خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: متأسفانه هنوز برای عده‌ای آمریکا قبله آنها است/ دشمنان از هیچ توانسته اند این چنین تبلیغاتی علیه اسلام درست کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: متأسفانه هنوز برای عده‌ای آمریکا قبله آنها است/ دشمنان از هیچ توانسته اند این چنین تبلیغاتی علیه اسلام درست کنند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تأکید بر اینکه مردم دنیا از ظلم و این نظام سرمایه داری دیگر خسته شده اند، گفت: در این مدت تحقق انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای معرفی اسلام بوده است ولی ما شرایط مناسب را فراهم نکرده‌ایم، به طوریکه در کشور هنوز نتوانسته‌ایم اسلام را کامل معرفی کنیم و هنوز افرادی در کشور هستند که قبله آنها آمریکا است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در نشست اعضای کانون فرهنگی-تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در بیرجند، اظهار کرد: اگر فرهنگ به معنی صحیح آن شناخته و تبلیغ به معنی صحیح آن اقدام شود، می فهمیم که هر امری در تحقق و تداوم آن نیاز به فرهنگ و تبلیغ دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با اشاره به اینکه خواسته یا نا خواسته اگر فرهنگی روی افراد یک جامعه تحقق یابد، تداوم نیز پیدا می‌کند، گفت: گرچه به صورت متفرقه و با اسم‌های گوناگون و در قالب مسئولیت های مختلف اقدامات فرهنگی صورت گرفته اما نسبت به نیاز جامعه بشری و اسلامی که برای نجات این جامعه آمده، اقدام جدی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: برای کار فرهنگی خیلی دیر هنگام است چراکه دشمنان از جهت فرهنگسازی باطل و از نظر تاکتیک و تکنیک سنگ تمام گذاشته‌اند به نحوی که اقدامات آنها با زیرساخت های خیلی عمیق صورت می‌گیرد و تا مدتها عموم مردم متوجه اصل ماجرا نمی شوند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: به عنوان مثال داعش، طالبان و گروهک‌های تروریستی، تیری است با چند هدف، که ظاهرآن کشتن مسلمانان به دست خودشان است اما اصل آن یک کار تبلیغاتی است چرا که به اذعان کارشناسان غربی اسلام به گونه‌ای است که در مدت زمان کوتاهی رشد اسلامگرایی در اروپا بسیار بالا خواهد شد، لذا با وجود چنین گروهک‌هایی در افکار عمومی مردم جهان اسلام را خطرناک و وحشی تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه دشمنان از هیچ توانسته اند این چنین تبلیغاتی علیه اسلام درست کنند اما ما با وجود منابع غنی دستاورد چشم گیری نداشته ایم، گفت: باید روی این چنین مسائلی سرمایه گذاری شود برای توسعه فرهنگ همانند یک درخت باید ریشه آن در جایی محکم باشد و نگهداری شود تا جوانه بزند و رشد کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جهت انجام کار فرهنگی منابع را از واحدهای کارشناسی و تخصصی بدست بیاورید و موضوعاتی را پیدا کرده و سوابق لازم را کسب کنید، در این راستا رسانه های مختلف خودی و بیگانه را ۲۴ ساعته دنبال کرده و مسائل را بروز دنبال کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سوابق و آرشیو رسانه های همچون روزنامه کیهان که همه مطالب خود را در این ۴۰ سال بر اساس مستندات جمع آوری کرده، استفاده کنید تا تبلیغات آگاهانه و درست باشد، افزود: در این مدت تحقق انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای معرفی اسلام بوده است ولی ما شرایط مناسب را فراهم نکرده‌ایم، به طوریکه در کشور هنوز نتوانسته‌ایم اسلام را کامل معرفی کنیم و هنوز افرادی در کشور هستند که قبله آنها آمریکا است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه افزود: بیگانگان با استفاده از ابزار مختلف تبلیغاتی توانسه‌اند بر فرزندان ما تاثیرگذار باشند اما خودمان نتوانسته‌ایم اقدامی تاثیرگذاری انجام دهیم، گفت: دشمنان برای کوچکترین موضوعات سرمایه گذاری عظیم می کنند، برای دنیای خود سنگ تمام می گذارند اما ما همیشه در حال موازی کاری و پاس کاری هستیم و هنوز یک تشکیلاتی که به صورت دقیق به یک موضوع بپردازد شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این کانون خبر خوشی است، گفت: اما برای کارکرد دقیق باید از بزرگانی که در این موضوعات فعالیت داشته اند مشورت گرفته شود و با امکانات بروز، با عشق به این کار باید فعالیت کنند، شرایط ایجاب می کند که فعالیت این کانون در چارچوبه افرادی که مسئولیت قبول کرده اند، خلاصه نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه افزود: با همه دانشمندانی که در سراسر کشور در حال فعالیت فرهنگی هستند که تخصص در کنار تعهد دارند به سراغشان بروید و قبل از هر چیز زیر ساخت این کانون را محکم کنید تا افرادی که در آینده اضافه شوند دستشان پر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه باید در روش های تبلیغ نیز متفکر و خلاق باشید و ایده های تبلیغی جدید ارائه دهید، گفت: در قالب هنر، بسیار زیبا می شود تبلیغ کرد، لذا ارتباط قوی با رسانه های مکتوب و رسانه ملی می تواند در ادامه کار خیلی کمک حال باشد.

وی با اشاره به اینکه وقتی پای عشق در میان باشد می بینید که فرهادهایی هستند کوه بیستون را هم از پا در می آورند، پس این کار نیز شدنی است، افزود: اگر این کار به صورت ریشه ای شروع شود و دارای یک سامانه ای باشد تا مرجع ماندگار خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: مردم دنیا از ظلم و این نظام سرمایه داری دیگر خسته شده اند و تشنه مطالب اسلام اند، و شما مشاهده کردید که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به صورت مکتوب و در فضای مجازی به جوانان اروپا پیام‌هایی فرستادند چرا که این مطالب بسیار تأثیر خواهد گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه کار فرهنگی راه طولانی خواهد داشت، افزود: اما کار فرهنگی از باقیات الصالحاتی است که همواره خواهد ماند؛ ما در مقطعی حساس هستیم به نحوی که  در عین حالی که بدترین زمان تهاجم های مختلف است اما بهترین زمان تبلیغ است چرا که هیچ زمانی به این راحتی اسلام قابل تبلیغ نبود، امروز حق و باطل بسیار برّنده‌اند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *