خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: هنرهای صادق و صالح پاسخ تهاجم گمراه کننده دشمن است

امام جمعه بیرجند: هنرهای صادق و صالح پاسخ تهاجم گمراه کننده دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پاسخ تهاجم ها و هنرهای گمراه کننده، هنرهای صادق و صالحی است که حقایق را تبیین و جامعه را روشن و امیدوار کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنر از موثرترین ابزار است و طواغیت قبل از انقلاب از این ابزار موثر برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح بین الملل نیز هنر را ابزاری موثر برای اهداف استعماری قرار می دهند، گفت: هالیودد جبهه هنر کاذب است و متقابلا باید کسانی که شرف، انسانیت، هویت و استقلال دارند در مقابل این دشمن متجاوز بی رحم و استثمارگر سنگر بگیرند و پاسخ هر سلاحی را متناسب با آن بدهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه پاسخ تهاجم ها و هنرهای گمراه کننده، هنرهای صادق و صالحی است که حقایق را تبیین و جامعه را روشن و امیدوار کند، ادامه داد: هنر صادق باید مردم را در سنگرهای معرفت تقویت کند و باید چنین جبهه ای در جمهوری اسلامی ایران که مرکز مقاومت در مقابل بیگانگان است وجود داشته باشد.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون نیروهای خوبی تربیت و آثار فاخر هنری تولید شده است که بسیار قابل تقدیر است البته ممکن است امکانات و اعتبارات در حوزه هنر پاسخگو نیازها نباشد اما تعهد جای آن را پُر می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هنوز فاصله کشور با دنیا از جهت های مختلف زیاد است، عنوان کرد: دشمن از سال ها قبل مجهز بوده و ما با وجود این فاصله فعالیت می کنیم و از طرفی هنوز هم به نسبت مکتب دینی خود که تمام هنرهای اصیل انسانی و الهی را دارد فاصله زیادی داریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه باید هم فاصله خود با دشمن را پر کنیم و هم فاصله خود با ارزشهای الهی و مکتبی و انسانی را کم کنیم، افزود: باید ببینیم چه طرح و برنامه زمان‌بندی و نظارتی برای کم کردن این فاصله ها در هر دو جهت وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه کم کردن این فاصله ها شدنی است چراکه از این نظر بسیار غنی هستیم، گفت: باید فاصله خود با آرمان های انقلاب و ارزش های انسانی کم کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه با به صحنه آوردن منابع غنی مانند تاریخ اسلام، قرآن، اخلاق پیامبر (ص)، تاریخ ۴۰ ساله انقلاب، پیروزهای عراق، لبنان و سوریه و مقاومت های مردم کشورهای اسلامی موفق خواهیم بود، افزود: اگر بخواهیم فاصله‌ها را برداریم باید به این مسائل روی بیاوریم چراکه این ها مردم را شارژ و امیدوار می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در کنار حوزه هنری و هنرهای فاخری که به منصه ظهور رسانده ایم اما هنر و سلیقه و مواضع برخی نیروهای داخلی نیز برخلاف ارزش ها است.

 

به گفته وی فعالان حوزه هنر انقلاب اسلامی باید با تلاش جهادی این فاصله ها را بردارند که اگر موفق شوند جبهه بزرگی را مدیریت کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید خود مردم را به خود مردم معرفی کنیم، بیان داشت: آنقدر فضای مجازی یورش آورده که گاهی خودمان را فراموش می کنیم بنابراین باید به وسیله هنر کمک کنیم تا جوانان خود را پیدا کنند و ارزش ها را فراموش نکنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *