خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: راه نجات بشر در مکتب امام جعفرصادق(ع) نهفته است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: راه نجات بشر در مکتب امام جعفرصادق(ع) نهفته است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه راه نجات بشر در مکتب امام جعفرصادق(ع) نهفته است، گفت: هدف بعثت پیامبران و فریاد حضرت علی(ع) و امام جعفر صادق(ع) امروز از زبان افرادی شنیده می شود که در خیابان های واشنگتن، لندن و پاریس حضور دارند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) در جمع اساتید حوزه های علمیه شهر بیرجند اظهار کرد: ما نمی توانیم به ساحت مقدس امام صادق(ع) ورود پیدا کنیم زیرا مقامات آنها را تنها خدای متعال و یا پیشوایان معصومین می توانند بیان کنند.

 

وی افزود: یکی از ضروریات جامعه بشری دین است، لذا آنهایی که نمی فهمند و یا خودشان را به نفهمی می زنند، به دنبال نفسانیات و هواهای نفسانی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: جمادات، نباتات، حیوانات و حتی صنایع دارای فرمولی هستند و بر روی آن فرمول حرکت می کنند لذا اگر از آن ریل خارج شوند، ساقط می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه در اصطلاحات قرآن، احادیث و روایات، ادیان نداریم، لذا دین خدا واحد است، تصریح کرد: در جامعه بشری انواع و اقسام دین، مذهب و مسلک وجود دارد اما هیچکدام از آنها ربطی به دین ندارند.

 

وی با بیان اینکه اسلام به معنی تسلیم حق بودن است، گفت: عدل در دین بهترین تعریفی است که می تواند شاخصه درست و نادرست بودن دین باشد، لذا انسانی می تواند ادعای دینداری کند که عادل باشد و اصل وی در چارچوب انسانیت، جایگاه انسانیت را کسب کند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: ظلم و ظالم با هر اسم و عنوان، در حقیقتِ دین جایگاهی ندارند، لذا در هر متن دینی که ظلم و ظالم جایی داشته باشند، نشان می دهد که آن دین، دین نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مذهب یعنی راه شناخت دین، گفت: امروز هر کسی که می خواهد اظهار نظری کند و یا حزب، گروه و ایده انحرافی خود را توجیه کند، موضوع قرائت از دین را مطرح می کند، لذا باید دانست وقتی دین سر از انواع توجیهات، حزب و گروه درمی آورد، آن دین، دین نخواهد بود.

 

وی یادآور شد: در تاریخ مشاهده می کنید که در مقابل هواهای نفسانی و سوء استفاده های انواع گروه ها با عناوین مختلف چه بر انبیاء الهی و جانشینان پاک آن‌ها از جمله حضرت امام جعفر صادق(ع) آمده است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی مطرح کرد: منصور دوانیقی بسیار بیشتر از من و شما حضرت امام جعفر صادق(ع) را می شناخت و بخشی از عمر خود را برای حضرت تبلیغ می کرد، اما دنیا، حکومت، نفس و هوای نفسانی وی را به راهی دیگر کشاند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: امروز شما در شرایط سختی قرار دارید اما بسیار ارزشمند است که این شرایط را تحمل کنید و عزم خود را برای نجات بشر جزم کنید.

 

وی با اشاره به اینکه راه ظلم بن بست است، گفت: آنی که می تواند همه انسان ها را در راه درست قرار دهد و به مقصد برساند، عدل است نه ظلم، زیرا نتیجه ظلم همینی است که امروز بر جهان می گذرد.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: ” إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ ” تنها یک مسئله تشریعی نیست، بلکه امر تکوینی و تشریعی خداوند متعال بر عدل است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: هرچه زندگی دنیا پیچیده تر شود، ضرورت دین نیز بیشتر می شود، لذا ضرورت دین در زمان معاصر ما که بزرگترین دزدی‌ها در ظرف مدت کوتاهی و بزرگترین خیانت ها در یک جمله انجام می شود، از هر زمانی بیشتر است.

 

وی ادامه داد: هدف بعثت پیامبران و فریاد حضرت علی(ع) و امام جعفر صادق(ع) امروز از زبان افرادی شنیده می شود که در خیابان های واشنگتن، لندن و پاریس حضور دارند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: نظام اسلامی ما اسلام است اما باید به خود بنگریم که چه کرده ایم، زیرا هنوز هم که هنوز است یک عده شب ها رو به اروپا می خوابند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: شما بزرگوارانی که امروز در این مقطع از تاریخ قرار گرفته اید، اگرچه کارتان سخت است اما ارزش دارد که این سختی ها را تحمل کنید و برای نجات نوع بشر گام بردارید.

 

وی گفت: امروز آن همه ادعاهای مکتب شرق با مکر و حیله و زور و خیلی بدتر از آن، مکتب لیبرال دموکراسی غرب به پوچی و بن بست رسیده اند، لذا نوع بشر راه نجات می طلبد که آن راه نجات در مکتب امام جعفرصادق(ع) است و شما طلاب و روحانیون باید این راه را تبیین کنید.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: باید در راه تبیین مکتب امام جعفر صادق(ع) فداکاری کرد و طلاب و روحانیون نیز خود را در روستا، شهر، استان و ایران خلاصه نکنند زیرا امروز بشر در سطح جهان نیاز به عدالت دارد و آن را در مذهب شیعه جستجو می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: امروز دوست و دشمن می دانند و همه در این جهت متفق هستند که مدعی مکتب عدالت، اهل بیت(ع) هستند و این مطابق با  بعثت ۱۲۴ هزار پیامبر است.

 

وی مطرح کرد: کمرها را محکم ببندید و این حضور خود را در سطح جهان اعلام کنید زیرا شما رهبران جامعه بشری هستید که باید در این جهت سرمایه گذاری کنید و از همه چیز بگذرید.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان داشت: در روایات آمده است ” کسانی که قبل از ظهور به وظیفه خود عمل کنند ارزششان بسیار بالاتر از افرادی است که بعد از ظهور باشند ” لذا شما امروز باید بشری که گمراه شده و به پوچی رسیده است را نجات دهید.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: امروز مردم جهان عدالت را از نظام جمهوری اسلامی می فهمند در عین حالی که خود ما از آن غافل هستیم.

 

وی مطرح کرد: اینکه امروز در خیابان های واشنگتن و نیویورک عکس شهید بزرگوار سردار سرفراز قاسم سلیمانی و یا آرم جمهوری اسلامی ایران را بر روی پرچم آمریکا می زنند یعنی آن افراد می فهمد عدالت در کجا قرار دارد.

 

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: شکوه حضور مردم از سراسر جهان در اربعین حسینی یک اتفاق نیست و ممکن است کسانی که در این راهپیمایی عظیم شرکت می کنند حال می خواهد یهودی، مسیحی و زرتشتی و هندو باشد، از من جلو باشد، زیرا او عدالت خواه است، لذا عدالت طلبی علامت مسلمانی افرادی است که در اربعین حسینی شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: امروز پرده ها برداشته و حقایق نمایان شده است لذا بقیه راه به میزان جهاد شما طلاب و روحانیون بستگی دارد.

 

وی گفت: ما با کمال شرمندگی از ساحت مقدس روح پاک امام جعفرصادق(ع) توسل می جوییم و از خدا می خواهیم که خودش ما را در این ورطه از زمان حفظ و هدایت کند و ما را به وظیفه خودمان آشنا سازد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: زهری که به امام جعفرصادق(ع) دادند تا ایشان را از جلوی راه هوا و هوس و حکومتشان بردارند به گونه ای بود که بدن ایشان ذوب شد و باعث گشت وقتی ارادتمند امام جعفرصادق(ع) ایشان را دید، گریه کرد و داد زد، اما امام فرمودند گریه نکن زیرا هرچه برای مومن از ناحیه خدا آید، خیر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان با اشاره به اینکه شما طلاب و روحانیون شاگردان امام جعفرصادق(ع) و سربازان حضرت مهدی(عج) هستید، گفت: انسان ها بندگان خدا هستند که بزرگترین نعمت برای آنها هدایت و بدترین نقمت، ضلالت آن هاست و شما باید زکات علم، صحت و عمر خود را در این مقطع از زمان بدهید و آن هدایت چه آمریکایی هایی که در آمریکا هستند و چه آمریکایی هایی که در استان هستند، می باشد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *