خانه / دیدارها / توصیه های مهم نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی به استادیاران صالحین/ باید راه های موثری را بروید تا مکتب اسلام را در جنبه میدانی پیاده کنید

توصیه های مهم نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی به استادیاران صالحین/ باید راه های موثری را بروید تا مکتب اسلام را در جنبه میدانی پیاده کنید

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: شما اساتید حلقه های صالحین باید با یکدیگر بنشینید و طرحی ارائه دهید و راه های موثری را بروید تا بتوانید مکتب اسلام را به جنبه میدانی آورید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با استادیاران حلقه های صالحین خراسان جنوبی اظهار کرد: قبل از هر چیزی همانگونه که هر مهندس و معیاری می داند که چه کاری قرار است انجام دهد، اساتید حلقه های صالحین نیز در این طرح می دانند چه کاری می خواهند انجام دهند تا افرادی پرورش یابند که در یک حکومت واحد جهانی عدل و حق، عُرضه حفظ آن را داشته باشند.

 

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همه خصوصیات و ارزش های خود با جهاد اهل جهاد و تلاش اهل تلاش، به دست ما رسیده است که باید امروز آن را حفظ کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در طول چهل سال انقلاب هر دولتی که بر سر کار آمد طبق سلیقه خود عمل کرد، اما اگر تفکر انقلاب طبق اهداف خود پیش میرفت، در عرض ده سال در تمام جهان فراگیر می شد زیرا شرایط فراهم بود و مکتب های مادی به بن بست رسیده بودند، اما آنچه مانع این گستردگی شد به خاطر عدم شایستگی بود و آن مقداری هم که می ماند و رشد می کند محصول انسان های شایسته و کارهای شایسته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه ما نیاز داریم تا انسان های صالح پرورش پیدا کنند، تصریح کرد: در باب معنویت فرد، تنها نیاز این نیست که مقداری محفوظات به آن داده شود، اگرچه این مورد لازم است اما آنچه به شخص انگیزه می دهد تنها محفوظات نیست.

 

وی ادامه داد: یک فرد باید در جهت مسائل ایمانی کاملا تقویت شود و سپس به اندیشه های رشد معنوی و اخلاقی، ایده ها، آرمانهای انسانی و درک مسائل سیاسی برسد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه پیش از انقلاب دنیا به دو نیم کره الحادی تقسیم شده بود و هر کدام بدتر از دیگری بودند و برای مسلمانان ارزشی قائل نبودند و همه امور نیز در دستشان قرار داشت، ادامه داد: این موارد می طلبد در قالب های کوتاه، مفید، موثر و مستند بیان شود که در این باب باید متخصصین در بحث محتوایی زحمت بکشند و مشخص کنند که قبل از انقلاب در چه جایگاهی بودیم و اکنون در چه جایگاهی قرار داریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: باید به یک جوان تفهیم شود که چرا گام اول انقلاب ۴۰ سال طول کشیده در حالی که استعدادها بسیار بالا بود و در عرض چند سال می توانست انقلاب را در حد قابل قبولی جهانی کند.

 

وی ابراز داشت: تمام مسائل باید مستند گردد، یعنی نقاط ضعف که ما را زمین گیر کرد و هم نقاط قوت که باعث شده تا امروز در این جایگاه قرار داشته باشیم و به عنوان یک قدرت عدالت طلب در مقابل قدرت استکباری بایستیم، مستند و در اختیار جوانان و مخاطبان قرار داده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: اینکه فردا می خواهیم به کجا برسیم و راه رسیدن به آن هدف چیست، باید در طرح هایی که ارائه می دهیم، مشخص باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: هر طرحی ابتدا باید به صورت یک فرضیه بیان گردد، سپس جنبه های علمی آن گفته و برای آن زمانبندی در نظر گرفته شود و بر آن نظارت گردد و قدم به قدم مشخص گردد تا فردا قرار است به کجا برسیم.

 

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم یک جامعه آرمانی و در حد ایده آل ایجاد کنیم، بیش از آنی که استاد زحمت بکشد و متربی خود را پرورش دهد، خود فرد گام هایی برمی دارد تا خود را به آن نقطه مطلوب برساند زیرا دارای انگیزه شده است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اسلام یک مکتب غنی است و باید برای همگان تبیین گردد، گفت: آنچه را که از اسلام در باب دلایل عقلی، فلسفی، نقلی و وحیانی منعکس می شود یک بحث است که از جهت اغنای عقل و جایگاه علم بسیار ارزشمند می باشد اما مهمتر این است که آن حقانیتی که در اسلام به معنی حقیقی وجود دارد، تبیین گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: تقوا بهترین مصونیت را به شخص می دهد حال می خواهد در مسائل مدیریتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و یا در مسائل بهداشتی باشد.

 

وی افزود: اگر ایمان به معنی صحیحش باشد، دیگر اعتیاد، دزدی، خیانت، کم فروشی و ضعف مدیریت مشاهده نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خانواده ای که به ارزش های دین مقید باشد، سالم می ماند، تصریح کرد: شما اساتید گرامی باید با یکدیگر بنشینید و طرحی ارائه دهید و راه های موثری را بروید تا بتوانید مکتب اسلام را به جنبه میدانی آورید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی عنوان داشت: شرایط جمهوری اسلامی ایران یک فرصت استثنایی در تاریخ ایجاد کرده است، در حالی که اگر این انقلاب نبود کسی نمی توانست حرفی از دین بزند.

 

وی با بیان اینکه آگاهی های روز منطقه و جهانی می تواند در امر پرورش افراد کمک کند، گفت: باید ۲۴ ساعته خبرهای جهان، منطقه، داخل و خارج و همچنین سخنان دوستان و دشمنان و طرح های سیاسی و نظامی و.. رصد و لیست شود و مستندات آن مشخص گردد که در این جهت می توان از ارگانهایی که کارشان این است، کمک گرفته شود.

 

امام جمعه بیرجند افزود: اگر شرایط جهان را با خبرهای نو و تحلیل های سیاسی درست به جوانان خود منتقل کنیم، انگیزه ای در او ایجاد می گردد که از من و شما بسیار جلوتر حرکت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه ما باید از سخنانِ خودِ دشمنان برای تبیین مسائل استفاده کنیم، گفت: استاد دانشگاه صهیونیست به شاگردان خود می گوید ” شما یهودی ها امروز برای جهان حرفی برای گفتن ندارید و آن مکتبی که می تواند دنیا را اداره کند، اسلام است.”

 

وی گفت: امروز همه زمینه ها از مکتب، جوان با انگیزه و کشور ایمانی، فراهم است و این شما هستید که در طرح خود از این مواد اولیه باید استفاده کرده و بهره لازم را ببرید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *