خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : جامعه بشری غربی دچار خودفراموشی شده و انسان را یک حیوان هوشمند می داند/ باید انسان قرن ۲۱ معاینه اعتقادی شود تا مشکل او را پیدا کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : جامعه بشری غربی دچار خودفراموشی شده و انسان را یک حیوان هوشمند می داند/ باید انسان قرن ۲۱ معاینه اعتقادی شود تا مشکل او را پیدا کرد

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره اینکه مشکل جامعه بشری غربی این است که دچار خود فراموشی شده است، گفت: غربی ها انسان را یک حیوان هوشمند متصور شده و همه سعادتش را در اشباع شکم و شهوتش می بیند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در نشست با استادیاران حلقه های صالحین استان با اشاره به اینکه باید انسان قرن ۲۱ معاینه اعتقادی شود تا مشکل او را پیدا کرد، گفت: بزرگترین مشکل جامعه بشری غربی این است که دچار خود فراموشی شده و خود را یک حیوان هوشمند متصور شده و همه سعادت خود را در اشباع شکم و شهوتش می بیند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه انکار روح و معنویت دلیل وجود این تفکر بیمار بشر قرن ۲۱ است، افزود: این بیماری همواره در طول تاریخ بوده است و دلیل بعثت پیغمبران نیز علاج این بیماری بود است.

وی در ادامه بیان کرد: اما آنچه که امروزه بیشتر از گذشته نگران کننده شده، این است که این بیماری اعتقادی انسان قرن ۲۱ دچار یک تشکیلاتی فراگیر است و زندگی تمام افراد جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انسان در راستای این تفکر ناقص و غلط همه‌ی همت خود را در تامین زندگی مادی و لعاب دادن به زندگی حیوانی به کار می‌گیرد، گفت: در چنین شرایطی این انسان لب به انکار روح می گشاید، و به نحوی خودش نیز نمی فهمد چه می گوید.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه گاهی انسان های ابلهی به عنوان فیلسوف مادی همچون نیچه در آلمان سر بر می آورند اما وجود فلسفه مادی محال است، گفت: این نوع تفکر در زندگی مادی را که کمالی در کار نیست در اشباع شکم و شهوت قرار دادند و از نظر آنان هر چیزی توجیه مادی داشته باشد، خوب است.

وی با تاکید بر اینکه داروی این بیماری بشریت کار مشکلی نیست و کافی است این افراد را از خواب جهالت بیدار کرد، چرا که روح انسان حقیقت آدمی است که هرگز فانی نمی شود، بیان کرد: پی بردن به وجود روح در انسان اگر انگیزه، توجه به خود و حفظ سرمایه هستی باشد، کار مشکلی نیست و امری بدیهی است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد: دسترسی به مسئله تسخیر و تخلیه روح و ارتباط با ارواح، عالم برزخ و زندگی پس از مرگ کار مشکلی نیست چراکه این مسئله یک رویای صادقه است و همه‌ی فرضیه های مادی را باطل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه وقتی تفکر نسبت به خود انسان تغییر کند و خود را به عنوان یک روح باقی و کمال خود را در ارزش های والای انسانی ببیند، گفت: وظیفه شما این است که انسان را از منجلاب تفکر مادی نجات دهید و همه ابزارهای مادی به عنوان نعمت‌های با ارزش خدا در خدمت کمال قرار گیرد.

وی با اشاره به آیه‌ی”إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ”[۱]، گفت: باید سرمایه عمر خود را در مسیر رضایت الهی بکار گیریم و آن را یکجا با خداوند معامله کنیم.

رئیس شواری فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه می‌توان با هنر، باب جهاد در راه خداوند با جان، مال، قلم و اقتصاد و فرهنگ را به روی نوجوانان و جوانان و مردم گشود، خاطرنشان کرد: خدمتی برای بشر بالاتر از این نیست.

[۱] سوره مبارکه توبه آیه ۱۱۱

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *