خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در جنگ تبلیغاتی و رسانه ای امروزه باید ارزش های دفاع مقدس تبیین شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در جنگ تبلیغاتی و رسانه ای امروزه باید ارزش های دفاع مقدس تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه در دین خدا دفاع مسئله ای واجب است، گفت: باید در برابر افرادی که خوی وحشی گری دارند  و به جامعه بشری ظلم می کنند، ایستادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سپاه و بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس خود یک دفاع است، گفت: در این دنیای جنگ تبیلغاتی و رسانه ای امروز باید هدف این دفاع تبیین شود.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه اصل دفاع مسئله ای است که در نظام تکوین و فطرت انسان وجود دارد، گفت: دفاع قراردادی ندارد که بر اساس آن تقدیس شود، همه‌ی موجودات به نحوی از حیات خود دفاع می کنند به نحوی که می بینیم گیاهان و نباتات هم در برابر آفت ها دفاع ویژه خود را دارند.
وی با اشاره به آیه« وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ » یاد آور شد: در دین خدا که مطابق با فطرت انسان است، دفاع مسئله ای واجب است، چرا که در دنیای امروز بعضی افرادی که خوی شیطانی و وحشی گری دارند به طوری که همه چیز را نابود می کنند، باید در مقابلشان ایستادگی کرد.
امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه کیفیت دفاع نیاز به تشکیلاتی دارد و این تشکیلات نیاز به رهبر، افزود: اما اصل دفاع یک واجب فطری و علقی است و به طور کلی نیاز به اجازه ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه تصریح کرد: وقتی متجاوزی به داخل خانه کسی وارد می‌شود، ارزش ها، غیرت و ناموس اورا  را مورد تهاجم قرارمی دهد، باید آتش به اختیار بود و منتظر اجازه کسی جهت دفاع نماند.
وی با اشاره به اینکه باید اهمیت دفاع را در جامعه تبیین کرد، بیان کرد: باید توجه داشت که تمام بقاء و حیات ارزش های انسانی بستگی به دفاع دارد، و اگر جمعیت عظیم مسلمانان در جهان فقط در همین یک مورد با هم اتحاد می داشتند؛ دشمنان برای همیشه ساکت خواهند شد.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همواره در طول تاریخ استعمارگران تلاش داشته اند که مسلمانان را در جهل و نادانی نگه دارند، خاطرنشان کرد: افرادی که خود را مسلمان می دانند ولی در جنگ نیابتی برای اهداف استعماری غرب، بقیه مسلمانان را می کشند و از بین می برند، اما با دشمنان اصلی اسلام کاری ندارند، همچون گروهک های داعش، طالبان، القاعده و غیره نادان ترین افراد هستند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تنها دلیل به وجود آمدن این گروهک ها را  ابله بودن این افرادی که نتوانسته اند منشاء اصلی جهاد را تبیین کنند، دانست و افزود: در دنیای امروزی که کفر و الحاد جهت از بین بردن ارزش ها و حقوق انسانها  با یکدیگر هم دست و مسلح شده اند، افرادی که از شعور بالای انسانی و دینی برخوردار اند، در مقابل این ظلم مقاومت می کنند.
وی در ادامه افزود: این افراد به قدر زیادی ارزشمند هستند، به طوری که در روایت ها آمده افرادی که قبل از ظهور حضرت حجت در راه دین و در راه پیاده کردن ارزش های اسلامی مقاومت می‌کنند، ارزش‌شان از خوبان و صالحان بعد از ظهور بالاتر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در روایات بالاتر از شهادت نیز آمده است، گفت: بالاتر از شهیدان افرادی هستند که  در راه رسیدن به خدا و دفاع از حق ، در کنار شهیدان جهاد کرده، اما زنده مانده و در زندگی نیز ترک همه ی امور دنیایی کردند و فقط عاشق وصال پروردگاراند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: لذا برای گرامیداشت دفاع مقدس علاوه بر اینکه یاد شهیدان باید همواره زنده نگه داشته شود، از این شهیدان زنده و افرادی که همواره در راه شهدا ثابت قدم مانده‌اند، باید تجلیل شود.
انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *