خانه / تاپ خبر / تأکید نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر حمایت از حرکت های مردمی و کمک به اقشار آسیب پذیر در دوران کرونا/ حضور فعالانه ی مردم در قضیه ی ویروس کرونا افتخار انگیز است

تأکید نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر حمایت از حرکت های مردمی و کمک به اقشار آسیب پذیر در دوران کرونا/ حضور فعالانه ی مردم در قضیه ی ویروس کرونا افتخار انگیز است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: حضور فعالانه ی مردم در قضیه ی ویروس کرونا آنقدر افتخار انگیز است که یک مقایسه ی بسیار خوبی را می توان میان مکتب ایمان با مکتب های فاسد مادی لیبرالی انجام داد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در نشست تبیین و هماهنگی تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۵ شعبان ماه اظهار کرد: ما شاهد هستیم که با رعایت مسائل بهداشتی، شرایطی پیش آمده است که بعضی از قشرهای ضعیف و کارگر در این مقطع دچار مشکلات معیشتی شده اند.

 

وی افزود: برخی از افرادی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند به نحوی تحت پوشش قرار دارند و برخی دیگر نیز در شرایطی هستند که با عنوان بیمه ی بیکاری می توانند تحت یک نوع پوششی قرار گیرند، اما آنچه در این مقطع ضرورت و فوریت دارد رعایت حال آن عده ای است که از نظر استقلال اقتصادی وضع درستی ندارند و یا تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند، لذا این افراد باید شناسایی شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: رعایت مقررات مسائل بهداشتی باید ادامه پیدا کند تا بر این بیماری غلبه پیدا کنیم، اما در کنار آن نمی توان نسبت به مشکلات روزمره ی مردم بی تفاوت بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: به لطف خداوند متعال مردم انقلابی ایران اسلامی از ما بسیار جلوتر هستند و در رابطه با بیماری کرونا بیکار ننشستند و بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه ی شعبان مشغول به کار شده اند.

 

وی ابراز داشت: حضور فعالانه ی مردم در قضیه ی ویروس کرونا آنقدر افتخار انگیز است که یک مقایسه ی بسیار خوبی را می توان میان مکتب ایمان با مکتب های فاسد مادی لیبرالی انجام داد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: همگان شاهد بوده ایم که مکتب های فاسد لیبرالی چه نتیجه ای به بار آورده اند که حتی رسانه های خودشان اذعان می کنند که با دزدی، حمله و هجوم افراد به فروشگاه ها، بر هم زدن نظم جامعه و صلب اعتماد عمومی و همچنین صف خرید اسلحه برای تأمین آینده خود از خطرات احتمالی، روبرو هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: از تلاش های مسئولین محترم که با کمال ایثار در این جهت کارشان را انجام می دهند و همچنین از قشرهای مختلف از جمله حزب اللهی‌ها، بسیجی ها، طلاب، روحانیت و کسبه که تمامی تلاشان را به کار گرفته اند و بر اساس احساس وظیفه ی خدمت رسانی، ایثار، از خودگذشتگی و عشق به ملت خدمت می کنند، تشکر و قدردانی می کنم.

 

وی مطرح کرد: تصمیمی که در این جلسه گرفته می شود، یک زاویه ی آن بحث معیشتی امور اقتصادی است، اما بیش از هر چیزی ارزش های مکتبی فرهنگی مورد توجه است که باید در این مقطع به رخ دنیا بکشیم همچنان که در گذشته نیز سراسر افتخاراتی داشته و داریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: ممکن است که به خاطر رعایت بهداشت عمومی، نماز جمعه برگزار نشود، در ماه رمضان نیز این وضعیت ادامه پیدا کند و آن همه جلسات و برنامه های ادعیه و عزاداری را نداشته باشیم اما این سیستمی که اکنون به عنوان یک سیستم ارزشی در حال فعالیت است، می تواند  جای همه ی آن مواردی که در انجام آن عذر داریم را پُر کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: امید است نتیجه ی تصمیمات این جلسه در یک هدف چند منظوره که منظور نهایی آن جنبه ی الهی، عبودیت و بندگی است، متمرکز گردد تا به یک نتیجه ی خوبی برسیم.

سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن تشکر از تمامی اقشاری که به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفتند، اظهار کرد: مجموعه بسیج و سپاه کشور به یاری خدا رزمایش کمک مومنانه را برای ۴۵ روز برنامه ریزی کرده است که هم اکنون در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در کشور با چهار عنوان کمک مومنانه بسیج کشور، رزمایش مواسات ائمه جمعه سراسر کشور، بخشش ایرانیان کمیته امداد و پویش مردمی، به ملت بزرگ ایران در جهت شکست بیماری کرونا خدمت رسانی می شود که همه ی این موارد یک هدف بزرگ و ارزشمند را دنبال می کند و جامعه ی هدف ما نیز قشر آسیب پذیر، متضرر و خسرات دیده می باشد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی مطرح کرد: در استان خراسان جنوبی هماهنگی و همدلی خوبی حکم فرما است که با محوریت و با محوریت نماینده ولی فقیه در استان رنگ و بوی معنوی‌تری نیز به خود خواهد گرفت و کمک ها نیز به نحو شایسته و بایسته هدایت و به مقصد خواهد رسید.

 

سردار قاسمی با اشاره به اینکه یکی از ارزشمندترین یادگارهای امام خمینی(ره)، بسیج است اضافه کرد: بسیج از استعداد نیرویی بسیار قوی، مومن و مخلص در دورترین نقاط کشور برخوردار است که شاید خیلی از تشکل ها از آن بی بهره باشند.

 

وی با بیان اینکه مجموعه بسیج از همان لحظه ی اول کشف بیماری کرونا در ایران، در کنار مردم بوده و خواهد بود، گفت: در موضوع کمک های مردمی و توزیع آن، مجموعه ی بسیج در کنار ائمه جمعه و جماعات این کار را دنبال می کند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: ما به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک میگوییم و آمادگی خود را در تمامی جهات اعلام می کنیم و قطعا امسال این حرکت مردمی و این رزمایش، رزمایشی معنوی و مادی خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی منتخب مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: همه ی ما می دانیم که ظرفیت بسیج یک ظرفیت همه گیر است و شامل مجموعه افرادی مومن و متعهد است که در همه جا حضور دارند و موثر هستند، لذا می توانیم محور عملیاتی این جریان را بر عهده بسیجیان قرار داد.

 

وی ادامه داد: طبیعتا نهادها و ارگان ها دارای یک سری ابلاغیه و اعتباراتی هستند، لذا شاید یک خانواده از سوی چند نهاد مورد حمایت قرار گردد اما در کنار وی خانواده ای باشد از هیچ نهادی مورد حمایت قرار نگیرد، بنابراین باید در این خصوص تصمیمی ویژه گرفته شود.

 

منتخب مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای اینکه توزیع عادلانه ای بین قشر آسیب دیده و جامعه ی هدف خود داشته باشیم پیشنهاد می گردد تا محله‌ها تفکیگ گردد و هر محله ای به ارگانی واگزار گردد تا بقیه ی دستگاه ها حوزه ی انجام وظایف خود را بدانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی ادامه داد: باید از تجربه ی ستاد کرونا که تجربه ی خوبی در کشور و استان بود استفاده کرد و از مدل مدیریتی آن در مبارزه با بحران ها بهره برد تا در این استان و شهرستان ها چندین جریان ورود پیدا نکنند

 

وی اضافه کرد: همچنین لازم است تا مجموعه های دیگری به این ستاد افزوده شوند و همکاری کنند تا یک ستاد استانی کامل شکل گیرد.

 

منتخب مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی افزود: باید به این نکته نیز توجه کرد که در هر کجا که کارها شکل و بوی مردمی به معنی واقعی داشته است، آن اقدامات موثر بوده و موفق بوده ایم، اما هرجایی که اصرار بر مدل ساختارگونه و حالت اداری بوده است، از واقعیت فاصله گرفته ایم، لذا با توجه به اینکه خطاب مقام معظم رهبری به مردم و وظیفه ی آنها بوده است، باید توجه داشته باشیم که این نوع بحث ها حالت اداری، بخشنامه‌ای و ابلاغیه به خود نگیرد تا اثرگذاری خود را از دست ندهد.

 

علیرضا آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: باید طبق فرمایشات نماینده ولی فقیه در استان تقسیم کاری صورت گیرد و چارتی برای مبارزه با بیماری کرونا طرح ریزی گردد، زیرا این تقسیم کار بسیار کارگشا خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه تقسیم کار می تواند کمک کند تا هر کسی به وظیفه ی خود آشنا و طبق آن عمل کند، افزود: ما در رسانه ملی پای هرگونه اقدامی که بخواهد در این جهت انجام شود، هستیم.

 

مدیرکل سازمان صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان داشت: هرگونه تقسیم کاری که در این جلسه انجام شود و برای ما تکلیفی تعیین گردد، ما قطعا با ستاد هماهنگ خواهیم بود و این برای ما در اولویت خواهد بود.

 

آینه دار افزود: رسانه ی ملی در خصوص بقیه‌ی تشکل هایی که در این چند ماه اقداماتی انجام داده اند نیز پای کار بوده و کمکشان کرده است.

 

وی تأکید کرد: اگر این ستاد باعث شود تا این تشکل ها ساماندهی بهتری داشته باشند و هدف بهتری پیدا کنند و از پراکندگی و موازی کاری جلوگیری گردد، برای جامعه نتیجه ی بهتری را به ارمغان خواهد آورد.

 

مدیرکل سازمان صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: بهتر است تا تمامی اقدامات موازی کارانه ای که در سطح استان صورت می گیرد ذیل این ستاد قرار گیرد، زیرا نیت همه ی افراد خدمت به مردم است و اگر نیت خدمت باشد هچ فردی نباید حرف و حدیثی در اینباره بزند.

 

رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در خراسان جنوبی آمار و ارقام نمایانگر این است که مردم ما مردمی بسیار ارزشی و فرهنگی هستند و در تمامی مسائل حضور فعالانه ای دارند.

 

وی با اشاره به اینکه رزمایش ملی بخشش ایرانیان نیز در دستور کار کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفته است، بیان داشت: کمیته امداد در ۲۱ نقطه استان دفاتر مستقلی دارد که اگر سایر دستگاه های مرتبط همکاری کنند می تواند بانک اطلاعات بسیار خوبی داشته باشد.

 

گفتنی است در این نشست یکایک اعضا در خصوص تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری پیشنهادات، نظرات و طرح هایی در جهت حمایت از اقشار مختلف مردم به ویژه محرومین در آستانه ماه مبارک رمضان ارائه نمودند.

 

در پایان جلسه مقرر شد تا دبیری این ستاد نیز بر عهده سپاه انصارالرضا(ع) استان باشد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *