشود و از ظرفیت تولیدات استان در صادرات محصولات غیر نفتی بهره برداری شود.

وی با اشاره به اینکه بایستی تلاش شود تا تحریم دشمن، بی اثر گردد، گفت: سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران، این است که متکی به نفت نباشیم و صادرات خود را به طور قانونی در سطح جهان گسترش دهیم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *