خانه / درس اخلاق / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دنیا پرستی یکی از مهم‌ترین گرفتاری های بشر کنونی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دنیا پرستی یکی از مهم‌ترین گرفتاری های بشر کنونی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از تفکر لیبرال دموکراسی، گفت: دوستی دنیا منشأ هر اشتباه است و دنیا پرستی یکی از مهم ترین گرفتاری های بشر کنونی می باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در جلسه درس اخلاق طلاب و روحانیون حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند اظهار کرد: در روایات آمده است که دوستی دنیا منشأ هر اشتباه و کلید هر گناه و سبب نابودی هر نیکویی است.

 

وی با اشاره به معنای و مفهوم کلمه « دنیا»، گفت: برای دنیا در لغت دو ریشه ذکر کرده‌اند، «دنو» به معنای نزدیکی و «دنی» به معنای پست و حقیر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر دنیا به معنای این عالم باشد، که تمام آن آیات و نشانه های خداوند حکیم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دنیا ابزاری برای رشد انسان است، تصریح کرد: اما اگر انسان این ابراز را هدف خود قرار دهد بسیار پست و حقیر خواهد بود چرا که هدف اصلی را که رسیدن و سیر به سوی کمال مطلق است را نادیده می گیرد.

 

وی با بیان اینکه دنیا انسان را مغرور می کند، ادامه داد: دنیا پرستی یعنی انسان  قبله اندیشه خود را دنیا قرار دهد و در این راه مذائقه نکند که خداوند راضی است یا نه.

 

امام جمعه بیرجند با انتقاد از تفکر لیبرال دموکراسی، بیان کرد: دنیاطلبی و دنیا پرستی یکی از مهم ترین گرفتاری های بشر کنونی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن شرح معنای دنیای مذموم و ممدوح که در لسان علمای دین بدان اشاره شده، گفت: مقصود از دنیای مذموم و تقبیح شده همان علاقه و محبت قلبی و باطنی به آن است نه اینکه دنیا به خودی خود مذموم باشد چه آنکه دنیا مخلوق خداست. پس دنیای مذموم که همان محبت به اوست، دنیایی است که انسان را از خدا منقطع و از یاد او غافل می گرداند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *