خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: قوت و ضعف هر قانون در زمان اجرا مشخص می شود

امام جمعه بیرجند: قوت و ضعف هر قانون در زمان اجرا مشخص می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قوت و ضعف هر قانون در زمان اجرا مشخص می شود، به صورت ایده آل انسان خیلی چیزها را تصویب می کند اما اینکه چگونه اجرا شود بسیار مهم است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای طاهریان معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های مساجد کشور با اشاره به اساسنامه این نهاد، اظهار کرد: ما در اجرا و انجام اساسنامه ابتدا باید مقدماتی را طرح ریزی کنیم و سپس وارد بر میدان شویم.

 

وی افزود: نهادهای مختلف از جمله ائمه جمعه، هیات امناهای مساجد، سازمان تبلیغات، بسیج، کانون های مساجد در رابطه با این اساسنامه باید اظهار نظر کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی یک چیزی قانون شود باید اجرا گردد، خاطر نشان کرد: قوت و ضعف هر قانون در زمان اجرا مشخص می شود، به صورت ایده آل انسان خیلی چیزها را تصویب می کند اما اینکه چگونه اجرا شود بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: نسخه اساسنامه در اختیار برادران ذی ربط و مسئول قرار داده شده تا به گونه ای تنظیم گردد که وقتی این تعدد نهادهای مختلف با اسماء و نام های گونان مطرح می شود در یک نظم قابل اجرایی مشخص شود که هم افزایی و همکاری با هم چگونه است.

 

وی گفت: در خیلی زمان ها به خاطر ناهمواری مسئله و یا مسائل نفسانی می بینیم که اگر ده نهاد هستند، هر کدام حرف خود را می زند و این نه تنها کمکی به اجرا و انجام کاری نمی کند بلکه خودشان مانع همدیگر می شوند لذا ما این اساس نامه را به افراد ذی ربط ارائه کردیم تا هر کدام جایگاه خود را بشناسند تا در عمل و اجرا مشکلی نداشته باشیم.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در این اساسنامه ابتدا باید شرح وظایف و ترکیب آن ها مشخص شود، گفت: تعدد مسئولیت های مشابه به گونه ای است که در برنامه های مشابه جلسات مکرر برگزار می شود که بر اساس گرفتاری های زیاد نائب رئیس نمی تواند در جلسات شرکت کند، لذا علت اینکه بلافاصله این را امضا نکردیم به خاطر این بود که به صاحب نظران ارائه شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: وقتی به عنوان هم افزایی یک طرحی ارائه می گردد ابتدا باید ببینیم که در اجرا چگونه خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: به مانند یک صف نظامی باید هر فردی در جای خودش قرار گیرد و این هنوز مشخص نیست و ما منتظر نظرات دوستان هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیش از آنی که شرح وظایف درست شفاف نشود، این قابل اجرا نیست و ابتدا باید زمینه را فراهم کنیم و سپس بگوییم که به اجرا گذاشته شود، لذا منتظر نتیجه هستیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *