خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با ائمه جمعه و علمای اهل تسنن خراسان جنوبی

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با ائمه جمعه و علمای اهل تسنن خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، متن کامل بیانات حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با ائمه جمعه و علمای اهل تسنن خراسان جنوبی جهت بهره برداری عموم منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ [۱]

میلاد مقدس عقل کل و هادی السُّبُل و خاتم الرُسُل را به شماتبریک و تهنیت عرض میکنم.از انبیاء سَلَف همواره نسبت به بعثت پیغمبر آخرالزمان(صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ و آله وَسَلَّمَ) به امت ها توصیه می شده است.حالا چه آنچه که مدارکش موجود است در کتب مختلف از انبیاء سَلَف، یا آنچه که به نحوی به هر حال در تاریخ حفظ نشده است.

اما مسئله به گونه‌ای واضح و روشن بود؛ که حتی، آنهایی که آگاهی داشتند از اخبار پیغمبران سَلَف، محل ظهور آن حضرت را انتظار می کشیدند. و چنان برایشان یقین بودکه حتی در اختلافاتشان گاهی با کفار بت پرست داشتند اهل کتاب؛يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى ا لَّذِينَ كَفَرُوا[۲]  وعده می دادند که بزودی پیغمبر آخر الزمان طبق شواهد و قرائن ظهور خواهد کرد و با ظهور آن پیامبر، سخن ما اهل کتاب صدق خواهد بود و بر شما پیروز خواهیم شد.

اما خب در انسان شناسی، چه در بعد مثبت و منفی، علم خیلی موثر است، اما کافی نیست، آن علمی موثر است که همراه با تقوا باشد، شما در جامعه بشری ببینید، واقعا نمی دانند این کار هایی که می کنند نمی دانند!؟ در این پرونده های دادگاه که میلیون ها پرونده در دادگاه است، تنها کسی که نمی داند قاضی است، و الا آن دوطرف که می دانند! نمی دانند؟!

مولوی یک تمثیلی دارد  که می گوید، حاکمی یک قاضی را نصب کرد و قاضی شروع کرد به گریه کردن، گفت شما مرا قاضی قرار دادید (در حالی که) منی که نمی دانم میخواهم قضاوت کنم بین دونفری که می دانند. این یک واقعیت است.

دزدی که نیمه شب از خانه مردم  بالا رفته است و چپو کرده و همه چیز را برده، نمی دانند چه کار کرده؟! او می داند! اما طلبکار هم در دادگاه است، (آن دزد)می گوید ادعای شرف داریم این آدم آبروی مارا برده است، این بشر این است.

از سویی يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِينَ كَفَرُوا[۳]  ، اما از سوی دیگر، پیغمبری که کاملا می شناسند، يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ[۴]خب آیات مبارکات که به خود اون افراد القا می شود، اگر این واقعیت نداشته باشد معنیش این است که  یک نقطه ضعف بدهید به دشمنت، کدوم آدم عاقل همچین کاری می کند؟! تا برسد به اینکه این فرد عقل کل باشد؛ پیداست که این مسائل در بین آنها آنچنان بوده که صریح اینها (آیات) در اختیا شان افراد قرار می گیرد.

، يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ [۴]چطور پیغمبر را می شناختند! ا ما، فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا كَفَرُوا  بِهِ [۲]  همان پیغمبری که منتظرش بودند و همان پیغمبری که به کفار و بت پرستها می گفتند که بزودی پیغمبر میاد و همان پیغمبری که يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ [۴]؛ اما بحث نفسانیات است، شوخی نیست،

نفس اژدرهاست او کی مرده است *** از غم بی آلتی افسرده است (مولانا)

(کافی است)یک فرصتی نفس پیدا کند، فرصت فرعون که دست من نیامده است که مشخص کنم من چکاره هستم! خودم از خودم خبر ندارم که، اما خدا که خبر دارد. يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ[۵].

فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا كَفَرُوا بِهِ [۲]  این منافع و این مسائل و این بومیت و این حزب و نژاد و گروه، این همان هایی ست که می بینید، نمی دانند؟ چطور نمی دانند؟!

رهبر فرزانه انقلاب دیشب پیامی دادند به جوانان فرانسه، که از این رئیس جمهورتون بپرسید این ها که دم از آزادی می زدنند و اینها که به ساحت قدس انبیاء (صلوات الله علیهم) اهانت می کنند و بعد میگویند این آزادی بیان است؛ خب چطور شد که اگر کسی در هلوکاست (دروغی که خودشان ساختند )تردید کنند؛ زندان می روند، جرم می شود، شکنجه می شود.

حتی دانشمند خودشان مثل آقای روژه گارودی ، یک دانشمندی که صرفا در جهت تحقیقات قلم می زند، یک نویسنده بزرگ، وقتی هلوکاست را زیر سوال می برد! این پیرمرد را زندان بردند، جرم کردند، شکنجه کردند؛ خب این چطور آزادی است؟ یکطرفه در اهانت به ساحت قدس انبیاء (صلوات الله علیهم)  این می شود آزادی بیان و قلم؛ اما در این دروغ هایی که ساختند برای منافع خودشون اگر کسی تردید کند مجرم است، طبق قانون خودشان. این چطور قانونی است؟!

بشر می داند یا می تواند بداند، قُلْ فَلِلَّهِ الْحُجَّةُ الْبَالِغَةُ[۶]

بنده می خواهم یک شعری را که پیش از آنکه یا بیش از آنکه عنوان شعر داشته باشد، تمامش مستندات است نه شعر، حالا در قالب نظم در آمده است، این در دسترس همه هست، مسلمان و غیر مسلمان؛ در توصیف عقل کل(پیامبر اکرم):

ای فضل تو منشاء فضائل***    ای عقل قدیم و نفس کامل

ای نام تو احمد و محمد ***    محمود و مطهر از رذایل

ای مقصد خلق و خلق افلاک ***  لولاک به شأن توست نازل

بر آدم بن بشر درخشید ***  انوار مقدس عوائل

آدم که به آب و گل نهان بود ***  نور تو بر آن بتافت شامل

ای کنت نبیً از کلامت*** بر قدمت نورت از دلائل

آن روز که توبه کرد آدم*** از نام تو گشت توبه حاصل

آن حرز که نوح را مدد کرد*** نام تو به لوح او حمایل

هم پارقلیت و ایلیا بود***هم طیته که محور شمایل

شُبّیر و شَبّر رموز ارکان*** اوتاب به خلق و شرع عامل

ای شاهد انبیای معصوم *** ای مشهد جمله ی فضایل

ای اسوه‌ی جمله خلق عالم*** ای فلک نجات سوی ساحل

ای مظهر هرچه نام حُسنا *** ای مُظهر عدل و عقل عاقل

عیسی که بشارت از تو میداد*** هر پرده ی ریب کرد زائل

آن کودک شیر خواره وحی***  بستود تو را به رمز تائل

ادریس به درس حوزه خویش***  بگشود رموز حق ز باطل

تا اشرف خلق را بیان کرد***  در باب سوال از مسائل

ای اشرف جمله خلق عالم***   ای باب نجات جمله سائل

جاماسپ به متن نامه‌ی خویش***  بنگاشت نشانت از وسائل

در چشم خرد چو آفتابی***  والشمس رخت بدون حائل

چشمی که تورا ندید کور است***    قلبی که تو را نیافت آتل

بوجهل ز جهل خویش منکر***   در باطن نیتش هلاهل

سلمان محمدی زه سِلمش ***   با نیت صدق و عزم واصل

ای معجزه بدیع هستی ***   ای شاخص حق نمای مائل

ای خلق عظیمت از شواهد***     ای لطف عمیمت از رسائل

فردا به شفاعت مشفع ***    سوی تو اشارت انامل

بر امت خویش تن دعا کن***  تا باز رسد امام عادل

آن وقت به تعبیر قرآن کریم، نسبت به دشمنان عنود پیامبر اکرم و مسلمین، قَد بَدَتِ البَغضاءُ مِن أَفواهِهِم وَما تُخفي صُدورُهُم أَكبَرُ [۷]؛ حالا اگر رذلی مثل رئیس جمهور فرانسه که تنها اون نیست؛ باطن‌های آنها نسبت به مسلمانان پر از عداوت است؛ چنان روزی مباد، اما روزی اگر آنها بر مسلمانان مسلط شوند، پیداست که همه عقده‌‎های بیش از هزار سالانه شان را پیاده می کنند، امیدواریم که خداوند فرج حضرت مهدی را نازل کند و مردم جهان را، نه تنها مسلمانان بلکه مردم جهان را از دست این غول های بیابانیِ وحشیِ غربی؛ آمریکایی و اروپایی نجات بفرماید/

به نبی و آله؛ اجماعاً صلوات

 

[۱]سوره اعراف- آیه ۴۳ – ستایش خدای را که ما را بر این مقام رهنمایی کرد، که اگر هدایت و لطف الهی نبود ما به خود به این مقام راه نمی‌یافتیم.

[۲] سوره بقره- آیه ۸۹-با آنکه خود آنها پیش از بعثت (پیامبر اسلام) انتظار غلبه بر کافران داشتند.

[۳] همان

[۴] سوره بقره-آیه ۱۴۶-(محمد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و حقّانیّت) او را به خوبی می‌شناسند همان گونه که فرزندان خود را،

[۵] سوره انفال-آیه ۲۴- بدانید که خدا در میان شخص و قلب او حایل می‌شود (و از اسرار درونی همه آگاه است

[۶] سوره انعام- آیه ۱۴۹- برای خدا حجّت بالغه و رساست،

[۷] سوره آل عمران-آیه ۱۱۸- آنها مایلند شما همیشه در رنج باشید، دشمنی شما را بر زبان هم آشکار سازند و محققا آنچه در دل دارند بیش از آن است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *