خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: سیستم حمل و نقل در هر کشوری مایه پیشرفت و برای جامعه نقش حیاتی دارد

امام جمعه بیرجند: سیستم حمل و نقل در هر کشوری مایه پیشرفت و برای جامعه نقش حیاتی دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سیستم مسئله حمل و نقل در هر کشوری مایه پیشرفت آن کشور و برای جامعه نقش حیاتی دارد و مایه آبروی همه و حتی مایه آبرو در سطح بین المللی است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: ۲۶ آذر در بیعت و تعهد نیروهای حمل و نقل در فرمان امام خیمنی(ره) برای تخلیه و رساندن بار به ملت عزیز ایران، مایه افتخار است.

 

وی افزود: بهترین مردم کسانی هستند که نفعشان برای مردم بیشتر است و بهترین مردم در میدان مسابقه آن هایی هستند که در معیارهای صحیح عقلانی و الهی باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از نیازهای انسان در ایجاد تمدن ها، تحرک و جا به جا شدن است، خاطر نشان کرد: اگر تحرک نباشد، هیچ کس نمی تواند به رفع نیازها دست پیدا کند و خدا نیز در عالم خلقت این کار را کرده است و به عنوان یک نعمت بزرگ ابزار تحرک را در مورد خلقت بشر ارزانی فرموده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: همانطور که در اهداف شخصی و برای رسیدن به هر مقصدی باید تحرک وجود داشته باشد، جامعه نیز سیستم و مقاصدی دارد و و برای اینکه به مقاصدش برسد، یک سیستم حمل و نقل دارد.

 

حمل و نقل از بزرگترین شاخصه های نعمت برای هر جامعه ای محسوب می شود

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل از بزرگترین شاخصه های نعمت برای هر جامعه ای محسوب می شود، گفت: عبادت فقط نماز و روزه نیست بلکه هر عمل دنیوی و اخروی که از نظر کارشناسی صحیح و براساس وظیفه شناخته شد و قصد قربت الهی در آن لحاظ گردد، تمام آن عبادت است.
امام جمعه بیرجند، مطرح کرد: کارگری که برای کسب روزی حلال و برای اینکه خود و خانواده اش به دیگران نیاز نداشته باشند، به دنبال کار می رود، بهترین عبادت را انجام می دهد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مسئله حمل و نقل، نیاز بزرگ جامعه است و به شخص بر نمی گردد، گفت: مسئله ی حمل و نقل از عبادت های بزرگ شمرده می شود که خوشبختانه همراه با ایمان، عقیده و طهارت نفس است.
وی افزود: وقتی بحث مطالب و مسائل ارزشی از جمله عتبات عالیات، اربعین حسینی و رفع مشکلاتی همچون سیل های پایان سال گذشته و اوایل امسال، پیش می آید، ارزش خدماتی که شما انجام می دهید را با هیچ قلمی نمی توان نوشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: جامعه و حکومت ما به خاطر اینکه خار چشم بیگانگان است مسلم دشمن نیز دارد، لذا همواره دشمنان سعی می کنند که به هر صورتی به کشور آسیب برسانند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: مسئله حمل و نقل زوایایی دارد و بخشی از آن نیروی انسانی است که افرادی مومن، متعهد و آماده با کار هستند و بخشی دیگر نیز به  وسیله و امکانات این نیروی مومن بر می گردد.

 

وی ابراز داشت: ما امروز در یک شرایط عادی نیستیم بلکه در شرایطی هستیم که دشمن از هر طریقی قصد آسیب رساندن به ما را دارد لذا مسئولین باید مشکلات را برای نیروی انسانی که در حمل و نقل کار می کند، برطرف سازند و زمینه موفقیت کارش را فراهم کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه سهل انگاری برای هیچ کس قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: آنچه مربوط به جاده هاست طبعا باید در یک حد استانداردی مطابق با میزان ترافیک جاده باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه خداوند به شما توفیق بسیار بزرگی داده است که در راه خدمت به مردم گام بر می دارید، افزود: کار شما به عنوان بهترین عبادات شمرده می شود لذا شکر این نعمت همان حسن عملی است که در شما است.

 

وی گفت: ارزش هر کاری وقتی مشخص می شود که در نامه ی عمل به عالم بعد از مرگ منتقل می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: سیستم مسئله حمل و نقل در هر کشوری مایه پیشرفت آن کشور و برای جامعه نقش حیاتی دارد و مایه آبروی همه و حتی مایه آبرو در سطح بین المللی است، لذا امید است که مسئولین در هر مقامی که هستند به این مسئله بیش از پیش اهمیت دهند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *