خانه / گام دوم انقلاب / رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: وجود مشکلات کنونی کشور به خاطر عدم وجود نظارت‌ها است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: وجود مشکلات کنونی کشور به خاطر عدم وجود نظارت‌ها است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن انتقاد از عدم نظارت ها گفت: در کشور نظارتی وجود ندارد و همه چیز رهاست، آیا با این شرایط توقع بیشتری باید داشت؟ آن کارهایی که صورت می گیرد نیز بر اساس تعهد فرهنگ مردم است و الّا همه چیز رهاست.

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در دیدار با امام جمعه و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر در دین خدا تشریع شده است، اظهار کرد: نسبت به محیط زیست چه صحرا و چه دریا، افراد هروقت آلودگی در صحرا می بینند با زبان، نقد می کنند که چرا صحرا و محیط زیست را آلوده کرده اند و گاهی نیز به مانند یک مانور، نوجوانان عزیز کیسه هایی در دست می گیرند و در جهت پاکسازی آن اقدام می کنند که تحسین همگان را نیز در بردارد، دریا نیز از شرّ ما ایمن نمانده و آنقدر زباله در دریا می ریزند که نهایت ندارد.
وی با اشاره به آلودگی ها و آفت ها، بیماری ها و انگل های نباتی افزود: اگر بخواهیم یک مزرعه سالم بماند باید آن را جزء پروژه خود قرا دهیم که علاوه بر سرمایه گذاری، فکری به حال آفت های آن نیز کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از ناحیه بیگانگان طرح هایی وجود دارد تا کشاورزی ما را آلوده کنند خاطر نشان کرد: در گذشته چنین آفت ها و سم پاشی هایی وجود نداشت و محصولات و میوه ها سالم بودند و کم و بیش گزارشاتی ارائه می شد که اتباع بیگانه در کنار مزارع و مراتع در حین آزاد کردن آفت ها بوده اند که دستگیر می شدند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان موجودی صددرصد فرهنگی است، تصریح کرد: اگر بعد فرهنگی فاسد شود همه امور دیگر فاسد می شود، اگر اقتصاد ما فاسد است چون فرهنگ ما فاسد است، اگر در مسائل اجتماعی دچار مشکلاتی هستیم، مشکل از فرهنگ ماست، اگر در سیاست ها به جای خدمت، شیطنت می کنیم، به خاطر فرهنگ فاسد است.
وی گفت: در شرع مقدس برای پرورش انسان به عنوان انسان و برای اینکه انسانیت انسان حفظ شود و بتواند به کمال شایسته برسد خداوند امر به معروف و نهی از منکر را تشریع فرموده تا طبق قانون راه خودش را برود و هیچ نوع خدمتی به بشر بالاتر از این وجود ندارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اضافه کرد: در طول قرن ها که طواغیت و ظلمه حاکم بودند، زندگی خود را در طول ۱۴۰۰ سال در انزوا گذرانده ایم، لذا اگر در پیاده کردن ایده های خود دچار مشکل هستیم این طبیعی است و در دوره ای که سیستم اسلامی آمده نیز از همان روز اول دنیا به ما حمله کرده و تا به امروز در جنگ های نظامی، اقتصادی و یورش های فرهنگی زیر بمباران بوده و هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تحقق هر امری دو شرط دارد، یکی وجود مقتضی و دیگری نبود مانع و این در حالی است که آرمان های زیبای ما که حرفی برای گفتن دارد به موانع برخورد می کند و الا از جهت اقتضی از نظر همه ی عقلای عالم حرف اول مال اسلام است.
وی مطرح کرد: چهل سال تجربه را پشت سر گذاشته ایم  و وارد گام دوم انقلاب شده ایم اما ما منفعلانه عمل می کنیم در حالی که باید فعال عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: اولین زمینه فعال عمل کردن این است که هر شائبه ای که از ناحیه نفسانیات و یا دشمن مطرح می شود را به نحوی پاک کنیم یعنی به جامعه خود تفهیم کنیم که ما دلسوز شما هستیم و می خواهیم از شما محافظ کنیم و شما نیز نور چشم ما هستید و دشمن برای شما خواب هایی دیده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: دشمنان به دنبال ایجاد کردن جوهای روانی هستند لذا تصور کاذبی که چرا دخالت می کنید را باید بزداییم زیرا حقیقت مطلب غیر از این است.
وی یادآور شد: ابتدا باید زمینه را از آفت بدبینی که دشمنان تفسیر و ایجاد می کنند بزداییم و در رسانه های مختلف جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم تبیین کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: هر کشوری متناسب با میزان معرفت، علم و نیاز جامعه خود دارای قانون است، لذا تمام حرف اینجاست که نمی شود برای اجرای قانون خواهش کرد، حال فرق نمی کند که اداری و یا شهروند باشد، یکی از موارد رشد فرهنگی این است که همه ی افراد قانون پذیر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: دعوت به رعایت قانون نباید بر کسی سخت باشد زیرا استفاده از همه ی مزایای زندگی به برکت قانون است، چطور می شود که در گرفتن امتیازات و حفظ منافع، قانون را قبول داریم و در جایی که ما نباید به دیگری ضرر برسانیم، قانون را رعایت نمی کنیم!
وی افزود: همه ی مسائل باید طبق قانون و مقررات اجرا شود و قبل از آن به افراد تفهیم شود که این زور نیست بلکه برای حفظ خود افراد است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: این کشورهایی که مدام ما را به قانون شکنی دعوت می کنند، در پای مقررات مردم را می کشند و از مردم صدایی در نمی آید.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مگر می شود هر کسی، در هر شرایطی و با هر کیفیتی که دلش بخواهد، رفتار کند؟ خیر! اینگونه نمی شود، زیرا چنین کشوری در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما از بس منفعلانه برخورد کرده ایم باعث شده که خودِ ما مورد تهاجم قرار گیریم که در این رابطه خود ما نیز مقصر بوده ایم.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه باید حقوق جامعه مد نظر همگان قرار گیرد، گفت: آن افرادی که مواد مخدر و رقص و آواز و زن بی حجاب و آرایش کرده را می آورند، آیا می دانند که چه آسیبی به جامعه وارد می کنند و چه استعدادهایی که فردا می توانند جای بوعلی سینا و مطهری ها را پر کنند سر از گمراهی و آلودگی و بیماری و اعتیاد در می آورند، چنین افرادی یک محیط سالم را از جامعه می گیرند و باعث می شوند، جوانی که می توانسته مایه افتخار کشور گردد به یک انسان هوس باز، رقاص و معتاد تبدیل شود، این ها همان افرادی هستند که دم از آزادی می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: از بس منفعلانه عمل کرده و از منطق استفاده نکرده ایم، می بینیم که برخی ها طلبکار شده اند.

وی ضمن اشاره به مسئله گردشگری، یادآور شد: کدام کشور است که اگر شما به عنوان گردشگر، زائر و یا هر عنوان دیگری بر آن وارد شوید اجازه می دهد که هر کاری که می خواهید انجام دهید؟ چگونه می شود توقع داشت که یک گردشگر وارد بر کشور شود و هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد؟ حال می خواهد تور داخلی و یا خارجی باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: برخی از استان ها در نمونه گردشگری هم فعال عمل کرده اند و هم میهمانان داخلی و خارجی از نحوه برخورد و برنامه ریزی مسئولان مربوطه تشکر کرده اند که از جمله آن می توان به استان یزد اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: افرادی که وارد استان می شوند را که نمی شود رها کرد و بیکار گذاشت و سپس گفت که تخلف نکن؛ لذا اولین شرط آن این است که زمان های فراغتشان را پر کرد.

وی اضافه کرد: این چطور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که از یک طرف به دنبال گردشگر می رود اما از طرفی دیگر چند جمله برای گفتن ندارد؟ در صورتی که می توانند در هر منطقه آثار باستانی، منابع طبیعی، مواخر و فرهنگ را فصل به فصل و با محتواهای بسیار خوب تنظیم کرد و توسط افرادی که خوش سخن هستند و می توانند در این زمینه اسلام، انقلاب و فرهنگ را کمک کنند به دیگران عرضه و منتقل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: ادارات قانون دارد و این قانون را نمی شود با تعارف جابجا کرد لذا باید در همه ی موارد طبق قانون عمل کرد و این شامل همه ی دستگاه های و نهادها نیز می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: وقتی خودمان به قانون، دین و فرهنگمان اهمیت نمی دهیم و افراد را رها می‌کنیم، یک عده نفوذی و خارجی برنامه هایی می سازند و تحمیل می کنند که آبروی شهر، استان و کشور را می برند و هدفشان نیز همین است.

وی تصریح کرد: در چهل سال اول انقلاب، آزمون خطا داشته ایم، لذا امروز باید با یکدیگر بنشینیم و برای هر موضوعی وقت گذاشته و راه حل ارائه دهیم زیرا همه ی مشکلات قابل حل است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر امروز کار و تلاش کنیم فردا نتیجه ی آن را می‌بینیم، گفت: امروز روزی است که بدون طرح و برنامه و کارشناسی و زمان بندی اگر ادعایی صورت گیرد، آن ادعا هیچگونه اعتباری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مکتب ما بسیار غنی است، افزود: چرا در مقابل فرهنگ منحط بیگانه متأثر می شویم در حالی که ما باید برای آن ها موثر شویم، کما اینکه هر روز می بینید کسانی که با فرهنگ ما آشنا شده اند و یا خودشان اهل تحقیق بوده اند، می آیند و از فرهنگ اسلام، زنان و جامعه ما تقدیر و تقدیس می کنند و مسلمان می شوند.

وی اضافه کرد: اگر کار کنیم بسیار موفق خواهیم بود اما باید با طرح و برنامه و کارشناسی و نظارت پیش رویم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ضمن انتقاد از عدم نظارت ها گفت: در کشور نظارتی وجود ندارد و همه چیز رهاست، آیا با این شرایط توقع بیشتری باید داشت؟ آن کارهایی که صورت می گیرد نیز بر اساس تعهد فرهنگ مردم است و الّا همه چیز رهاست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر چنانچه با جامعه همکاری کنیم در فرصت اندکی می توانیم در جهان بدرخشیم و همین توقع نیز می رود.

وی با اشاره به اینکه قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) برای امر به معروف رو نهی از منکر بود، گفت: مفسد اصلی فرهنگ غرب است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی یادآور شد: با کمال امید گام دوم را بردارید و مطمئن باشید که آمریکا و ایادی آن چه اروپایی ها و چه نفوذی های داخلی در سطح بین الملل، منطقه و داخل کشور شکست خورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه سال گذشته دشمنان داخلی و خارجی می گفتند که دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود بیان داشت: سال گذشته در منطقه، ائتلاف ضد یمن، ضد اسلام و ضد انسان که آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و صهیونیست ها در آن حضور داشتند و این عرب های جاهل نیز ابزارشان بودند، خط و نشان های زیادی می کشیدند، اما اکنون دیپلمات اماراتی می گوید ما باید تاریخ را به دو قسمت تقسیم کنیم یکی قبل از سرنگونی پهپاد آمریکا و دیگری بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران.

وی در پایان با بیان اینکه آمریکا در حال فرار کردن از منطقه است، گفت: با دلگرمی برنامه های دراز مدت بریزید که آخر آن به ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ختم خواهد شد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *