خانه / چند رسانه ای / تصاویر / امام جمعه بیرجند: عشق به امام حسین(علیه السلام) منحصر به مردم خاصی نیست/ به ایثارگرانی که در راه حق از پای نمی نشینند تبرک و تیمم می جوییم

امام جمعه بیرجند: عشق به امام حسین(علیه السلام) منحصر به مردم خاصی نیست/ به ایثارگرانی که در راه حق از پای نمی نشینند تبرک و تیمم می جوییم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عشق به امام حسین(علیه السلام) یک عنایت الهی بر قلوب انسان ها و دل های مردم است، گفت: این عشق یک مسئله عادی نیست و به همین دلیل پیامبر اکرم(ص) بر این مسئله به صورت معجزه آسا در آینده خبر داده اند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید کشور اظهار کرد: اینکه افتخار خدمت به خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان را دارید بسیار جای سپاس است.

 

وی افزود: مردم کشور ما و مخصوصا مردم استان خراسان جنوبی از روزی که در دامن مادرشان بوده اند، در پای منبرهای امام حسین(علیه السلام) بزرگ شده اند، و اگر شیر مادرشان را می مکیدند همراه با قطره های اشکی بوده است که از چشم مادران در این مجالس عزاداری می ریخته است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: عشق به امام حسین(علیه السلام) منحصر به مردم خاصی نیست بلکه مسلمان و غیر مسلمان، ارمنی، مسیحی، هندو، اقوام، ادیان و مسلک های مختلف در عشق به امام حسین(علیه السلام) شریک هستند و اربعین امام حسین(علیه السلام) نیز نمادی است از این واقعیت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: همه ی آن هایی که اجمالا انسانهای آزادی خواه هستند، در مقابل ظلم و ستم ستمگران که البته امروز مصداق آن آمریکا و صهیونیست است، می ایستند و ایستادگی می کنند.

 

وی ادامه داد: با ستم، خشونت، ویرانی کشورها و قتل زن ها و کودکان توسط ستمگران امروز کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا و کل شهر محرم است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عشق به امام حسین(علیه السلام) یک عنایت الهی بر قلوب انسان ها و دل های مردم است، گفت: این عشق یک مسئله عادی نیست و به همین دلیل پیامبر اکرم(ص) بر این مسئله به صورت معجزه آسا در آینده خبر داده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: ما در مقابل خانواده های شهدا ایثارگران و جانبازان دارای وظیفه هستیم و شرمنده ایم و تبرک و تیمم می جوییم به ایثارگرانی که در راه حق از پای نمی نشینند و به دشمن فرصت نمی دهند.

 

وی یادآور شد: همه ی ما می دانیم که کرامت های زیادی در صحنه های نبرد، دوران اسارت برای جانبازان و همچنین شهدا و خانواده های شهدا حاصل شده است لذا پیشنهاد می گردد تا تلاشی در زمینه جمع بندی این کرامت ها صورت گیرد و به صورت مکتوب در اختیار مردم قرار داده شود زیرا این اقدام می تواند در بحث های فرهنگی بسیار موثر واقع شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *