خانه / درس اخلاق / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: از بس دشمنان داخلی مانع ایجاد کردند دشمنان خارجی پررو شدند و باعث شد تا به آن جایگاه اصلی خود نرسیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: از بس دشمنان داخلی مانع ایجاد کردند دشمنان خارجی پررو شدند و باعث شد تا به آن جایگاه اصلی خود نرسیم

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از بس بی تفاوت گذشتیم و از بس دشمنان داخلی مانع ایجاد کردند تا دشمنان خارجی پررو شدند، و این باعث شد تا به آن جایگاهی که باید می رسیدیم، نرسیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب حوزه ی علمیه ی سفیران هدایت بیرجند ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین تبریک بزرگداشت دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: موضوع انقلاب همان بازگشت به اسلام است که در طول تاریخ مهجور مانده است.

 

وی افزود: خداوند نسبت به کتابش یعنی قرآن کریم، وعده داده که آن را حفظ کند تا تحریف نشود، این تضمین مخصوص قرآن است، اما مسلمانان ممکن است منحرف گردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مسلمانان باید خودشان در راه حفظ دینِ خود، جهاد کنند، خاطر نشان کرد: اگر مسلمانان نسبت به دینشان بی تفاوت باشند، ظلمه، منافقین و ستمگران بر آنها غالب می شوند و به هر جا میلشان باشد آن ها را می کشند، لذا حافظ دین مردم باید خود مردم باشد و در این جهت باید جهاد کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه بی تفاوتی مسلمانان صدر اسلام باعث شد که ذلت پیروی از ستم گران، به جای پیروی از پیغمبران رقم خورَد، تصریح کرد: خیلی از آرزومندان در طول تاریخ این آرزو را داشته اند که چنین روزی را درک کنند زیرا در اخبار، احادیث و روایات از طریق شیعه و سنی نسبت به چنین انقلابی خبر داده شده است.

 

وی با بیان اینکه تکیلف ما امروز در این انقلاب بسیار ویژه است گفت: ما باید از این نعمت انقلاب بهره ببریم و در جهت مصونیت جامعه، خود و دیگران را در مقابل این همه تهاجمات دشمن کمک کنیم.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: مأموریت و مسئولیت ما که این لباس(روحانیت) را پوشیده ایم این است که به مردم عزیزمان کمک کنیم، زیرا همه ی افراد این فرصت ندارند که تحصیل، پژوهش و تحقیق کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: مسئله ی ولایت فقیه، مسئله ای است که هم جایگاهی در اصول دین و هم جایگاهی در فروع دین دارد اما یک عده بی تفاوت از آن رد شوند، این بسیار جای تعجب دارد.

 

وی ادامه داد: کسی که لباس اهل علم را پوشیده، باید به لوازم حرف خودش پایبند باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر فردی بگوید در دین حکومت نیست، معنی آن این است که با دست خود امضا کرده که جان، مال و ناموس مسلمین مورد تجاوز بیگانگان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: کدام انسان عاقل حاضر است حرفی را بگوید که لازمه ی آن این باشد که جامعه را تسلیم خائنین، ظالمین و دشمنان کند، لذا اگر فردی بگوید که در دین خدا حکومت نیست و دین خدا را اینگونه تفسیر کند، معنی اش این است که جان، مال و ناموس مسلمین تسلیم بیگانشان شود.

 

وی ادامه داد: اگر کسانی معتقد باشند که در دین، حکومت نیست و بر روی این حرف خود ایستادگی می کنند در گناه همه شریک هستند.

 

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: ما در بسیاری از مسائل میدانیم که چه کنیم، اما هنگامی که به دین می رسد، نمی دانیم و این بسیار جای تعجب دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه حکومت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و اصل واجبات دین، حکومت است، گفت: حکومت را نمی شود به دست کافر، منافق، مشرک، ظالم، فاسد و جاهل داد.

 

وی افزود: عالمی که ترسو و درگیر منافع مادی و حریص به دنیا باشد، نمی تواند حکومت خدا را پیاده کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون اساسی ما را متخصصین دینی و مطهری ها بررسی کردند، ادامه داد: در دین جایگاه اصلی ولایت فقیه و عالم به زیبایی بیان شده است، لذا باید توجه داشته باشیم که دارای نعمت و سرمایه ی بسیار بزرگی هستیم که قدر آن را باید دانست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه مشکلات امروز از کارشکنی ها است، خاطر نشان کرد: تحقق هر امری نیازمند دو اصل است یکی وجود مقتضی و دیگری عدم مانع.

 

وی تصریح کرد: در جهت پیاده کردن قانون اسلام، کاملا اقتضا وجود دارد اما موانعی بر سر راه قرار دارد که اگر برطرف شود به موفقیت خواهیم رسید، که البته باید حواسمان باشد که خود ما مانع پیاده کردن دین خدا و عدالت نباشیم.

 

امام جمعه بیرجند گفت: از بس بی تفاوت گذشتیم و از بس دشمنان داخلی مانع ایجاد کردند تا دشمنان خارجی پررو شدند، و این باعث شد تا به آن جایگاهی که باید می رسیدیم، نرسیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: دبیر کل اسبق سازمان ملل در یکی از سخنرانی های خود گفته بود که “اگر اروپا با انقلاب اسلامی ایران خصمانه برخورد نمی کرد، این انقلاب می توانست فرهنگ از دست رفته انسانی در اروپا را نیر به اروپا برگرداند.”

 

وی اضافه کرد: امروز متأسفانه با این اقتضای قوی انقلابی که داریم اما در داخل کشور با مشکل فرهنگی روبرو هستیم و این به خاطر موانعی است که ایجاد شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: امام خمینی(ره) با همه ی تخصصی که داشت و بیش از آن طهرات نفس و شرح صدر و بینش باطن، بارها فرمودند که این انقلاب معجزه بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: استعمارگران به هیچ ملتی اجازه نمی دهند که دست به انقلاب بزند اما نتوانستند جلوی انقلاب ایران را بگیرند و بارها نیز مشاهده کرده ایم که هر زمانی به خاطر بد کار کردن‌های ما، عرصه تنگ شد، دست غیب الهی به کمکمان آمده است.

 

وی با اشاره به اینکه امید آینده کشور شما جوانان هستید، گفت: امروز بسیاری از تحصیل کرده های حوزوی در سطح بین الملل و در کشورهای مختلف در حال تبلیغ هستند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حوزه ستون فقرات انقلاب است، تأکید کرد: شما جوانان خود را به گوشه‌ی یک شهر، خانواده و خانه خلاصه نکنید بلکه باید سعی کنید تا بشر را از وحشی گری دوران آخرالزمانی نجات دهید، لذا همتتان را بالا ببرید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه میدان برای باز شدن استعدادهای شما فراهم است و باید احساس کنید که یک پیغمبر کوچک هستید، گفت: شما جوانان باید پیش از ظهور صاحب الزمان(عج) خودتان را به گونه ای آماده کنید و پرورش دهید، که به درد آن حکومت بخورید، یعنی در اداره ی جهان نقش داشته باشید، لذا خودتان را دست کم نگیرید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *