خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: به شما دختران انقلاب اسلامی توصیه می کنم که آرمان ها را آتش به اختیار تعقیب کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: به شما دختران انقلاب اسلامی توصیه می کنم که آرمان ها را آتش به اختیار تعقیب کنید

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه به شما دختران انقلاب اسلامی توصیه می کنم که آرمان ها را آتش به اختیار تعقیب کنید اما در جهت کارشناسی فنی همواره تلاش شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی، صبح امروز (۹ اردیبهشت) در دیدار با جمعی از دختران فعال فرهنگی و جهادی بیرجند اظهار کرد: سطح هدف شما در فرهنگی انسانی والا و ارزشمندی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خودسازی پایه اصلی انسان است، گفت: گام نخست دعوت پیامبران از باطن انسان شروع می شود و روی عقیده و فکر است که شخص تحول پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  با بیان اینکه خانواده نقش غیرقابل انکاری در ساختار جامعه دارد، افزود: مسئولان برای جامعه نقش همان پدر و مادر برای خانواده را دارند و در ابعاد یک خانواده بزرگتر محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار مردم به مسئولانشان از پدر و مادرشان شبیه تر هستند، ادامه داد: «الناس علي دين ملوكهم» يعنی مردم از رفتار و كردار رهبران و مسئولين تبعيت می كنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: ساختار مدیریت باید اساس کارش رشد فرهنگ جامعه باشد چرا که همه امور در پای فرهنگ ساخته می شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسائل اجتماعی زایده فرهنگ جامعه است، گفت: مسائل سیاسی، اقتصادی و نظامی نیز از فرهنگ برمی خیزد.

به گفته وی مسئولیت و ماموریت در  عمل، سخن، اخلاق و موضع گیری‌ها موثر است اما در زمان کنونی، فضای مجازی و ارتباط با جامعه بشری تاثیر غیرقابل انکاری دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان مدنی الطبع خلق شده است، تصریح کرد: یکی از عواملی که زمینه رشد انسان را فراهم می کند جامعه است بنابراین انسان، اجتماعی خلق شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر نوع رشد و کمال و تمدنی از طریق جامعه حل و یا تباه می شود، ادامه داد: البته باید خود تمدن معنی شود که موضوع اشتباه گرفته نشود؛ رشد های مختلف مادی هم مرهون زندگی اجتماعی است اما به این پیشرفت های مادی نمی توان رشد اطلاق کرد به عنوان مثال انسان دزد به روش های ابتدایی و اکنون از طریق الکترونیکی دزدی می کند لذا اسم این را نمی توان پیشرفت تمدن گذاشت اما برای خیلی ها این اشتباه به وجود می آید.

وی ادامه داد: تمدن آن چیزی است که در اهداف ارزشمند انسانیت انسان که سیر آن کمال مطلق است، به رشد برسد؛ ابزار کمال نیست.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز در دنیا انواع و اقسام تبلیغات انحرافی وجود دارد و آنقدر افکار جامعه را بمباران تبلیغاتی می کنند که کار مشکلی است، گفت: در چنین شرایطی یک عده خیرخواه امور را کارشناسی می کنند و برای نجات بشر  امروز که گرفتار وحشی های متمدن نما شده اقداماتی فرهنگی و جهادی در جهت احقاق حق و ابطال باطل انجام می دهند که بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به فعال فرهنگی و جهادی بیان کرد: برای اینکه در طول مدت این آرمان های شما آسیب نبینید و حفظ شود قطعا مسئله خودسازی و کارشناسی بر روی این مهم نقش دارد.

وی یادآور شد: اگر خودسازی از درون نباشد همان می شود که شخصیتی مانند زبیر که اقدامات شجاعانه‌اش غم را از چهره پیامبر (ص) می زدود گرفتار زندگی اشرافی و سرمایه داری می شود و کارش به جایی می رسد که با امام معصوم (ع) می جنگد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه به شما دختران انقلاب اسلامی توصیه می کنم که آرمان ها را آتش به اختیار تعقیب کنید اما در جهت کارشناسی فنی همواره تلاش شود.

وی در پایان گفت: اقدامات فرهنگی و جهادی نیاز امروز جامعه است و بیش از همه بطلان سحری  است که وحشی های غربی در خودپرستی و سرمایه پرستی و از سویی قتل عام مردم و ویرانی کشورها به اسم تمدن انجام می دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *