خانه / درس اخلاق / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مدیران در راستای فرهنگ اسلامی تلاش و کوشش کنند/ لباس و مقام برای انسان آبرو نمی آورد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مدیران در راستای فرهنگ اسلامی تلاش و کوشش کنند/ لباس و مقام برای انسان آبرو نمی آورد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: لباس برای آدم آبرو نمی آورد و آن چیزی که در نزد خدا مطرح است تقوا است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: ما در یک نظام حکیمانه‌ی خلقت آفریده شده ایم که همه ی کارهای آن بر روی حساب است، لذا اگر به آن نرسیده‌ایم به خاطر نقص معرفت ما به جهان بینی، انسان شناسی، مبدا و معاد شناسی است.

 

وی افزود: این جهان حکیمانه آفریده شده است اما انسان می خواهد هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پشیمانی وقتی حاصل می شود که خودِ انسان، خود را مورد ارزیابی قرار می دهد، خاطر نشان کرد: نفس لوامه همان وجدان است، یعنی آن لحظه ای که انسان به خودش فرصت می دهد بر روی خود، فکر، عملکرد و رفتار خودش، حساب باز کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه هیچگاه وجدان انسان، انسان را رها نمی کند، گفت: سربازان آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی بعدها پس از جنایات خود، دچار عذاب وجدان می شوند و گاهی اعصابشان را از دست می دهند و گاهی خودکشی می کنند.

 

وی مطرح کرد: بسیاری از افراد بوده اند که سعی داشتند تا جنایات خود را بپوشانند اما نتوانستند و حتی در خواب نیز وجدانشان، آن ها را رها نمی کند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اولین دادگاهی که ما را محاکمه می کند خود طبیعت است، افزود: ما لحظه به لحظه در عکس العمل خودمان در حال بازی کردن هستیم، اما می خواهیم با سرگرمی آن را رها کنیم و خیال می کنیم که هنر می کنیم در حالی که اینگونه نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: ما به عنوان سرگرمی شاید خدا، عقل، وجدان، نفس لوامه، فطرت و قیامت را فراموش کنیم اما بازتاب این فراموشی به خود ما برمی گردد و همانطور که من خدا را از نظر دور داشته ام خدا نیز من را از نظر دور خواهد داشت و به فراموشی خودم گرفتار خواهم شد.

 

وی افزود: واجبات و حرام ها در تمامی موجودات وجود دارد و اگر رعایت نگردد ماهیتش تغییر پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: فرهنگ منحط غرب به من مسلمان و غیر مسلمان فهمانده است که هرچه خوشت بیاید همان، در صورتی که خوش آمدن با خیر بودن دو مقوله ی جدای از هم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: یکی از فیلسوفان غربی می گوید که ما اصلا نمی دانیم که چرا آمده ایم و به کجا می رویم اما اجمالش این است که در این چند روزی که زندگی می کنیم هرچه از آن خوشمان بیاید همان است، چنین نظریه ای مایه ی ننگ است.

 

وی گفت: سرگرمی یعنی سم، متاسفانه ما عمر بسیار با ارزش خود را با سرگرمی رسانه ها و انواع و اقسام جریانات هرز می دهیم، در صورتی که باید بدانیم خیلی از چیزهایی که از آن خوشمان می آید به خیر و صلاحمان نیست.

 

امام جمعه بیرجند افزود: انسان عاقل است و باید بر اساس خیر و شر تنظیم شود نه بر اساس تفکر لیبرال دموکراسی غرب.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: انسان هایی که اصلا نمی دانند کجا می روند و برای چه آفریده شده اند خودشان و ماهیتشان را از دست می دهند و نتیجه آن این می شود که مثل انسان های حیران و سرگردان می شود.

 

وی افزود: یک انسان مومن از سختی های زندگی هم لذت می برد، جنگ های حزبی و گروهی و… کار انسان عاقل نیست، زیرا این موارد در مکتب اسلام معنی نمی دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: این حرف هایی که برخی از سیاسیون می گویند که منافع ملی در آن جایی ندارد، مایه‌ی تأسف است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وقتی اصول انسانیت رها شود، ماهیت انسان نیز تغییر پیدا می کند، انسانی که مثل گرگ فکر می کند دیگر انسان نیست.

 

وی افزود: ما در اسلام و قرآن دارای گنج های معنوی بسیاری هستیم که متاسفانه با آن بیگانه و فاصله گرفته ایم، که امیدواریم نفس لوامه و وجدانمان پیش از آنی که فرصت از دست برود ما را برگرداند.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: لباس برای آدم آبرو نمی آورد و آن چیزی که در نزد خدا مطرح است تقوا است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مدیریت های الهی، اسلامی و اخلاقی فرصت هایی در زندگی ما محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: شما باید برای فرهنگ عزیز اسلامی، الهی و انسانی کوشش و تلاش کنید.

 

وی با اشاره به اینکه ما همه چیز داریم لذا بیاد قدر آن را بدانیم، گفت: امروز می بینید آنهایی که راه های کج رفته اند، دنیا را به کجا کشانده اند، این ها انسان نیستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *