خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اوجب واجبات حکومت الهی است/ کسی می تواند به ریسمان الهی چنگ بزند که طاغوت را نپذیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اوجب واجبات حکومت الهی است/ کسی می تواند به ریسمان الهی چنگ بزند که طاغوت را نپذیرد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همه‌ی عبادات و نماز و روزه‌ها و خمس و زکات واجب است اما اوجب واجبات حکومت الهی است زیرا اگر او باشد همه ی این ها معنی می دهند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: اشرف نعمت های پرودگار نعمت هدایت است و تمام همت ها باید در این راه صرف شود زیرا شرط نعمت بودن نعمت ها، هدایت و بهره برداری صحیح است، در غیر این صورت نعمت ها تبدیل به نقمت می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه موجودات هدفمند خلق شده اند و همه نیز به سوی هدفشان در حرکت هستند، افزود: تمامی جهان در یک نظم خاصی هدایت شده است و دارای قانون است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همه ی موجودات لحظه به لحظه هدایت می شوند، خاطر نشان کرد: هر موجودی برای هدف خاصی خلق شده و خداوند نیز او را راهنمایی فرموده است، انسان نیز هدفمند آفریده شده است، لذا نیازمند طرح و برنامه ای است که استعدادهایش شکوفا گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اگر بخش هدایت را با بخش حکومت گره بزنیم، مشاهده خواهد شد که بخش عظیمی از نقش حکومت در شکوفایی استعداد انسان، حرف اول را می زند.

 

وی با بیان اینکه انسان با این همه استعداد فوق العاده، اگر تنها زندگی کند نمی تواند به آن هدف غایی برسد، گفت: انسان وقتی می تواند استعدادهایش را شکوفا کند که به صورت جمع زندگی کند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: انسان وقتی می خواهد با جمع زندگی کند نیازمند قانون است، زیرا قانون هم ضعف ضعیف را جبران می کند و هم نیروی قوی را کنترل می کند لذا اینگونه زمینه رشد مهیا می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: حاکمیت قانون وقتی می باشد که حاکمی وجود داشته باشد و حاکم وقتی وجود دارد که حکومتی وجود داشته باشد و در سایه ی آن بشر بتواند به آنچه که شایستگی آن را دارد، برسد.

 

وی افزود: آنهایی که به حد نسابی از علم رسیده اند اعتراف می کنند که انسان یک موجود پیچیده و ناشناخته ای است، بنابراین جز خدا که انسان را آفریده کسی نمی تواند قانونی برای هدایتش وضع کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: از نظر حقوقی هیچ انسانی حق حکومت و امر و نهی نسبت به انسانی دیگر را ندارد و این حق تنها برای مالک انسان است و آن خدا است لذا قانون را فقط خدا می تواند برای انسان وضع کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر انسان بخواهد به صورت همه جانبه و هدفی که برای او خلق شده به جلو حرکت کند تنها یک راه دارد و آن این است که شرایط حاکمیت قانون باشد.

 

وی بیان داشت: وقتی حکومت بر اساس فطرت، عقل، وحی و علم باشد زندگی تمامش برکت خواهد بود.

 

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: متاسفانه در مقابل ۱۲۴ هزار پیغمبری که خداوند فرستاده است غالبا انسان های شیطان و همچنین کمک گرفتن از انسان های احمق، همواره راه خیر بشر را سد کرده اند و اکنون نیز گرفتار همان هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: امروز یک عده انسان های شیطان با مکر، حیله، دروغ، تزویر و طرح و برنامه های کارشناسی شده مانع ایجاد حکومت عدل الهی می شوند.

 

وی مطرح کرد: وقتی سخن از عدل می زنیم و اینکه هر چیزی باید در سر جایش قرار گیرد اولین شرط آن این است که انسان در جایگاهی که برای آن خلق شده قرار بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی به خاطر این است که یک عده دزد، حیله گر و دروغگو به صورت طرح و برنامه این فقرها را تحمیل می کنند تا جامعه را مجبور کنند که از آنها اطاعت و عبادتشان کنند، لذا یک عده را آنقدر به پول مشغول می کنند که خداوند در اشتغال آنها جایی ندارد  و عده ای دیگر را نیز به گرسنگی مشغول می کنند تا خدا جایی در زندگی آنها نداشته باشد سپس از این خیمه شب بازی و آب گل آلود، ماهی خود را می گیرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: همه ی عبادات و نماز و روزه ها و خمس و زکات واجب است اما اوجب واجبات حکومت الهی است زیرا اگر او باشد همه ی این ها معنی می دهند.

 

وی گفت: نعمتی که خدا به ما داده است و از آن حمایت می کند، نظام جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: اگر چه با آرمان های خود فاصله داریم اما راه سعادت همین است زیرا در روایات، اخبار، احادیث و پیش گویی ها به آن اشاره شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: انقلاب اسلامی اوجب واجبات است و بقیه موارد در ردیف بعدی قرار دارند لذا اگر این بار را به منزل برسانیم بقیه موارد درست می شوند.

 

وی متذکر شد: اگر همواره اعتکاف و روزه بگیریم و خیرات کنیم، اما حکومت دست طواغیت بیفتد، هیچ کدام از این ها راه به منزل نمی برد و استعدادها نیز شکوفا نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  افزود: کسی می تواند به ریسمان الهی چنگ بزند که طاغوت، ظالم، کافر و منافق را نپذیرد و فقط برای او خدا مطرح باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  در پایان گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و مسئله ی هدایت را در میان جامعه ترویج کنیم به اهدافمان نزدیک خواهیم شد و این مهمترین کاری است که بر اهل علم واجب است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *