خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: روز مباهله دلیلی بر حقانیت اهل بیت(ع) است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: روز مباهله دلیلی بر حقانیت اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: روز مباهله مسئله ای نیست که تنها شیعه بگوید بلکه مورد اتفاق شیعه و سنی است همانگونه که روز غدیر به تصریح آنهایی که اهل حدیث هستند به آن شهادت داده اند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از مسئولین، متدینین، خانواده های معظم شهدا و امام جمعه شهر مود، ضمن عرض تبریک روز مباهله اظهار کرد: جای دوست قدیمی، حجت الاسلام و المسلمین آقای مقصودی که همواره به ایشان ارادت داشته ام بسیار خالی است اما روح پاک ایشان در جلسه حضور دارد.

 

وی افزود: امور کشور در قوای سه گانه تقسیم بندی شده است که اگر همه قوا به وظایف خود عمل کنند به این معنی است که باری بر روی زمین نمانده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات موجود در شهر مود خاطر نشان کرد: قوای سه گانه زیر مجموعه ما نیستند اما راهکار حل مشکلات شما با توجه به اینکه هر اداره مسئولی دارد این است که ضمن ارسال نامه به اداره مربوطه یک رونوشت به دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز زده شود تا راه قانونی برای ما باز و مشکلات مورد پیگیری قرار گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: برخی این سوال را مطرح می کنند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مرکز تقریب بین مذاهب اسلامی است آیا طرح مسائل غدیر و مباهله و … با تقریب بین مذاهب منافات دارد یا خیر، که در پاسخ باید گفت بیان این مسائل نه تنها منافات ندارد بلکه خود آن مروج تقریب است.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی بحث نظری و گاهی بحث عملی مطرح است، تصریح کرد: اصولا در بحث های نظری همه می دانند که تعارف بردار نیست لذا در بحث های نظری یک محیط باز عملی وجود دارد اما در مسائل عملی اگر فردی راهی برای خود انتخاب می کند، اختیارش را دارد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آنچه به عنوان تقریب بین مذاهب مطرح است جنبه های عملی آن می باشد، عنوان داشت: مسلمین ید واحده هستند و گویندگان شهادتین همه مسلمان هستند و در مقابل کفار و مشرکین باید یک صف را تشکیل دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اضافه کرد: بحث های نظری خاص یک عده متخصص، دوره دیده و یا مجربینی است که می توانند مسائل را بفهمند لذا هر عوامی حق ورود به مسائل تخصصی، نه تنها در امور دینی بلکه در هر علمی را ندارد.

 

وی افزود: در جنبه های عملی هر کسی اختیار خودش را دارد که طرف حساب او خدا است اما ما موظف هستیم همه مسلمانان را در یک صف واحد نگه داریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: دشمن به طرق مختلف عده ای را گول می زند، عده را می خرد و عده ای دیگر را به صورت داعشی و طالبان و آدم کش پرورش می دهد، اما مواضع ما این است که باید همه مسلمین در جنبه های عملی یک حرف بزنند و هدفشان نجات همه مسلمین و مستضعفین و مقابله با همه دشمنان اسلام باشد که شرط اول آن برای همه، بصیرت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: بحث در مسئله غدیر یک بحث علمی است و مسائل و لوازم آن چه از نظر عقلی و وحی، هیچگونه استکاکی ایجاد نمی کند.

 

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید بدانیم اقتضای مباهله چیست، گفت: آنقدر مسئله مباهله پر رنگ است که نه به عنوان مسلمان بلکه همان نصاری نجران که در مقابل پیامبر اکرم(ص) لجاجت می کردند، نرم شدند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: صحنه مباهله که رسول اکرم(ص)، حضرت امام علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) در آن حضور داشتند، به گونه ای بود که بزرگ نجران گفت “چهره هایی را مشاهده می کنم که اگر در مقابل آنها لجاجت کنیم مورد لعن قرار می گیریم” لذا عقب کشیدند و تسلیم شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اضافه کرد: روز مباهله مسئله ای نیست که تنها شیعه بگوید بلکه مورد اتفاق شیعه و سنی است همانگونه که روز غدیر به تصریح آنهایی که اهل حدیث هستند به آن شهادت داده اند.

 

وی مطرح کرد: مرحوم علامه حلی فردی است که متخصص فن می باشد و کتابی به نام الفین دارد، وی در آن کتاب هزار دلیل بر حقانیت حضرت امام علی(ع) و جایگاه امامت معصوم و هزار دلیل نیز بر اینکه غیر معصومین نمی تواند پیشوای اسلام و دین خدا باشد، می آورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: مسلمانان باید از خواب گران غفلت بیدار شوند و بدون اینکه بر یکدیگر تحمیل کنند، بحث های نظری را آزاد کنند و تحمل داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه خدای متعال اتمام حجت فرموده و بشر را سرگردان نگذاشته است، گفت: آقای فخر رازی از علمای بزرگ اهل سنت که از مفسرین قرآن است می فرماید ” اقتضای آیه کریمه – أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ – عصمت است.”

 

وی با بیان اینکه پارازیت های دشمنان کم نیست و هر لحظه از طرق مختلف به دنبال ایجاد اختلاف افکنی در بین مسلمانان هستند، گفت: اگر ما روزی شاهد تقریب به معنی صحیحش باشیم و مسلمانان یکدیگر را درک کنند و با صفا و صمیمیت حرف های خود را بزنند در آستانه یک تمدن جدیدی قرار خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *