خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در تمام طول سال بایستی شناسنامه جنایات آمریکا بازخوانی و تبیین شود/ مجلس شورای اسلامی قانون حقوق بشر آمریکایی را در دستور کار قرار دهد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در تمام طول سال بایستی شناسنامه جنایات آمریکا بازخوانی و تبیین شود/ مجلس شورای اسلامی قانون حقوق بشر آمریکایی را در دستور کار قرار دهد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی زحمت هایی کشیده می شود اما این مسئله ای نیست که با طی یک هفته تبیین گردد، گفت: مجلس شورای اسلامی مسئله حقوق بشر آمریکایی را به صورت قانون تدوین کند تا به صورت فراگیر و ریز قضایا در مدت ۱۰ الی ۱۵ سال از کلاس آمادگی تا دانشگاه این مسئله مورد توجه قرار گیرد تا نسل های آینده حفظ گردند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای ستاد افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: وقتی مسئله حق و حقوق مطرح می شود شرط اول آن، جهان شناسی صحیح و انسان شناسی درست است، زیرا هر موجودی را تا درست نشناسیم حدود و حقوقی را برای آن نمی توان معین کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هر ظلمی که بر جان بشر می شود از سوی ستمگر و ستم‌پذیر تحقق پیدا می کند، افزود: به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی زحمت هایی کشیده می شود اما این مسئله ای نیست که با طی یک هفته تبیین گردد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی تاکنون در ۵۵ کشور دخالت و به صورت غیر قانونی کودتا کرده و تغییر حکومت داده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه شناسنامه جنایات آمریکا را نمی شود در طی چند روز تبیین کرد، بیان داشت: اینکه در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و اوکراین چه می گذرد و همچنین در کشور یمن در هر ۵ دقیقه یک کودک جان خود به خاطر تجاوزهای آمریکایی ها از دست می دهد را چگونه می توان تبیین کرد؟

 

وی گفت: اروپایی ها مهمانان ناخوانده قاره آمریکا هستند که از ۱۰۰ میلیون مردم بومی آمریکا، ۸۰ میلیون نفر را کشته اند و بر روی قبر آن ها ایالات متحده آمریکا را ساخته اند.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: مستکبرین در دنیا به هر بهانه ای وارد بر کشورها می شوند و زیرساخت ها را ویران کرده، مردم را آواره، بچه ها و زن ها را می کشند و خانه هایشان را می سوزانند و این مسائل، چیزی نیست که تنها در طول یک هفته بتوان آن ها را تبیین کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: استعمارگران همچنین بعد از آنکه در کشورها استقرار پیدا می کنند دین، فرهنگ، عقیده، آرمان ها و شخصیت ها را تحقیر و زیر پای خود له می کنند، این مسائل بسیار جای گریه دارد.

 

وی ادامه داد: هنوز که هنوز است ستم‌پذیرها، چاپلوس ها و بی شخصیت ها در هر اسم و لباسی برای اینکه در این میدان معرکه شکمی سیر کنند و یا شهوتی اشباع کنند، به دنبال همان اروپایی ها راه افتاده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: یک عده هنوز که هنوز است آمریکا و اروپا را با خیانت های هر لحظه نه هر روزشان، بزک می کنند، با این افراد باید چه کرد و کارهایشان را چگونه برای مردم تبیین کرد؟

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: برخی ها اسم مسلمان را بر روی خود دارند و در کشور اسلامی زندگی می کنند اما انگار هیچگونه کاری ندارند مگر اینکه اروپا و آمریکا را توجیه کند و مردم را گول بزنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز مردم اروپا و آمریکا فریادشان از این همه ظلم، بی عدالتی و خیانت بلند شده است، گفت: متأسفانه هنوز ایرانی مسلمان داریم که خدای او آمریکا و پیغمبرش انگلیس است که باید گفت لعنة الله علیهم اجمعین.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: اگر می خواهیم که مسئله حقوق بشر آمریکایی تعقیب گردد راهش این است که متخصصین فن شناسنامه این جنایتکاران و جنایت آن ها را در سطح جهان از روزی که اروپایی ها وارد بر قاره آمریکا شده اند و همچنین از ۲۰۰ سال قبل که استعمار پای خود را به کشورهای مختلف گذاشته، با مستند به صورت کتب درسی درآورند و از کلاس اول دبستان تا دانشگاه و حوزه و جوامع عمومی و منبر و مسجد را تحت پوشش قرار دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: با هیچ قلم، بیان و هنری نمی شود جنایت های استعمارگران را بیان کرد و تا این ها وجود داشته باشند جهان اصلاح نخواهد شد.

 

وی اضافه کرد: بهتر است که چاپلوس ها به دنبال آمریکا و اروپا نروند، زیرا آمریکا جنایت کار، و اروپا کارش خیانت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هر کشوری اگر بخواهد تصمیمی بگیرد استعمارگران دنیا خود را تصمیم گیرنده می دانند والا بر علیه آن کشور توطئه می کنند، محاصره اقتصادی و حمله نظامی را در دستور کار قرار می دهند و این در حالی است که مدام از حقوق بشر حرف می زنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه هر فردی که به استعمارگران وابسته شود هر کاری که می خواهد بکند مجاز است، افزود: هر فردی در کشور دست به ترور زد به پدر نامشروع خود یعنی اروپا پناهنده شد و هر کسی که به کشور و ملت خیانت کرد بر سر سفره آن ها نشست.

 

وی تأکید کرد: قرآن می فرماید که از بیگانگان اطاعت نکنید اما گاهی مشاهده می شود که در کشور ما از بیگانگان اطاعت می شود و ۱۸۰ درجه خلاف آنچه که خیر این مردم است و پشتوانه فنی، علمی، و مردمی دارد، عمل می شود.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اگر هوشیاری این مردم نبود، بارها و بارها این نظام ساقط شده بود، گفت: دست قدرت الهی و هوشیاری مردم با ایمان ما کاملا دست شیطان را می شناسد و رد می کند و الا ۴۲ سال شیطان های امروز هر روز فتنه کرده اند و یک توطئه جدید به راه انداخته‌اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه از بیگانه اطاعت نکنیم تا تمامی توطئه های آنها برای همیشه خنثی گردد، اضافه کرد: متأسفانه ما آنقدر به اینها رو داده ایم که با این همه جنایات همواره دیگران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

 

وی در پایان گفت: امروز مجلس شورای اسلامی با مواضع صریحی که در مقابل دشمن می گیرد، مایه افتخار ما است لذا در تماسی که با دیگر استانها دارید از مجلس بخواهید که مسئله حقوق بشر آمریکایی را به صورت قانون تدوین کند تا به صورت فراگیر و ریز قضایا در مدت ۱۰ الی ۱۵ سال از کلاس آمادگی تا دانشگاه این مسئله مورد توجه قرار گیرد تا نسل های آینده حفظ گردند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *