خانه / نمازجمعه / خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بالاترین عبادت هدایت انسان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بالاترین عبادت هدایت انسان است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مسئله هدایت انسان ها، جزو بالاترین عبادت ها محسوب می شود، گفت: اگر شهید مطهری، مطهری می شود جهتش این است که او هر چه دیده از دیدگاه تقوا و اساتید بزرگش دیده و گفتارش هم همه حکمت و علم و تقوا بوده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار اعضای شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: قطعا شورای شما محصولات و نتایج فرهنگی ذی قیمتی دارد که همین انتظار هم از آن داریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه کلمه شورا هم از لسان دین و هم در زبان عرف و حتی بین الملل نیز تعریف شده است، اظهارکرد: آنچه که از شورا در سطح بین الملل رایج است، برای هر موضوع و مطلبی افراد عقیده و نظر خود را عنوان می کنند و تعداد هر کدام بیشتر باشد آن ملاک است، ولی در لسان دین مفهوم شورا به این ترتیب است که در موضوع و مطلب مورد نظر تبادل نظر شود و افراد نظر یکدیگر را بشنوند، تحلیل کنند و در پایان نظری که بهتر، قوی تر، کارسازتر و مفیدتر باشد انتخاب شود.

 

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: وجود انسان را جسم و روح تشکیل می دهد و هر دو به خوراک نیاز دارند که آنرا با ابزاری که در وجود خود دارد و ابزار طبیعت از منطقه مجاور خود  کسب می کند، آنچه که از نظر جسمی برای تغذیه انسان حاصل می شود از دو مجرای دهان و بینی وارد بدن می شود، آب و نان و غذا از طریق دهان به معده می رود و هوا و اکسیژن از طریق دهان به شُش منتقل می شود.

 

وی ادامه داد: بدن ما حاصل واردات است و اگر واردات آن اعم از جسمی و روحی کافی و سالم باشد، بدن سالم است و اگر واردات آن فاسد، بی حساب و بی قاعده  باشد، باعث می شود جسم و روح مسموم و فاسد شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی اظهار داشت: خدای حکیم ورودی های جسم را طوری تعبیه فرموده است که در مواجه با غذا و هوای مسموم عکس العمل نشان داده و به طرق مختلف از ورود آن به بدن ممانعت کنند و در صورت عبور از ورودی دهان و بینی آنرا از راه های دیگر از بدن دفع کند.

 

وی افزود: بدن ما عصاره آن چیزی است که وارد شده و آن اختیاریست، چه از نظر شخص و چه از نظر جامعه دقت بر این است که غذای سالم تهیه کند، معاونتی هم در طب و بهداشت و درمان به نام معاونت دارو و غذا وجود دارد کارش نظارت بر مواد غذایی و دارویی موجود در جامعه است و غذای ناسالم را از فروشگاه ها، مغازه ها، نانوایی ها و غیره جمع می کنند و دفن می کنند ولی نظارتی که باید باشد نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به روایت ( عَـجِبْتُ لِمَنْ يَتَفَكَّـرُ فى مَـأْكُولِهِ كَيْـفَ لا يَتَفَـكَّـرُ فى مَعْـقُـولِهِ، فَيُجَنِّبُ بَطْنَهُ ما يُؤْذيهِ، وَ يُودِعُ صَدْرَهُ ما يُرْدِيهِ؛) گفت: همانطور که ورودی جسم دهان و بینی است، خداوند دو راه گوش و چشم را به قلب که مرکز انسانیت می باشد، قرار داده است که اتفاقا اینجا کنترل هم نیست که مثلا بگوید سخن، سخن مسمومی بود، گوش مزه اش را درک کند و بسته بشود یا چشم هم متوجه بشود، خیر متوجه نمی شود، یک کتاب فاسد، یک روزنامه فاسد یک عکس و منظره فاسد میبیند جذب می کند و هویت انسانیت انسان بر اساس دیدنی ها و شنیدنی ها ساخته می شود.

 

وی افزود: خیلی تعجب است از انسان که در مسائل مادی خودش دقت می کند ولی مسائل معنوی خود را رها می‌کند و به آن بی اعتنایی می کند، سخنی که میشنویم تغذیه است، با شنیدن سخن علمی روح رشد می کند، سخن منافق انسان روح را مریض می کند، سخن یک عالم فرزانه برای یک بیمار روحی و روانی دواست، سخن پیامبر دواست.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: اگر شهید مطهری، مطهری می شود جهتش این است که او هر چه دیده از دیدگاه تقوا و اساتید بزرگش دیده و گفتارش هم همه حکمت و علم و تقوا بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ابراز داشت: شورای آموزش و پرورش مسلم است در هر جلسه ای که وقت می‌گذارد و دلسوزی می کند اولویت را به مسائل اصلی قرار می دهد.

 

وی افزود: بالاترین عبادت هدایت انسان ها است و بدترین گناه اضلال و گمراه کردن انسان است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به مسئله بی تفاوتی نسبت به مسائل جهان، ادامه داد: آنچه که در مسئله کرونا انجام شد بسیار کار معقولی بود البته نظرات علمی و نه نظرات سلیقگی و سیاسی، درست است، آنچه که ایجاد کرده و کنترل کردند و شیوه نامه هایی را در این جهت ارئه دادند، الحمدلله موفق هم بود اما چرا فقط همین؟ مشکلات کشور فقط همین است؟ مشکلات جهان فقط همین است؟ آمار مرگ کرونا را در سطح جهان هر روز چند نوبت اعلام می کنند، چرا آمار گرسنه هایی که از گرسنگی می میرند را اعلام نمی‌کنند ؟ چرا آمار آنهایی که قتل عام می‌شوند، چرا آمار افرادی که آواره می شوند را اعلام نمی کنند؟ چرا آمار سقط جنین که در همین کشور ما سه برابر کرونا است را اعلام نمی کنند؟ سوال من این است؟ چرا یکطرفه است؟

 

وی با اشاره به حدیث (العبودیته جوهره کنهها الربوبیه)، گفت: خدای متعال که دین را تشریع فرموده به دین ما نیازی  ندارد، آنچه که در دین تعبیه شده وسیله و نیاز پرورش انسان هاست و خدا به آن نیاز ندارد، باطن آنچه که در احکام دین تشریع شده این است که خدا می خواهد با دین فرد را هدایت کند تا پرورش یابد، در این موضوع هم صحبت کردید؟ طرحی دارید؟ زمان بندی اجرا هم دارد؟ نظارت هم برآن می شود؟ نتیجه اش چه شد؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: انشاء الله که غم فرزندان، شاگردان و پرورش یافتگان خود را بیش از پیش بخورید، بزرگترین اجر و ثواب خواهید برد و ذخیره آخرت شماست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *