خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عده ای در داخل کشور برای سود بیشتر خود به دنبال خام فروشی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عده ای در داخل کشور برای سود بیشتر خود به دنبال خام فروشی هستند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: عده ای در داخل کشور هستند که بنای خام فروشی داشته، دارند و خواهند داشت، یعنی ثروت سربسته کشور را به دیگران می دهند تا خودشان سودی ببرند در حالی که مسئله بیکاری رنجی برای جوانان ما محسوب می شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم تقدیر از گزارشگران صدا و سیمای مرکز استان که در راستای معرفی ظرفیت ها و مشکلات مردم اخیرا مستندهایی در زمینه “فرآوری کرک” و  “مشکلات زعفرانکاران” منعکس نموده اند، ضمن عرض تسلیت ایام حزب اهل بیت(علیهم السلام) اظهار کرد: از مردم کشور و استان خراسان جنوبی به دلیل این‌که با یک اشاره‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که باید هم شیوه‌های ستاد کرونا قیاس شود و هم عزاداری باشکوه در کشور انجام شود، تشکر می‌کنم.

 

وی با بیان این‌که مسافرت‌های غیرضروری، هنجارشکنی است تصریح کرد: ضمان اجرای مسائل ایمانی، این‌جا خودش را نشان می‌دهد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی افزود: بیش از همه قشرها، افرادی که دیانت و ایمان پررنگ‌تری داشتند و افرادی که مجری برنامه‌های عزاداری بودند، مقیدتر بودند که مسائل بهداشتی را رعایت کنند و هیئت‌های معظم و عزاداران، بیش از حد تصور و بسیار زیبا درخشیدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: این ظاهر قضیه است و باطنش نیز اینگونه است یعنی با همه شعارها و حرف‌هایی که برخی افراد می‌زنند اما آن‌هایی که پایبند به قانون، حلال و حرام و مسئولیت هستند، انسان‌های باایمان هستند که غالبا حق اجتماعی آن‌ها ضایع می‌شود و آن‌ها را به گونه‌های مختلف به حاشیه می‌زنند.

 

وی ادامه داد: آنچه در ایام دهه اول محرم مربوط به رسانه ملی، صدا و سیما، گزارشات و خبرنگاران بود نیز باید گفت که به زیبایی عمل شد.

 

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: هرچند که کار زیبا باشد و گزارش داده نشود به مانند گنجی است که در آن قفل است لذا مکمل کار زیبای عزاداران و هیات های مذهبی، حسن کار شما در نشان دادن مراسمات بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: کار اصلی شما نشان دادن امور و منافع مادی و معنوی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، روانی و در کل خدمت به نظام و مردم است که کار بسیار پراهمیتی محسوب می شود.

 

وی ابراز داشت: کار شما چون بسیار بااهمیت است اگر به درستی انجام شود از بهترین کارها است و اگر بد و ناقص صورت گیرد، از بدترین کارها محسوب خواهد شد.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان داشت: اگر در کشوری با این وسعت، غنا و ثروت که دارای ظرفیت های خشکی، ساحل، استراتژیک بودن و انواع استعداهای کشاورزی منحصر به فرد، معادن، نفت و دریا است، درست عمل شود، در آن فقر اصلا معنی ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: از ۲۰۰ سال قبل که استعمارگران پا در کشور ایران نهادند، آسیب هایی به منافع مردم و بیش از آن بر روی اندیشه انسانهای ما خرابکاری کردند و این در حالی است که اهل فن و انسان شناس ها به دور از هرگونه تعصبی، استعدادهای مردم ایران را یک استعداد ویژه می بینند.

 

وی با اشاره به اینکه چطور می شود افرادی مسئولیت هایی را به عهده بگیرند و بعد نسبت به آن بی تفاوت باشند، گفت: چندی قبل یکی از وزرای دولت از زیرمجموعه خود انتقاد کرد و گفت همکاران ما پشت میز نشسته‌اند و تا مراجعه کننده ای را می بینند خود را آماده می کنند تا وقتی به پشت میزشان برسد، به او بگویند که این کار ممکن نیست.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی افزود: امروز جهان به هم پیوند خورده است و مسئولین برای فعال بودن کشور و اینکه دچار رکود نشود باید شاهرگ های داخل و خارج، چه در تولید و چه در توزیع و صادرات را حفظ کنند که گاهی اوقات مشاهده می شود آنقدر مشکلات ایجاد می کنند که اصل تولید راکد می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: استعمار آنقدر آسیب بزرگی در دراز به ما زده است که بسیاری از مشکلات توسط خودی ها ایجاد می شود و این بسیار مایه تاسف است.

 

وی ادامه داد: کار زیبایی که شما انجام می دهید و به تولید، توزیع و صادرات جان می دهید باعث می شود تا تلنگری به افراد خواب و یا افرادی که خواب نیستند اما خود را به خواب می زنند، وارد شود و توجه داشته باشند که کسانی هم چشمشان باز است که می بینند و هم زبانشان گویا است و می گویند، لذا نسبت به مسئولیتی که دارد احساس مسئولیت می کند و اگر انگیزه نداشته باشد، دارای انگیزه می شود.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: امسال تجربه خوبی به دست آمد لذا درخواست می کنم که کار زیبای شما سرآغاز یک راه باشد که در این جهت می توانید از نیروهای آگاه جامعه، دانشگاه، حوزه و انسان های مجرب و تحصیل کرده استفاده کنید و با راه اندازی اتاق فکر برای تک تک موضوعات به وسیله افرادی که تخصص، تعهد و تمایل دارند طرح و ایدا ارائه دهید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: با استفاده از ارتباطات امروزی می توان هر لحظه با افراد متخصص و آگاه در ارتباط بود و هر لحظه از آنها بر روی مسائل اصلی، فرعی و تداوم موضوعات و اولویت بندی آنها نظرخواهی کرد تا پس از جمع بندی نهایی در یک برنامه مستند به اطلاع مردم و مسئولین برسد تا دیگران نخوابند و بی تفاوت نباشند.

 

وی تأکید کرد: اگر برخی مسئولین به وظایف خود عمل نمی کنند، کار زیبای شما که سرآغاز یک حمایت بسیار عادلانه است آنها را به خود می آورد که این کار شما از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اضافه کرد: عده ای در داخل کشور هستند که بنای خام فروشی داشته، دارند و خواهند داشت، یعنی ثروت سربسته کشور را به دیگران می دهند تا خودشان سودی ببرند در حالی که مسئله بیکاری رنجی برای جوانان ما محسوب می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: اگر به این مردم بااستعداد و جوان‌های عزیز میدان دهیم موفق خواهیم بود و تجربه ثابت کرده است در هر جایی که به آنها میدان داده شده است، حرف اول را زده اند .

 

وی خاطر نشان کرد: به فعلیت رساندن استعدادهای مختلف کشور و همچنین استعدادهای انسانی راهکار دارد که باید آنها را پیدا کرد.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: کار زیبای شما با فکر، اندیشه، طرح و تجمیع نظرات متخصصین و تجربه افراد هم می‌تواند توسعه پیدا کند و هم می تواند برای باقی استان‌های کشور الگو باشد، لذا از اینکه در برخی مسائل پیشرو هستید تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم در دیگر مسائل نیز پیشرو باشید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی عنوان داشت: دشمن می خواهد در هر زاویه ای که بتواند ما را به زمین بزند اما در مقابل آن‌ها شما قرار دارید که اقدامات شما به نوعی جهاد است.

 

وی با اشاره به اینکه شما امین مردم هستید لذا نخوابید و بی تفاوت نباشید، افزود: در این دنیا چند روزی به هر کدام ما مسئولیتی داده اند که در حال آزمایش هستیم لذا باید بنگریم که چه کاری از دستمان ساخته بود که انجام داده ایم و چه کارهایی نیز از دستانمان برمی آمده است که نکرده ایم و در تحقق انجام آن‌ها گام برداریم زیرا بعدها به حسرت تبدیل خواهد شد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان گفت: هیچ عبادتی بهتر و بالاتر از خدمت به بندگان خدا نیست لذا از فرصتی که در اختیار شما قرار دارد حداکثر استفاده را و حقوق مردم را استیفاء کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *