خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر کار فرهنگی و اطلاع رسانی در زمینه اهدای عضو و پیوند اعضا تأکید کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر کار فرهنگی و اطلاع رسانی در زمینه اهدای عضو و پیوند اعضا تأکید کرد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: آنچه در جهت گسترش فرهنگ پیوند اعضا به من و امثال بنده مرتبط است، قطعا هیچگونه تردیدی در جهت همکاری وجود ندارد و تأکید بیشتر بر روی مسئله ای است که به آن اشتباه پزشکی می گوییم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس و اعضای مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران در جریانات اخیر الحق در سطح جهان درخشید و این مایه افتخار است.

 

وی افزود: مسئله پیوند اعضا و نجات جان یک عده افراد، نشان دهنده پیشرفت است، که هر بخش آن به یک نهاد خاص تجزیه می شود، یک بخش آن به اصل تجویز فتوا و آنچه مربوط به مراجع تقلید می شود، برمی گردد، بخش دیگر آن مربوط به حقوق شخصی است که فرد وصیت می کند اگر دچار مرگ مغزی شد، اعضای بدنش را اهدا کنند، بخش سوم به خانواده فرد بر می گردد که رضایت دهند تا برای نجات افرادی دیگر اعضای بدن فرد بیمار را اهدا کنند و همچنین باقی اموری که جنبه قانونی دارد و در قانون پیش بینی شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آنچه در جهت گسترش فرهنگ پیوند اعضا به من و امثال بنده مرتبط است، قطعا هیچگونه تردیدی در جهت همکاری وجود ندارد و تأکید بیشتر بر روی مسئله ای است که به آن اشتباه پزشکی می گوییم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه از نظر علمی با مردم صحبت کنید تا احتمال پزشکی به صفر برسد، ادامه داد: میزان اعتماد مردم، مبلغ، ائمه جمعه و جماعات، مسائل حل شده است بلکه تنها بر روی مسائل اشتباهات پزشکی دغدغه ای وجود دارد که طبعا باید به وسیله شما و از طریق رسانه ملی برای مردم به گونه ای تبیین شود که آنچه صورت می گیرد در آن اشتباهات پزشکی راه ندارد.

 

وی افزود: آنچه از دستان ما برای کمک به فرهنگ سازی پیوند اعضا برآید، انجام می دهیم اما با حفظ اینکه شما در رسانه ها به وسیله متخصصین خود احتمال تشخیص اشتباه پزشکی مبنی بر مرگ مغزی را به صفر برسانید.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: مردم خراسان جنوبی بر اساس اینکه از نظر فرهنگی و ایثار بسیار از خود گذشته و در حال خدمت هستند، اگر دغدغه اشتباهات پزشکی آنها حل گردد نسبت به باقی استان ها جلوترند، لذا باید تردید آنها رفع گردد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *