خانه / گام دوم انقلاب / امام جمعه بیرجند: مشکلات وقتی حل می شود که صادقانه و به دور از حرف و سیاست بیگانه به خود متکی باشیم/ مسئولان باید پاسخگو باشد

امام جمعه بیرجند: مشکلات وقتی حل می شود که صادقانه و به دور از حرف و سیاست بیگانه به خود متکی باشیم/ مسئولان باید پاسخگو باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مشکلات ما وقتی حل می شود که خانواده این کشور اسلامی صادقانه و به دور از حرف و سیاست بیگانه، به خود متکی باشد و بر روی پای خود بایستد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با تعاون‌گران اظهار کرد: زندگی بشر به مانند همه جریاناتی که در جمادات، نباتات و حیوانات می گذرد باید قانون داشته باشد اما هر قانون در جهت اجرا به موانعی برخورد می کند که بسیاری از آن موانع نفسانی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه قانون در ذات خودش دارای حسن است اما در زاویه ای دیگر از آن سوء استفاده می شود، گفت: اصل مالکیت آمیخته با ذات انسان و فطرت انسان است، اما در عین حال همین مالکیت وقتی حالت افراطی و نفسانی پیدا می کند به جایی می رسد که آفت بشر می شود، یعنی از آن یک برده داری طبقاتی حاصل می شود که اقلیتی در پای این قانون، اکثریتی را از همه شیون به بازی می گیرند و همه چیز را بر آن ها تحمیل می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نتیجه آن همه قتل، کشتار و ارتش سرخ و … برده داری دولتی شد، خاطر نشان کرد: پیشرفته ترین قانون در جهت اقتصادی در قانون جمهوری اسلامی صورت گرفت زیرا برای مُحَسَّنات قانونِ بخش خصوصی، و بر اساس آنچه که در دین آمده، اصل مالکیت خصوصی را محترم شمرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: برای اینکه افراد مجبور نباشند در بخش خصوصی به بردگی بیفتند، برای بخش دولتی نیز مالکیت قائل شد، در عین حال چون هر دو آفت داشتند یک بخش خصوصی خارج از مالکیت خصوصی و مالکیت دولتی ایجاد شد که آن بخش تعاونی است.

 

وی ادامه داد: آنچه به عنوان قانون در دنیا مشاهده می کنیم، به این نتیجه می رسیم که چنین قانون جامعی وجود نداشته است و همه قوانین جمهوری اسلامی برای حفظ حقوق نوع انسان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: متاسفانه با توجه به اینکه رقابت های بسیار زیبایی برای تسهیل در بخش خصوصی و دولتی و تعاونی قرار گرفته است، اما باز هم از آفت های سوء اجرا، مصونیت پیدا نکرده است، و این در حالی است که می توانست مصونیت داشته باشد آن هم در صورتی که نظارت بر حسن اجرا قوی می بود، حال می خواهد حراست باشد، یا مجلس شورای اسلامی، یا بازرسی کل کشور، یا اطلاعات و دیوان محاسبات باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: اگر در هر سه بخش خصوصی، دولتی و تعاونی ، نظارت ها به درستی صورت می گرفت وضعیت این نبود زیرا ما بهترین قانون را از نظر قانون گذاری در سطح دنیا داریم، اما متأسفانه می بینیم که در برخی موارد خودِ ناظر دچار نفسانیات شده است.

 

وی خطاب به تعاون‌گران گفت: آن فردی که قانون دستش است وقتی به قانون عمل نمی کند به توصیه نیز عمل نخواهد کرد، لذا اگر هرگونه نقدی دارید و قانون شکنی و حق کشی را شاهد بوده اید، با دلیل و سند ارائه دهید تا مطالبات شما را فریاد بزنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید طبق قانون، حق، دلیل و سند مسائل دنبال شود، گفت: چرا برخی از افراد کارشان را انجام نمی دهند و به وظیفه خود عمل نمی کنند؟ مسئول باید پاسخگو باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه حرف حق باید از راه درست گرفته شود، گفت: ما نیز صدای شما را به مسئولین خواهیم رساند و آن ها قطعا باید پاسخگو باشند.

 

وی تأکید کرد: ما از نظر قانون گذاری بهترین قانون را داریم اما در جهت اجرا ناسپاسی می کنیم و هر یک به نحوی قانون را دور می زنیم و هوای نفسانی خود را مدنظر قرار می دهیم و به اسم قانون و نظام همه چیز را بر روی هم می شکنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تجربه ۴۰ ساله و آزمون خطاها دیگر بس است لذا باید گام دوم انقلاب را به درستی برداریم تا همه چیز درست شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه وقتی هر فردی به دنبال مشکلات خود رود هیچ چیز درست نمی شود، گفت: مشکلات همه ی این کشور که یک خانواده است یک مشکل است و باید همه سعی کنیم تا مشکلات دیگران را حل کنیم تا زیر سایه حل آن ها مشکل خودمان نیز حل گردد.

 

وی در پایان گفت: مشکلات ما وقتی حل می شود که خانواده این کشور اسلامی صادقانه و به دور از حرف و سیاست بیگانه، به خود متکی باشد و بر روی پای خود بایستد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *