خانه / پیام ها / پیام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به همایش طلایه داران و یاوران امر به معروف و نهی منکر

پیام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به همایش طلایه داران و یاوران امر به معروف و نهی منکر

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ المقدسة الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَم مِنّا سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقینا وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّا لِزِیارَتِکُمْ

خدای متعال را سپاسگزاریم که یک بار دیگر و یک سال دیگر فرصت توفیق نفس کشیدن و حیات در ماه محرم را به ما عطا فرمود.
همه‌ی مومنین از رسالت و هدف عالیه حضرت امام حسین علیه و علی آله السلام مطلع اند که قیام امام برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جهت تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی و مقابله با انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی بوده است.
انقلاب اسلامی بر اساس تفکر عاشورایی امام خمینی(ره) و مردم بیدار به پیروزی رسید و امروز نیز بعد از گذشت چهل سال ثمره این مکتب حسینی در جای جای دنیا به وضوح قابل مشاهده است.
نکته ایی که لازم است در ایام محرم و در طول سال بدان توجه شود، مسئله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب شرعی و قانونی است. در روایات آمده است که همه امور خیر در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به مانند قطره ای در برایر دریاست.
امروز نیز یزیدیان زمان با انواع و اقسام فتنه ها و ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی بدنبال ضربه زدن به فرهنگ، سیاست، اقتصاد و امور اجتماعی و دینی مسلمانان هستند که لازم است از طریق تریبون ها و منابر به مسئله مکر و حیله دشمنان پرداخته شود. از سوی دیگر باید توجه داشت که اساس دین اسلام، حب است و امر به معروف و نهی از منکر نیز از بهترین نمونه های انسان دوستی است. انسان مومن برای جامعه، جوانان و دوستان خودش؛ خیر، سلامت، رشد، ادب، اخلاق و عقیده سالم می خواهد، اما برخی ها به دلیل آگاهی نداشتن به دنبال فساد، تخلف، مواد مخدر، کارهای حرام و غیره می روند که بهترین راه برای ارشاد آنان عمل صحیح به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
امید است در اجرای فراگیر امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه؛ مسئولین و مردم دوشادوش هم با آگاهی از شیوه‌های کارشناسی شده گام بردارند.

سید علیرضا عبادی
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند
یازدهم شهریورماه ۱۳۹۸

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *