خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انسان در مسئولیت های خود نباید دچار بی تفاوتی و غفلت شود/ سپردن مسئولیت های برزگ به نورچشمی ها بدترین ظلم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انسان در مسئولیت های خود نباید دچار بی تفاوتی و غفلت شود/ سپردن مسئولیت های برزگ به نورچشمی ها بدترین ظلم است

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره اینکه  انسان در مسئولیت‌های شخصی و اجتماعی نباید دچار بی تفاوتی و غفلت شود، گفت: به کارگیری انسان‌های نالایق و سپردن کارهای بزرگ به انسان‌های کوچک و نورچشمی یکی از بدترین ظلم‌ها است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز( ۲۷ آذر) در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان  با اشاره به اینکه انسان در مسئولیت‌های شخصی و اجتماعی نباید دچار بی تفاوتی و غفلت شود، گفت: همواره این نوع مرگ را بدترین مرگ نام برده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به آیه “نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ” ، افزود: در غلفت انسان دچار خدافراموشی و خود فراموشی می‌شود بنابراین هیچ خدمتی بهتر از بیدار کردن نیستد و بیداری اولین منزل برای موفقیت است.

وی با تاکید بر اینکه انسان بیدار راه انسانیت را با نور علم می‌پیماید، خداوند در نظام خلقت، انسان را آگاه آفریده و دارای علمی ذاتی است، بیان کرد: در آفرینش خودگذشتگی، سخاوت، علم و حکمت که جزو ارزرشها به شمار می آیند؛ برای این عالم نبوده بلکه در عالمی دیگر معنا می‌دهند بنابراین جنبه‌های انسانی در اینجا تکون پیدا کرده و در آخرت معنا می‌شود.

امام جمعه بیرجند در ادامه تصریح کرد: همانگونه که انسان در رحم رشد می‌کند اما برای عالم دنیا است، این عالم هم از جهت ارزش‌های اصیل در جهان آخرت معنا می‌شود لذا تفکر انسان بیدار، برای عالم آخرت است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه کسی که آخرت را فراموش کرده از هر دری وارد می‌شود تا به خواسته های خود برسد و هیچ تعهدی ندارد، گفت:  اما انسان هوشیار دروغ نمی‌گوید و ارزش‌ها را زیر پا نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه انسان بیدار همواره باید توجه داشته باشد که برای عالمی خلق شده که هرگز از بین رفتنی نیست، گفت: انسان بعد از مرگ حیاتی مستقل دارد و روح انسان همواره زنده است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در رؤیای صادقه روح انسان از جسم جدا شده و برای لحظه‌ای در عالمی دیگر سیر می‌کند؛ یاد آور شد: با تفکر مادی و فیزیکی، وجود عالمی دیگر معنا نمی‌دهد، چراکه افرادی با تفکرات مادی خیالاتی می بافند که خود و دیگران را گول می‌زنند اغوای بدتر از شیطان است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  تصریح کرد: روح، حقیقت انسان و کمالات آن در ارزش‌ها است، به نحوی که هر چه به جاده فطرت، عقل و دین نزدیک شویم به ارزش والای انسانی پی خواهیم برد.

وی در ادامه ریشه تمام بدکاری‌ها را غفلت، بی توجهی به خود و عالم هستی دانست و گفت:  کشور های غربی و آمریکا که به عنوان شیطان بزرگ نام برده می شود،  به حق کشی، انسان کشی و نیرنگ مشغول است و وقتی به کل جامعه بشریت تسلط پیدا کند، شرایط همین غفلت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در مدیریت‌ها، ارزش‌های انقلاب پیاده شود، افزود: به کارگیری انسان‌های نالایق بر دوش مردم و سپردن کارهای بزرگ به انسان‌های کوچک و نورچشمی یکی از بدترین ظلم‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: کسی که اساس ظلم و سنت سیئه‌ای را ایجاد کند، در تمام گناهانی که بر او بار شود، شریک است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *