خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: غدیر یک جریان تاریخی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: غدیر یک جریان تاریخی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: غدیر یک مقطع تاریخی نیست بلکه یک جریان تاریخی و عمود است و اگر هر جامعه ای خود را با آن انطباق دهد رشد می کند اما در غیر این صورت تخریب و فساد می کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با دانش آموزان بسیجی استان اظهار کرد: خودشناسی مهمترین مسئله است چون همه سرمایه ما همین است؛ اگر از خود غفلت کنیم همه چیز بر باد رفته و اگر خود را بشناسیم همه سرمایه خود را حفظ خواهیم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسان به گونه ای خلق شده که به عنوان انسانی تنها نمی تواند زندگی کند و انسانها هر کدام استعداد خاصی دارند و وقتی می توانند استعدادهای خود را بروز دهند که با هم زندگی و تبادل کنند و هر یک در مسئولیتی قرار بگیرد و راه رشد و کمال را طی کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان مدنی التبع آفریده شده است، افزود: انسان برای تکامل و رشد باید به صورت اجتماعی زندگی کند لذا اجتماع یک ضرورت است.

 

وی تاکید کرد: ضرورت دارد اگر بنا است انسانها اجتماعی زندگی کنند تا به کمال برسند قانون حاکم باشد که براساس آن هر یکی محدودیتی دارد و قانون حافظ حقوق ضعیف و رشد قوی می تواند باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اما قانون چیزی نیست که ابلاغ شود و همه پایبند آن باشند، تصریح کرد: بسیاری افراد قانون شکن هستند لذا قانون ضمانت اجرایی می خواهد و باید یک نوع مدیریتی باشد که وقتی قانون عدل تعبیه شد، بتواند با قدرت قانون را اجرا کند والا صرف قانون نه کور می کند و نه شفا می دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: برای اینکه جامعه انسانی رشد کند باید مدیر و حاکم جامعه برگزیده باشد؛ انسانهای برگزیده ای که خداوند از حقیقت وجود آنان آگاه است که این‌ها سوء استفاده چی نیستند و اگر حکومت در دست این افراد برگزیده باشد خدمتگزار و شیفته خدمت هستند نه تشنه قدرت.

 

وی با اشاره به اینکه کسی که می خواهد ولایت دینی داشته باشد اولین شرط این است که آنان هرگز شیفته دنیا نمی شوند و دنیا برای آنان ابزاری برای عبودیت و بندگی خدا است، گفت: از بهترین نوع عبادت‌ها خدمت به کمال بندگان خداست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر کمال مطلق بشر بخواهد حاصل شود باید به امامت به نحو مطلق عمل شود، افزود: اگر به این مهم نسبی عمل شود بشر به صورت نسبی به کمال خواهد رسید و هر جایی به آن عمل نشود بشر ساقط  خواهد شد.

 

به گفته وی غدیر چیزی نیست که منحصر به غدیر خم و وصیت پیامبر (ص) باشد بلکه از زمان حضرت آدم علیه السلام وصی او تداوم دهنده راه او است و همه اوصیا داشته اند؛ اگر بحث ادامه راه پیامبران نباشد پس چرا پیامبران اینقدر اذیت و شکنجه شوند و بعد حکومت را به امثال یزید و معاویه بدهند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اگر تداوم مسئله امامت در اجرای رسالت الهی نباشد و کار دست فساق و فجار و منافع جویان باشد که پیغمبری نبود بهتر بود، تصریح کرد: بنابراین امامت و تداوم راه پیامبران ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: هیچ کاری بدون قانون و سیستم به نتیجه نمی‌رسد بنابراین ساختار جامعه بشری باید بر قانونی باشد که آن قانون در جهت تکامل او کامل باشد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر بهترین قانون را به دست افراد غیرمتعهد بدهند شبیه پوستین وارونه است، افزود: بنابراین هم حاکمیت که قانون و خاص خداست و هم حاکم که می خواهد اجرای قانون کند باید من عندالله باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حاکمی که ضامن اجرای قانون می خواهد باشد باید صدردصد قابل اعتماد در جهت اجرای عدل باشد چرا که بعثت همه پیامبران برای اجرای عدل است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه قوام جامعه باید براساس عدل باشد، ادامه داد: هر جایی مشکل داریم بخاطر تخلف از حکم خداوند است.

 

به گفته وی در مسائل اقتصادی که باید عدالت اقتصادی حاکم باشد اگر یک نفر پول پارو می کند و یکی فقط با ۴۵ تومان یارانه زندگی می کند پیداست که خیلی مشکل داریم!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید جوانان حرکتی انقلابی براساس اسلام آغاز کنند، افزود: باید آرمان های انقلاب را پیاده کنیم و به تمدن اسلامی نزدیک شویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: چهل سال تجربه کافی است باید طرح نو داشته باشیم و براساس اسلام عمل کنیم و این مسئولیت بر عهده جوانان عزیز است.

 

وی با بیان اینکه غدیر یعنی تداوم راه انبیاء الهی، گفت: هرجا خلاف کردیم همه مشکلات به سراغ ما آمد و هر جایی براساس آن عمل کردیم موفق و پیروز بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیامبران و ائمه علیه السلام معصوم هستند، افزود: مدیریتی که به وسیله معصومان علیه السلام انجام می‌شود به انسان‌های عادل واگذار می شود اما اصل مستقیم مسئولیت امامت شرط آن عصمت، علم کافی به همه نیاز انسان، آگاهی از فرمول دین، تعیین من عندالله و انجام کار خدایی یا همان معجزه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه مدعیانی که در مقابل امامان معصوم علیه السلام هستند تنها مدعی در جهت حکومت کردن و بیت المال هستند اما در بحث علم، معجزه، عدالت و تایید من عندالله هیچ حرفی برای گفتن ندارند، گفت: این مدعیان جنایتکاران تاریخ هستند برای بیگانگان نوکری می کنند.

 

وی بیان داشت: هر زمانی که به قانون اسلامی برگردند حکومتشان اسلامی است اما تا قانون خود را تغییر دهند بسیار فاصله است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: غدیر یک مقطع تاریخی نیست بلکه یک جریان تاریخی و عمود است و اگر هر جامعه ای خود را با آن انطباق دهد رشد می کند اما در غیر این صورت تخریب و فساد می کند.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *