خانه / نمازجمعه / خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فردی که به اسم ایرانی مجری برنامه های دشمنان باشد از خود دشمن، دشمن تر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فردی که به اسم ایرانی مجری برنامه های دشمنان باشد از خود دشمن، دشمن تر است

امام جمعه بیرجند: آن خودی که به اسم ایرانی یا مسلمان در این کشور و هر جای دیگر مجری برنامه های دشمنان باشد از خود دشمن، دشمن تر است.

خطبه ی اول:

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در خطبه ی اول نماز جمعه بیرجند، با اشاره به اینکه سعادت دنیا و آخرت در سایه تقوای الهی است و این بهترین زاد و توشه است، اظهار کرد: بصیرت، محصول تقواست و ۹ دی، یوم الله بصیرت و بیعت با ولایت است.

وی افزود: اگر تقوای الهی را رعایت کنید، قبل از آنکه حقیقتی برای شما واضح شود، طبعا خداوند متعال به شما قدرت تشخیص عنایت می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امور را از منابعی که منابع عقلی، علمی و وحیانی است مطالعه کنید و از اهلش کمک بگیرید و بر اساس حب و بغض های نفسانی به دنبال حزب و گروه و… نروید تا خدا به شما قدرت تشخیص عنایت کند که در این صورت جامعه، مردم و کشور دچار خسارت های جبران ناپذیر نمی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: همواره جامعه بشری در طول تاریخ از دو طیف خیلی خسارت دیده است، یکی آنهایی که از ابلیس کم نمی آورند و کارشان دروغ و فریب و مکر است و افرادی که آن ها را فعال می کنند، افرادی احمق هستند.

وی ادامه داد: این شیطان ها بارشان را بر دوش افراد احمق می کشند که وجود این افراد برای جامعه بسیار گران تمام شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جای تقوا را هیچ چیز حتی علم و دانش نمی تواند پر کند، افزود: باید ابتدا موضوعات را بشناسیم و بعد قدم برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: افرادی که تقوای الهی دارند وقتی وسوسه های خناس عناصر انحرافی می خواهد آن ها را گمراه کند، متوجه مکرشان می شوند، لذا ابزار بیگانه قرار نمی گیرند.

وی گفت: دشمن وقتی از مبارزه با مسلمانان و اسلام مایوس شد، راه حل نفوذ را در دستور کار قرار داد لذا بارها شنیده اید، زهری که امام حسن مجتبی(ع) توسط آن شهید شد، قیصر روم برای معاویه فرستاد تا به خورد ایشان دادند.

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: انسان بصیر پشت پرده را می فهمد اما انسان احمق بار یک سری مسائل بیگانه را به دوش می کشد بدون اینکه توجه داشته باشد چه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: اگر در سال ۸۸ فتنه ۸ ماه طول کشید و مردم با بصیرت خود، ۹ دی را آفریدند، اما در فتنه ۹۶ ، این مدت به ۸ روز کاهش پیدا کرد و مردم مواضع خود را مشخص کردند و در فتنه ۹۸ نیز که تمام دشمنان داخلی و بیرونی در یک طرح حساب شده ای که روی آن سرمایه گذاری کرده بودند و نابودی کشور را می خواستند، اما هوشیاری و بصیرت مردم آن را در دو روز به پایان رساندند که البته این مدت هنوز قابل قبول نیست.

وی ابراز داشت: وقتی امتحان مورد قبول است که دشمن هنوز فکرش را نکرده شما آخرش را بدانید و مواضع خود را مشخص کنید که انشاءلله در آینده چنین خواهد بود.

 

خطبه ی دوم

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه ی دوم نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: خودم و شما را به تقوای الهی و مخصوصا بصیرت در آن مسائلی که گره می خورد به سرنوشت جامعه، انسانها و حقوق دیگران، دعوت می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تاریخ در حال تکرار شدن است و تنها عامل محافظ انسان، تقوای الهی است، گفت: انسان باید از همه ی ابزار الهی بر اساس تقوا استفاده کند و خود و دیگران را نه تنها به سمت بدبختی و شقاوت سوق ندهد بلکه برای سعادت خود و دیگران، عاقبت اندیشی کند.

وی افزود: خواب بیگانگان تسلط بر کل جهان است، گلادستون مسیحی در مقابل لردهای بریتانیایی قرآن را بر روی دستان خود می گیرد و می گوید که “ما باید بر مسلمانان تسلط یابیم ولی تا زمانی که این قرآن باشد نمی توانیم، لذا باید فرهنگ قرآن را نابود کنیم” و این تفکر متاسفانه همین امروز در کشور خود ما اجرا می شود که سند ۲۰۳۰ و باقی کارها که به اسم های دیگر انجام می دهند یعنی همین.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: در زمان قاجار و حکمرانی پادشاهان بی عرضه، بیگانگان بر ایران تسلط داشتند و تمام امور نیز در دستشان قرار داشت اما به آن نیز قانع نبودند و یک آدم بی سواد و نفهمی به نام رضاخان را بر مردم حاکم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: آسیبی که رضاخان پلید بر ایران وارد کرد را کسی نمی تواند بشمرد، در زمان رضاخان بیگانگان کشور را غارت کردند و نه تنها نفت بلکه بر روی تمامی ذخایر کشور تسلط داشتند، از طرفی فرهنگ مردم را در اختیار داشتند، در حوزه های علمیه را بستند، ذخایر فرهنگی مکتوب کشور را دزدیدند، علما را کشتند و به وسیله ی خود نامسلمانان داخلی و با نفودی که بر روی عوامل داخلی داشتند، مردمی که در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بودند را به رگبار بستند.

وی مطرح کرد:  در گذشته بیگانگان برای ما شاه و وزیر و کدخدا تعیین می کردند و به این نیز اکتفا نکردند و قانون کاپیتولاسیون را به تصویب رساندند تا ایران و ایرانی و مسلمان را تحقیر کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: بیگانگان با استفاده از این قانون سند بردگی ایرانیان را گرفتند تا شرف و ناموس ایرانی در اختیارشان باشند تا اگر یک مستشار خارجی به ناموس یک ایرانی تعدی کند، هیچ مقامی در ایران حق دخالت نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت:  اراده مردم و رهبری های پیامبرگونه ی بنیان گذار انقلاب اسلامی باعث شد تا انقلاب که حضرت امام راحل از آن به یک معجزه تعبیر کرد، به وقوع بپیوندد، این پیروزی برای بیگانگان بسیار ناباور بود.

وی ادامه داد: دشمنان اگرچه آسیب هایی را ایجاد کرده اند اما بدانید که کاری از آن ها ساخته نیست بلکه آسیب ها توسط همین داخلی های خود فروخته انجام می گیرد.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: باید حواسمان جمع باشد و بدانیم که پشت سر این پرده ها مسائلی پنهان است لذا نیاز به بصیرت و هوشیاری داریم که در این راه انسان های باایمان و فرهیخته ای هستند که می توانند مشاوره بدهند و راه دوست و دشمن را به دیگران گوشزد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: آن خودی که به اسم ایرانی یا مسلمان در این کشور و هر جای دیگر مجری برنامه های دشمنان باشد از خود دشمن، دشمن تر است.

وی افزود: باید در مسئله نفوذ دقت داشته باشیم زیرا بیگانگان از این طریق می خواهند برای ما تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند و به دست و امضای خود ما، سند بردگیمان را رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مشکلات و ایستادن در برابر نفوذ دشمن با بصیرت قابل حل است و باید صف خود را از بیگانه جدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: بصیرت ها رو به فزونی است اما هر چه باشد باز هم کم است، ما باید وقتی دشمن کوچکترین تصوری می کند، او را رصد کنیم و این کار شدنی است.

وی گفت: به امید خدا در ۹ دی امسال نیز برای اینکه مردم پاسخ این توطئه ی عظیمی که در دو روز به پایان رسید را بدهند، باز هم حضور یکپارچه مردم را شاهد خواهیم بود، به گونه ای که این آخرین فتنه ای باشد که دشمن در آن طمع کرده است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *