خانه / متن بیانات / متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم بزرگداشت رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)

متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم بزرگداشت رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)

مشروح کامل بیانات حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیرامون ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) و قیام ایشان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، متن بیانات به شرح زیر می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان(عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه ی اهل ایمان.

۱۴ خرداد و رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سالگشت این عزای بزرگ را تسلیت عرض می کنم، و یاد و خاطره ی شهدای عظیم الشان ۱۵ خرداد که پیشکسوتان راه جهاد و شهادت بودند را گرامی می داریم و به ارواح طیبه ی آنها و همه ی شهدای راه حق و شهدای راه دین درود می فرستیم.

البته غم از دست دادن امام خمینی(ره) غم بزرگی بود اما آنچه که موجب تسلی خاطر می شود این است که انسان های کامل آنها مرگشان هم یک تولد جدید است، و شاهد قضیه هم هستید، امام خمینی(ره) زنده است زیرا امام یک شخص نیست، گذشته از اینکه روح پاک او که شهید پرور است، در مقام عند ربهم قرار دارد اما به عنوان یک اندیشه، یک فکر، یک مکتب، او که مردنی نیست، اصلا مردنی نیست، امام زنده است، ” اعوذبالله من الشیطان الرجیم، أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ”[۱] روح مقدس رسول گرامی که ” إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُمْ مَيِّتُونَ “[۲] به مقام عند پرواز می کند، خب حالا اگر پیغمبر در میان شما نباشد مکتب پیغمبر که هست، آنچه ماندگار است این مکتب است، امام خمینی(ه) یک مکتب و اندیشه است، اندیشه ناب، این همه پیامبران که به شهادت رسیدند، این همه اوصیا الهی که به شهادت رسیدند در طول تاریخ و بعد از پیغمبر آخرالزمان تا حالا اینها فدای چه شده اند؟ اینها فدای مکتب شده اند، این معنی می دهد، معنی آن چیست؟ معنی آن این است که مکتب و دین خدا که ناموس خدا است این حتی از زندگی ناسوتی و عالم ملکی پیغمبران و اوصیا پیغمبران ارزشش بالاتر است، چون دانی فدای عالی باید بشود، عالی که فدای دانی نباید بشود، پس اینکه اینها فدای دین می شود دین از زندگی این جهانی پیامبران هم ارزشش بالاتر است، حالا عنایت دارید امام خمینی(ره) برای ما چه آورده است؟

این مقام نرخ گذاری است، کاری که امام خمینی(ره) کرد یک کار ساده نبود، خداوند متعال قرآن را نازل فرموده نسبت به متن قرآن فرمود ” إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ “[۳] یعنی ما قرآن را از هرگونه تحریف حفظ می کنیم، این مخصوص قرآن است، اما مخصوص اسلام نیست، مخصوص مسلمان نیست، هر جمع و گروهی بر اساس اغراض نفسانی و انواع کشاکش‌های منافع شخصی و گروهی یک انحرافی در دین ایجاد می کنند، خدا این را که تضمین نکرده چرا؟ این نسخه آزمایش است، خدا این را که تضمین نکرده، خدا قرآن را تضمین کرده است نه اسلام و مسلمان را، و لذا است که می بینید حدیث داریم که هم شیعه و سنی نقل کرده اند که حضرت پیامبر اکرم(ص) خبر داد از آینده و فرمود که امت حضرت موسی بر ۷۱ فرقه تقسیم شده اند، امت حضرت عیسی بر ۷۲ گروه تقسیم شده اند و امت من، بعد از من در ۷۳ گروه تقسیم خواهند شد که یکی اسلام است، بقیه اش منحرف اند؛ این حدیث را نقل کرده اند، معنی آن چیست؟ معنی آن این است که در این اسم های مختلف به اسم اسلام حالا گاهی به یک اسمی، اسلامی که بنی امیه بیاورد این با اسلام پیغمبر فرق ندارد؟ اسلامی که بنی مروان بیاورد، اسلامی که بنی عباس بیاورد، اسلامی که فلان گروه و فلان حزب بیاورد، امروز هم که آقایان می گویند قرائت! خیلی پررو هستند، قرائت چه کسی؟ قرائت هر بی سوادی که سرش از دین درنمی آید و ابزاری است برای استعمال بیرونی، می گوید اسلام این است که امام خمینی(ره) فرمود کارتر هم ادعای اسلام شناسی می کند، بله آن وقت می شود ۷۳ گروه.

کاری که امام خمینی(ره) کرد، اینی که یک اسلام کارشناسی شده متعاضد به عقل و وحی و علم و سیاست و مدیریت بر اساس آنچه را که پیغمبران آوردند این را جدا کرد، این میدانید یعنی چه؟ امام خمینی(ره) این را معرفی کرد کارشناسی شده، دور از امیال نفسانی، دور از اندیشه های واهی و تمامش مستدل، اسلام ناب، آنان که منکرند بگو روبرو کنند ببینیم که راست می گوید! بقیه اش می شود اسلام آمریکایی، اسلام انگلیسی، اسلام فلان حزب بی دین، کاملا پیداست این قدم اول امام است، امام خمینی(ره) چه در میان ما باشد چه نباشد این دستاورد که خدا همه علمای راستین در طول تاریخ را که چقدر زحمت کشیدند و از پیچ و خم سخت تاریخ اسلام را حفظ کردند و امروز آن چرا که امام خمینی(ره) جداسازی کرده و به امت اسلام داده یک اسلام مستدل و متعاضد با عقل و وحی و علم و همه صحنه های نیاز بشر است، این قدم اول امام خمینی(ره) است، اسلام ناب، نه اسلام مرتجع، نه اسلام حافظ منافع شخصی و گروهی، اسلامی که اساس زندگی بشر را تنظیم می کند، این مخصوص یک کشور و یک قوم و یک ملت نیست برای همه‌ی جوامع بشری است، دیگر برای اینکه این تفکر ناب که وراثت انبیا و اهل بیت(ع) است به وسیله ی این عالم کارشناس مکتب اهل بیت(ع) به جامعه بشری نشان داده شد، امام خمینی(ره) جلوی استبداد ایستاد، حالا چه به صورت سیستم و چه به صورت اشخاص.

سیستم پادشاهی که همواره ننگ بوده است از نظر کارشناسی درست، چرا؟ چون متکی به هیچ دلیلی نیست، هیچ دلیلی نیست برای آن؟ انسان عاقل چطور یک چیز بی دلیلی را می پذیرد؟ سیستم پادشاهی و شاهنشاهی هیچ دلیل اثبات عقلی، وحیی، نقلی و علمی ندارد، حالا هرکس زورش بیشتر است و کلکش زیادتر است و آدم کش تر است می آید و برای خود و خانواده اش در یک تاریخی که یک زورمند دیگری بیاید حکومت می کند و در این مدت ولو با وراثت جنین، این ها را که از خود درنمی آوریم در تاریخ است که مثلا آن پادشاه که از میان رفته است از نظر وراثتی که این مسلک بی دلیل و بی برهان و بی منطق داشته است، جنین در رحم مادر وارث پادشاهی شده است، حالا ببینید سر مردم چه در می آوردند که کمترین دوران ضرر پادشاهی همان دورانی بوده که در رحم مادر بوده است و الا بعد شانه های مردم را سوراخ می کرده و ریسمان از شانه های مردم می گذرانده است این می شود شاپور ذوالاکتاف، این سیستم برای جامعه بشری ننگ نیست؟ در مقابل سیستم دیانتی که خدا برای بندگانش خواسته است، ” إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ “[۴] مسئله حکومت یک پادشاه بازی نیست که هر کس با طمع و طعمه ای بیاید بر دوش مردم سوار شود و همان طور که غربی ها از حکومت تعریف می کنند مثل کسی که یک رمه گاو وحشی و گوسفند و شتر را صاحب شود، مالکشان شود، اینگونه نیست، خداوند برگزیده است نه این که حالا یک اتفاقی بیفتد و یک کسی زورش بیشتر باشد و کلکش و دروغش بیشتر باشد بر مردم مسلط شود، خدای متعال برگزیده است به دلیل علم، عقل، تقوا و وحی که خدا او را جانشینش قرار داده و کار او در تشکیل حکومت رشد فرزند اسلام است، ببین فرق ره از کجاست تا به کجا، ما کی می خواهیم ریشه این مطالب را بفهمیم و واقعا فدای آن شویم چون ارزش دارد، تمامش منطق و دلیل است از عقل و علم و وحی و کرامت و معجزه مجهز است، آنوقت این اسلام در مقابل آن چرا که به عنوان حکومت و پادشاهی هر نوع استبدادی و هر کس زورش بیشتر، آدم کشی اش بیشتر، ظلمش بیشتر.

امام خمینی(ره) اسلام ناب را مشخص کرد و جلوی استبداد ایستاد، آن هم بعد از دوران هایی که هنوز کسانی از جمله پیرمردها به خاطر دارند که در دورانی که آنقدر بی رحمی و قساوت کردند و کشتند و نابود کردند و اهانت کردند اما امام خمینی(ره) نترسید و الا آن دوران رضاشاه نوکر انگلیس، آن مردک بی سواد و پسر احمقش که نوکر صهیونیست ها و اول انگلیس و آمریکا بود هرچه آنها می گفتند این برای حفظ منافع خودش مطیع آنها بود، امور اقتصادی و سیاسی و فرهنگ جامعه دست دشمن بود و بر همه امور تسلط داشتند و کشور را غارت می کردند و از هر جهتی اما امام خمینی(ره) نترسید، دست پر را امام خمینی(ره) داشت، حتی وقتی با خود امام خمینی(ره) با خشونت رفتار شد و نصف شب ریختند در خانه امام و امام را با همان وضع بردند و به صورت حکومت نظامی قم و تهران و بین راه و همه جا را نیرو گذاشتند با آن سوابق قتل و شکنجه و… بعد امام خمینی(ره) خودشان فرمود این کار را کردند و من را بردند، سلاح ها در دست آنها بود ولی دیدم می لرزند، من آنها را دلداری دادم اما من نترسیدم به خدا قسم من نترسیدم و اگر بترسم ایمان ندارم، امام خمینی(ره) در مقابل استبداد ایستاد، امام خمینی(ره) را از کشور بیرون کردند و نام امام خمینی(ره) را کسی جرأت نمی کرد بگوید و ما اینها را به خاطر داریم، اما شما آن دروسی که آقا در تبعیدگاهشان در نجف می گفتند زیر نظر cIA آمریکا و نیروهای امنیتی شوروی و عراق بعثی و نیروهای اطلاعاتی ایران آن روز، آن نوارهایی که امام خمینی(ره) تدریس می کردند را بردارید بخوانید، ببینید نوارها را گوش کنید من گوش کرده ام، شما نمی توانید تفاوت بگذارید بین فرمایشات امام خمینی(ره) در تبعیدگاه تحت نظر همه ی این نیروهای اطلاعاتی‌ و امنیتی های شرق و غرب با آن دورانی که امام خمینی(ره) در جماران در اوج قدرت و عزت بود، یعنی به همان جرأت حرف می زد، در مقابل استبداد چه به صورت سیستمش که شاهنشاهی است و چه به صورت موردش که پادشاه ظالم است امام خمینی(ره) به خود هیچ ترس راه نداد اما اینها همه مجاهدت ها جنبه مقدماتی دارد، آنچه امام خمینی(ره) بیشتر بر روی آن ایستاد و آن را مایه اصلی فساد می دانست استکبار بین المللی بود که در این ۲۰۰ سال اخیر در همه کشورهای اسلامی و از جمله در ایران مسلط بود و امام خمینی(ره) با او درگیر شد، آن هم یک طوری نبود که بگوییم امام خمینی(ره) حالا با شرق کنار بیاید و یا با غرب کنار بیاید، نخیر در مقابل همه آنها ایستاد و فرمود این از آن بدتر است و آن از این بدتر است و هر کدام از دیگری بدترند، اصولا اینها کار و سیستمشان ضد انسان ها و ارزش ها است، موضع امام خمینی(ره) این بود در مقابل استکبار جهانی که مایه فساد است، به اتکای چه؟ که این همواره برای همه ما راه گشا است و آن این است که به اتکای خدا، و دلهای مردم مومن هم با خدا است.

تنها پناه امام خمینی(ره) خدا بود، ایمان به خدا، این همه رنج ها را امام خمینی(ره) تحمل کرد تا انقلاب پیروز شد، جوان ها و دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) جاسوس خانه آمریکا را تصرف کردند، کارتر گفت که ایران ما را تحقیر کرد، امام خمینی(ره) فرمود ما شما را تحقیر کردیم؟ این اول جریان است کار تازه شروع شده است، ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، حالا شما فرمایشات چهل سال قبل امام خمینی(ره) را ملاحظه کنید و دنیای امروز را هم ملاحظه کنید و همین الان که شما در اینجا نشسته اید آمریکا در چه وضعیتی است؟ البته و صد البته این طول زمان چهل ساله من و شما مقصریم، چرا؟ ملاحظه می کنید حالا یک عده ای به عنوان سمپات برای انگلیس و آمریکا و فرانسه و آلمان، آنچه که کار ما را به تاخیر می اندازد این تفکر متاسفانه انحرافی است، و الا این کار یک ساله انجام می شد، بقیه ما مقصریم، این دیگر موانعی است که متاسفانه می دیدید که در زمان پیغمبران هم انجام می شد، الان هم شاهد این قضیه هستید، امروز ایران اسلامی و اندیشه امام خمینی(ره) برای نجات نوع بشر، بحث این کشور و آن کشور و ایران و فلان کشور اسلامی نیست، بلکه همه کشورهای اسلامی و همه کشورهای غیر اسلامی، چون همه انسان هستند و تشنه انسانیت و عدالتند و این تنها حکومت اسلامی می تواند آن را پاسخ دهد، این مال همه است، این مردمی که همین امروز مشاهده می کنید در کشورهای اروپایی و بیش از همه در خود آمریکا در مقابل گلوله ها می ایستند و فریاد می کشند آنها عاشق حقیقت اسلامند اما بنده به خاطر بی تفاوتی در طول این چهل سال هر چه از دور تماشاگرم که نکند فردا او از من و تو جلو باشد، دلیلش هم اربعین حسینی است به عنوان اینکه حسین(ع) سمبل عدالت است و فرزند او حضرت مهدی(عج) مجری عدالت است، اربعین حسینی که می شود از همه دنیا همه گروه ها و همه ادیان و همه مسلک ها سرازیر می شوند به سمت کربلای حسین(ع) تا آنهایی که جامانده های برنامه هستند و در شهر و دیار و کشور خودشان پیوندشان را با حسین(ع) محکم می کنند، ببینید آنها از ما جلوترند ولو اینکه ظاهرش مسلمان هم نباشد چرا؟ چون انگیزه الهی، فطری و عدالت طلبی دارد، حالا اگر من در این لباس و عنوان و کشور هم زندگی می کنم همینطور بی تفاوت هستم بهره ای ندارم بلکه باید خجالت بکشم.

این وراثت کریمه اندیشه امام خمینی(ره) در وقتی برای بشر این اندیشه آمده که همه آن مکتب های پرادعایی که حالا ۵۰ سال قبل را ما به خاطر می آوریم، از شرق و کمونیست آن بگیرید تا کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی و تا مرتجعین منطقه، بعد می بینید که همه به بن بست رسیده اند، چه تفکری می تواند امروز یک انسان آگاه و نیمه آگاه و کم آگاه را قانع کند به اندیشه متاسفانه محدود و مادی کمونیستی؟ کدام عاقل می پذیرد؟ کدام اندیشه می تواند قانع شود با تفکر لیبرال دموکراسی که فقط بنده شکم و شهوت شخص خودش است، این انسان است؟ همه چیز را از دست داده اند، هیچ انسان عاقلی نمی تواند خودش را قانع کند، کار به جایی رسیده است که استاد صهیونیست در سر کلاس فلسطین اشغالی فریاد می زند به شاگردانش و می گوید که ما یهودی و شما یهودی ها هیچ ادعایی نمیتوانید در دنیای امروز داشته باشید، شما کجا به درد مدیریت جهان می خورید؟ اگر در این دنیا مدیریتی بتواند بشر امروز را اداره کند اسلام است نه شما، چه کسی این را می گوید؟ استاد دانشگاه فلسطین اشغالی، مسئله اینطور روشن است، چه کسی می تواند قانع کند به این مدیریتی که مردم را فقیر نگه دارند و گرسنه نگه دارند و با قتل و کشتار بترساند تا بتوانند بر آنها حاکم باشند، این دوره گذشته است مردم قانع نمی شوند، جهان به بن بست رسیده است و تنها یک راه دارد و آن راهی است که امام خمینی(ره) نشان داده به عنوان اسلام ناب، بر اساس اجرای عدالت اما من و تو در اداره و بازار و مغازه مان وقتی عدالت را انجام نمی دهیم فردا اگر خدا من را با آن یهودی محشور کند نباید گلایه کنم زیرا من هم به صورت غیر مستقیم به نفع او کار می کنم.

چرا قدردان این مکتب نیستیم، همه سرنوشت ما و نفع و ضرر ما اینجا گره خورده است، اگر به تعبیر قرآن کریم که می فرماید از کفار و از بیگانه ها اطاعت نکنید و این را جهاد کبیر نام نهاده، یعنی جهادی که پیروزی شما بدون اینکه حتی بینی کسی خونی شود شما پیروزید و آن وقتی است که مکتب اسلام را اجرا کنید، و دیگر بس است که از این بیگانه اطاعت کردید، پیروزی اسلام در گرو این مسئله است که در این ایران اسلامی ما کسی از بیگانه و کافر و یهود و نصرانی اطاعت نکند که می کنند، تمام این تاخیر پیروزی ها به گردن تفکرهای لعنتی لیبرال دموکراسی تحت عنوان این حزب و گروه و منافع و بی عدالتی ها، حقوق نجمومی و انواع و اقسام اختلاس ها و دزدی ها و پارتی بازی ها است، این ها چه ربطی دارد به اسلام؟ آبروی اسلام را هم بردیم آبروی مسلمان و امام صادق(ع) را هم بردیم، خجالت نمی کشیم؟ تا کی؟ باز هم دنبال فرانسه و انگلیس و آلمان! همان هایی که این کار اولشان که نیست، همانهایی که در کشورهای اسلامی بعد از جنگ جهانی هر ظلمی که توانسته اند بر مسلمانان کرده اند، همان هایی که در دفاع مقدس به کمک صدام و صهیونیست ها آمدند و مواد شیمیایی به صدام دادند و بر روی بچه های مسلمان چه عراقی و ایرانی ریختند اینها مدعی حقوق بشر هستند، همانهایی که در کشورهای خودشان چه می کنند؛ آن فرانسه ای که بیش از یک سال یعنی هفتاد هفته مردم آمدند به صحنه هر هفته تا وقت کرونا، که به خاطر مسائل بهداشتی موقتا نگهش داشتند و همه حرفشان این بود که ما می خواهیم بدانیم فلسفه ی این حکومت لیبرال دموکراسی چیست، عوض اینکه پاسخ آنها را بدهند، زدند و کوبیدند و کشتند و کور کردند و شکنجه کردند و بعد کرونا آمد و با کرونا هم مردم فرانسه آمدند به خیابان ها و حرفشان این بود و می گفتند که ما حاضریم با کرونا بمیریم اما با تفکر سرمایه داری لیبرال زنده نمانیم، بیش از این! باز هم ما به دنبال آنها هستیم؟ خجالت نمی کشیم؟ آنوقت اندیشه ای همچون اندیشه امام خمینی(ره) را که همه دانشمندان شرق و غرب در مقابل آن متواضعند به منافع روزمره مادی پست دنیایی آن هم حرام معامله کنیم؟

نهی از منکر واجب است، همه ما همدیگر را نصیحت کنیم، حالا از قبیل من خودم را هم نصیحت کنم، این چه معامله ای است که می کنم اما خوش به حال شما مردم حزب الله که الحق افتخار آفریدید و همه جا و از روزهای اول انقلاب تا حالا با امام بوده و هستید و در همه صحنه ها حضور یافتید، صحنه ها فرق نمی کند، اگر دفاع مقدس بوده است شما اداره کرده اید، اگر انواع و اقسام مسائل جنبی دیگر بوده است و مشکلات بوده تحمل کرده اید، از کمک ها و خدمات کم نگذاشته اید، خداوند به همه ی شما خیر دهد که آنچه را هم که در جریانات اخیر و مسئله کمک های مومنانه به اشاره رهبر معظم انقلاب انجام دادید دنیا در مقابل شما کوچک شد و درخشیدید و آن پرادعاهای غرب مشاهده کردید که عوض اینکه انسانی عمل کنند با جامعه این کار را می کنند و عوض اینکه همه در مقابل کرونا بایستند وسایل بهداشتی را از همدیگر دزدیدند و راهزنی کردند حتی نسبت به دوستانشان و برای حفظ منافع شخصی خود هم تا کرونا آمد صف های خرید اسلحه پر شد، تا حمله به فروشگاه ها و انواع و اقسام مسائل اما شما که چهل است که الحمدالله این توفیق را داشته اید در این مقطع هم در جهان درخشیدید و با کمک های مومنانه، شما رفتید به سراغ انسان هایی که به خاطر کرونا و بیکاری مشکلاتی داشتند، اینها خیلی ارزشمند است، خداوند شما را حفظ کند و انشاءالله خداوند شما را امیدوار کند شرایطی در جهان پیش آید که صاحب اصلی این انقلاب حضرت مهدی(عج) بیاید و شما آن حضرت را زیارت کنید و السلام علینا و علیکم و علی عبادالله الصالحین، صلوات بفرستید.

 

 

 

[۱]  – سوره آل عمران – قسمتی از آیه ۱۴۴ – محمد (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) جز یک پیامبر نیست که پیش از او نیز پیغمبرانی بودند و درگذشتند، آیا اگر او به مرگ یا شهادت درگذشت شما باز به دین جاهلیّت خود رجوع خواهید کرد؟ پس هر که مرتد شود به خدا ضرری نخواهد رسانید، و البته خدا جزای نیک اعمال به شکرگزاران عطا کند.

[۲]  – سوره زمر – آیه ۳۰ – (ای رسول عزیز ما) شخص تو و این خلق البته به مرگ از دار دنیا خواهید رفت.

[۳]  – البته ما قرآن را بر تو نازل کردیم و ما هم آن را محققا محفوظ خواهیم داشت.

[۴]  – سوره آل عمران – آیه ۳۳ – به حقیقت خدا آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را بر جهانیان برگزید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *