خانه / متن بیانات / بسیج / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: صلح در اسلام به معنی جراحی غدد سرطانی باطل است/ جنگ در اسلام برای صلح است و نه برای جنگ

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: صلح در اسلام به معنی جراحی غدد سرطانی باطل است/ جنگ در اسلام برای صلح است و نه برای جنگ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است یه جمله بگوییم که کمک به ظلم کند، گفت: اگر بخواهیم به یک صلح واقعی که در آن همه‌ی انسان ها به حقشان برسند و عدل پیاده شود و انسان‌ها حواشی را رها کند و به سمت رشد و کمال بروند، برسیم؛ باید غده‌های اصلی سرطانی در یک جراحی بیرون بیاد تا جامعه انسانی سالم شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی  استان با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشور دانش آموزان هستند،  اظهار کرد: باید توجه داشت که این سرمایه چگونه پرورش یابد و چگونه جایگاه خودش را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دنیای انسان همواره در حال جنگ است، افزود:  حال می خواهد این جنگ نظامی بوده یا اقتصادی، فرهنگی یا در مسائل اجتماعی، تفاوتی ندارد، باید دید چرا بشر دچار چنین معضلی شده است که همواره باید بجنگد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: این عالم علت و معلول دارد و علت این موضوع را اگر به صورت ریشه‌ای بگردیم متوجه میشویم دلیلش فراموش کردن خدا و فراموشی اصل انسان بودن است؛ چراکه  بعضی‌ها انسان را در سطح حیوان می‌بینند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه از حیوان جز تنازع بقاء انتظار دیگری نیست، تصریح کرد: دو دلیل است که عامل اجرای این تفکر و اندیشه حیوانی و استکباری است؛ یکی از این موارد بیماری است به نام خود بزرگ‌ببینی که همواره تصور می کنند که هر چه هست برای آنهاست و دیگران ارزش و بقای‌شان به خدمت به آنها بستگی دارد، این تفکر، تفکر فرعونی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسانی که اینگونه تفکری دارد، حیوان بسیار خطرناکی است، خاطر نشان کرد: این چنین انسانی برای هموار کردن راه تفکراتش هیچ مانعی وجود نخواهد داشت؛ نه عقلی ، نه وجدانی و نه علمی خواهد بود تا جلوی این انسان را بگیرد، به نحوی که حتی بر تصور اینکه کودکی در میان جامعه رشد کند، که ممکن است جلوی او ایستادگی کند؛ دستور می دهد(فرعون) همه ی کودکان پسر را بکشند و این موضوع برایش مسئله ای نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه تفکر فرعونی تنها دلیل به وجود آمدن استکبار نیست چراکه اگر این فرد اگر تنها باشد کاری از او ساخته نیست، خاطر نشان کرد: بیماری دیگری هم وجود دارد و آن بیماری خود کوچک بینی است، به طوری که  برخی انسانها فکر می کنند از ابتدای نوکر و برده خلق شده اند.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی اقدامات استکباری تنها وجود فرعون و تفکرات فرعونی نیست بلکه به حقیقت امر که  نگاه می کنید می بینید که تحقق این اندیشه نادرست به وسیله جمعی است که بله قربان گو و چاپلوس مستکبران هستند، گفت: این تفکر هم یک نوع تفکر حیوانی است که هرچه سوارش شوی و بارش کنی، می‌کِشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنْفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنْتُمْ ۖ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ ۚ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا» (سوره نساء آیه ۹۷) تصریح کرد: برخی افراد در برابر ظلم می گویند ما مستضعف هستیم و کاری از ما ساخته نبود و به مصلحت سکوت کرده و کنار آمدیم؛ اما به آنها گفته می شود مگر خداوند به شما فضای بازی نداد تا در این فضا صاحب عقیده و صاحب رای باشی؛ چه کسی ظالم را بر شما مسلط کرد غیر از خودتان؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این دو تفکر باهم دنیا را خراب دارد؛ بیان کرد: چقدر زیبا قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هردوی این مطلب را آورده است که نباید ظلم کرد و نه ظلم را پذیرفت؛ یک عبارت کوتاه بیشتر نیست ولی باید روی آن فکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه مبارزه با استکبار یعنی مبارزه با هر دو تفکر، عنوان داشت: اگه جامعه بشری بخواهد نجات پیدا کند باید این مبانی را درست بفهد و وظیفه اش را بداند، و در برابر هر دو تفکر ایستادگی کند.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبران الهی همواره در مقابل این دو تفکر جنگیده‌اند، اظهار کرد: اگر به هدف اصلی انسانیت پی برده شود دیگر جنگ معنا ندارد.

جنگ در اسلام برای صلح است و نه جنگ

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جنگی که در دین خدا تشریع شده جنگ برای صلح است نه برای جنگ، تصریح کرد: اگر بخواهیم به یک صلح واقعی که در آن همه‌ی انسان ها به حقشان برسند و عدل پیاده شود و انسان‌ها حواشی را رها کند و به سمت رشد و کمال بروند، برسیم؛ باید غده‌های اصلی سرطانی در یک جراحی بیرون بیاد تا جامعه انسانی سالم شود.

وی افزود: چنانچه جامعه جهانی از وجود تفکرات مستکبران پاک شود، جنگ معنی نخواهد داشت و همه ی این جامعه گذشت و نور و اخلاق و محبت خواهد بود؛ پس باید به این برسیم و این جنگی که در دین خداست بابت رسیدن به این جامعه است، پس فرق بین جنگ در دین خدا و جنگی که از ناحیه مستکبرین است همان فرق بین چاقوی جراحی و چاقو و قمه‌ی در دست اوباش است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: باید همواره نفس خودمان را متهم کنیم تا نشود که جزو این دو طیف باشیم؛ گاه ممکن است دست ما  نرسد کار فرعون را انجام دهیم اما ممکن است حتی یه جمله بگویم که کمک به ظلم کند یا ممکن است جایی سکوتی بکنیم که کمک به ظالم شود پس فرقی نمی کند؛ از دست هرکسی به نحوی کاری ساخته است، همین قدری که می توان کاری انجام داد؛ نباید به ظلم کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه اخلاق داشتن فقط به نرمی سخن گفتن نسیت، بیان کرد: اخلاق واقعی آن است که اگر سکوت می کند برای خدا باشد، اگر فریاد میزند برای خدا باشد و اگر شمشیر هم میزند برای خدا باشد، که این اخلاق از زمان رشد انسان شکل می گیرد و بهترین زمان رشد در سنین دانش آموزان است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه افراد در این سنین دوران کودکی را پشت سر گذاشته؛ قلبش پاک است و هنوز دچار آلودگی‌های دنیایی نشده، و بسیار زمینه رشد دارد خاطر نشان کرد: این امانت الهی است که در دست شماست، حواستان باشد که این امانت ها ضایع نشود.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تاکید بر اهمیت تبیین موضوع استکبار ستیزی در مدارس گفت: امروز مسئولان باید زمینه را برای رشد علمی و معنوی دانش آموزان در فضای امن مجازی با توجه به مشکلات بوجودآمده در اثر ویروس کرونا و ارتباط بیشتر دانش آموزان با فضای مجازی فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی همان تفکری است که مقاومت ایمانی و اسلامی را بهمراه دارد و عده ای برای دفاع از ناموس و شرف خود در کشورشان از جان خود می گذرند، گفت: در مقابل این تفکر مقدس یک جبهه استکباری است که متاسفانه عده‎‌ای ابله هم در کشور به دنبال این تفکر هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ضمن تشکر از اقدامات بسیجیان به ویژه دانش آموزان بسیجی در موضوعات مختلف ، بیان کرد: کار شما بسیجیان کار سنگینی است، اما اجرش زیاد است.

وی با بیان اینکه چنانچه همه در مقابل استکبار بایستیم، تفکر غربی در کشور جایی نخواهد داشت، افزود: تحقق جهاد کبیر این است که از استکبار تبعیت نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از طمع های دشمنان نسبت به کشور بدلیل خط دهی برخی افراد پست در درون کشور است، گفت: دشمن بدون کمک برخی افراد در داخل نمی توانند اهداف خود را پیاده سازی کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *