خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مردم تشنه حضور در میدان مبارزه با استکبار جهانی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مردم تشنه حضور در میدان مبارزه با استکبار جهانی هستند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه استکبار جهانی از تمام دنیا طلبکار است، هرجا که پا می گذارند، جنگ ایجاد می شود، گفت: استکبار جهانی نفس های آخر خود را می کشد و عرصه برای او تنگ شده است و از هیچ جنایتی فروگذار نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان استان، ضمن تبریک میلاد پیامبراکرم(صلوات الله علیه) و امام جعفر صادق (علیه السلام) و بزرگداشت روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: باید همه‌‎ی انسان‌های متعهد خودشان را برای هر تغییر شرایط زمانی و مکانی جهت مبارزه با استکبار آماده کنند.

حجت السلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به دلیل اینکه استکبار جهانی دست به کارهای جنون آمیز می زند، این است که عرصه برایش بسیار تنگ شده است و نفس‌های آخر خود را می‌کشد، گفت: کشورهای استکباری خود بهتر می‌دانند که به بن بست رسیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با استکبار یک لفظ نیست، افزود: باید سرفصل‌هایی را معین کرد و در این سرفصل‌ها، طرح‌ها و ایده‌هایی را ارائه داد که با زبان قلم، هنر و فضای مجازی و حقیقی که موثرتر از برگزاری مراسم نیز هست به مبارزه با استکبار پرداخت و حرف اسلام را منتشر کرد.

امام جمعه بیرجند بر دفاع همشیگی از اسلام ناب تاکید کرد و گفت: مردم ایران نشان داده‌اند که در کنار شور، شعور داشته‌ و همواره در سختی‌های مختلف پای حرفشان که اسلام است ایستاده‌اند، ولی باید وارد مرحله‌ای شد که تمامش شعور است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه تفکر استکباری یعنی خود را صاحب همه چیز دانستند، گفت: به لازمه این تفکر این افراد خود را صاحب بر طبیعت، بر موجودات و انسان ها می دانند و برای خودشان چنین حق کاذبی قائل هستند و در هر جایی که پا می گذارند، تخریب می کنند، آتش می زنند و می کشند.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۲۰۵ سوره بقره(وَإِذا تَوَلّى سَعى فِي الأَرضِ لِيُفسِدَ فيها) گفت: عقیده استکبار این است، یعنی بدترین موجود روی زمین، و در مقابل این استکبار ایمان و اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در مقام عبودیت و عقیده یک فرد با ایمان، این است که در این دنیا مهمان است و همه‌ی افراد به یک اندازه حق استفاده از این نعمات خداوند را دارند.

وی افزود: هیچ انسانی نسبت به انسان دیگر حق حکومت ندارد و همه‌ی هشت میلیارد انسان روی کره‌ی زمین حقوق یکسانی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه تنها حکومتی که از طرف خداوند باشد مشروعیت دارد، چرا که آنچه از سوی خداوند بر انسان است در راستای وصول به کمال است نه اشباع نفس، تصریح کرد: اگر در نظام جمهوری اسلامی هم شنیده شود که فلان سازمان یا اداره تبدیل شده به نوکر_ارباب خیلی تعجب آور است، اینجا بحث قانون نیست، بحث آقای رئیس است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حریت و آزادی منهای ادعاهای لفظی و به صورت ریشه‌ای در مکتب اسلام است، افزود: استکبار جهانی از تمام دنیا طلبکار است، هرجا که پا می گذارند، جنگ می شود، آشوب می شود، آتش می‌زنند و تزویر می کنند، اما با کمال پررویی دم از حقوق بشر و حقوق زنان و غیره نیز می زنند، یا وجود اینکه اصلا به حق افراد احترامی قائل نیستند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا فرصت برگزاری مراسم گرفته شده، اما اهل هنر و قلم، با تحقیق و پژوهش ایده های جدید ارائه دهند و فضاهای مجازی و حقیقی را از هویت واقعی استکبار که کارش بر ظلم و تجاوز کردن به کشورهاست، پرده برداری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه اگر شرایطش فراهم شود این مردم تشنه حضور در میدان و صحنه مبارزه با استکبار هستند، گفت: آنچه که مهم است وارد شدن به صحنه جدیدی در مبارزه با استکبار است، فردا دیر است، چرا که استکبار لحظه به لحظه خون مردم بی گناه را در سرتاسر جهان می ریزند، در طول تاریخ کشورهای استکباری به هرجایی که وارد شده اند ویرانی بجا گذاشته اند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که نقش اصلی حکومت استکبار را دارد به صورت نسبی جهل جامعه بشری است، چرا افراد آگاهی کافی ندارند و گول می خوردند، اظهار کرد: ابلیس و وسوه های او وجود دارد اما انسان مومن نباید وسوسه شود و گول بخورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توصیه بر ورود به  فاز جدیدی در مبارزه با استکبار ، گفت: ویروس منحوس کرونا با همه‌ی مشکلاتی که ایجاد کرده است اما باعث شده در زمینه برگزاری مراسمات شوکی وارد شود که این مراسمات صرفاً به یک برنامه روتین سالانه تبدیل نشود و ایده ها و طرح های جدید وارد این صحنه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان با اشاره به اینکه مردم ایران در مواجهه با ویروس کرونا خوش درخشیدند، گفت: هیچ چیز برای انسان خیر محض نیست و شر محض هم نیست، این انسان است که از چه زاویه ای به مسائل نگاه کنند، این ویروس باعث شد در بسیار از مسائلی که گاهاً وجود داشت که ضروریتی نداشت تا حد زیادی کنترل شود.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *