خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: قدم های امروز قوه قضائیه امید را در دل مردم روشن کرده است/ فلسفه ی امور قضایی انتقام گیری نیست بلکه یک تربیت است

امام جمعه بیرجند: قدم های امروز قوه قضائیه امید را در دل مردم روشن کرده است/ فلسفه ی امور قضایی انتقام گیری نیست بلکه یک تربیت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه در فلسفه ی امور قضایی مطرح است انتقام گیری نیست بلکه یک تربیت است، گفت: سازش، سهل انگاری، تساهل و ترحم بسیار ضرر آفرین است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امشب در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای مرتضوی مقدم ریاست محترم دیوان عالی کشور ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت اظهار کرد: امروز به لطف خداوند متعال امیدی به صورت ویژه در دل های مردم ایران درخشیده است و این قدم هایی که برمی دارید و تلاش هایی که می کنید در جهت تثبیت بیش از پیش قوه قضائیه، انشاءالله که جزء مجاهدت ها محسوب شود.

 

وی افزود: جایگاه قوه قضائیه بر همه روشن است، لذا اگر چنانچه آن جایگاه اصلی که در دین تشریع، و به وسیله رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تثبیت شده، تبیین گردد، باقی امور خود به خود حفظ می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: انسان ها از یکدیگر متاثر می شوند لذا هر سلسله مراتبی، بر روی مرتبه ی پایین تر خود تأثیرگذار است، بنابراین جایگاه مسئولین رده بالا، خیلی مهم است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: قدمی که اکنون برای تثبیت و بررسی امور برداشته می شود باید به گونه ای باشد که امور قضایی بازدارنده باشد.

 

وی با اشاره به اینکه باید حفظ شئون مسئولین و مردم مورد توجه قرار گیرد گفت: مدت ها و سال هاست که افکار عمومی از عدم نظارت به صورت موثر رنج می برند حال فرق نمی کند در اداره، آموزش و پرورش، بازار، داد و ستدها و بانک باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که امروز می خواهد به عنوان یک الگو در جهان تأثیرگذار باشد، متأسفانه خودش از درون دچار آفت شده است، و تعداد این پرونده های زیادی که رقم می خورد اصلا با شأن جمهوری اسلامی نمی سازد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه از مشکلاتی ‌که در رده های مختلف مدیریتی وجود دارد تا مشکلاتی که در سطح جامعه وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: مشکلات سطح جامعه متأثر از مشکلات مسئولینی است که در مدیریت جامعه یا سهل انگاری می کنند یا تحت تأثیر جریان ها و احزاب قرار می گیرند، لذا عدالت لازم را انجام نمی دهند و قانون را اجرا نمی کنند.

 

وی ادامه داد: وقتی زیر مجموعه یک مسئول احساس کند که همه چیز رهاست، از این وضعیت متأثر می شود و اینگونه قید قانون مداری برداشته می شود، لذا این برای جامعه بسیار مضر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن انتقاد از اینکه کی می خواهد این نظارت ها قوی و جلوی دلال بازی ها، اختلاس ها، سوء استفاده ها و ضعف مدیریت گرفته شود، گفت: یکی از جایگاه هایی که می تواند در کنار باقی مسئولین نظارتی، بازدارنده باشد، قوه ی محترم قضائیه است که الحمدالله کارش را زیبا شروع کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: توفیق وقتی حاصل می شود که این دستگاه قضایی در درون مشکل نداشته باشد و این قدم های موثر و پر خیر و برکتی که برمیدارید بسیار عالی و حساب شده است.
وی با بیان اینکه آنچه در فلسفه ی امور قضایی مطرح است انتقام گیری نیست بلکه یک تربیت است، گفت: سازش، سهل انگاری، تساهل و ترحم بسیار ضرر آفرین است زیرا اگر برخوردها آبکی باشد و سهل انگاری صورت گیرد و فرد به دنبال حزب و گروه باشد و یک عده ساحل امنی برای خود داشته باشند به مانند مرض همه را می گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخورد باید چنان حساب شده باشد که بیماری به دیگران سرایت نکند، افزود: ما از این زحماتی که کشیده می شود و استان به استان برای این اقدام موثر و مقدس قدم بر می دارید تشکر و قدردانی می کنیم اما قبل از آنی که بخواهید به همه جا برسید باید درون را مورد تزکیه قرار دهید، لذا این قدم های شما بسیار مبارک و مایه امید مردم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  افزود: ما ۴۰ سال تجربه داریم و هر زمانی که مردم امیدوار شده اند هر مشکلی را حل کرده اند و هر وقت عناصر ناباب به هر کیفیتی چه از نفوذ بیرون و چه از آسیب های داخلی موجب یأس مردم شده اند، تمامش شکست بوده است.

 

وی با بیان اینکه مردم وقتی امیدوار می شوند که ببینند حساب و کتابی وجود دارد و اعمال، بازدارنده است، ادامه داد: انقلاب ما مخصوص مردم ایران نیست بلکه یک انقلاب جهانی است و در سطح بین الملل نیز پیروز است، اما ما کارهایی می کنیم و شرایطی را ایجاد می کنیم که در داخل برخی ها تردید می کنند و این محصول دست خود ماست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  در پایان گفت: امیدواریم که در سایه این اقدامات جدی که صورت می گیرد، باقی نیروهای نظارتی نیز از جمله مجلس، نیروهای اطلاعاتی، دیوان محاسبات و یا بازرسی کل کشور بتوانند در سایه ی فضایی که ایجاد می کنید، کارشان را انجام دهند، تا مردم راحت بخوابند و بدانند که در امنیت قرار دارند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *