خانه / گام دوم انقلاب / امام جمعه بیرجند: امامت متمم بعثت پیامبران است/ کار حوزه ها در تداوم کار انبیاء و جانشین انبیاء الهی است

امام جمعه بیرجند: امامت متمم بعثت پیامبران است/ کار حوزه ها در تداوم کار انبیاء و جانشین انبیاء الهی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه از طرف خدای حکیم می آید این است که امامت متمم بعثت است و اگر امامت نباشد بعثت معنی نمی دهد.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیران حوزه های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه تولید کننده و بقیه همه مصرف کننده هستند، اظهار کرد: تشکّل حوزه های علمیه بر محور دین است و محور دین پیام انبیاء و رسولان الهی می باشد.

 

وی افزود: بعثت پیامبران برای اداره صحیح جامعه بشری است که حیات انسان مصرف کمال انسان شود و کاروان بشری که از این عالم به عالم دیگری می رود پرورش پیدا کنند و آنچه از طبیعت می خواهد بهره ببرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وفات به معنی مرگ نیست بلکه همان استیفاء کامل از زندگی این جهان است، گفت: انسانی که از این دنیا می رود باید به مانند سلمان فارسی از دنیا برود نه به مانند شِمر.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: اگر به آن مدینه فاضله برسیم دنیا تمامش کمال و انسانی که از دنیا می رود متکامل از دنیا رفته اما اگر چنانچه اینگونه نباشد همه چیز ابزار بازی یک عده انسان های مال پرست، حزب پرست و روزنامه پرست قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: بعثت پیامبران برای اجرای عدل است و آن امکان ندارد مگر با تأسیس حکومت، که هنوز عملی نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ما در آستانه دهه امامت و ولایت هستیم و بعد از آن نیز وارد بر محرم و شهادت اباعبدالله شده و سپس در ربیع، مسئولیت جدید همه ی انسان ها و پیروی از ولی عصر(عج) را در پیش داریم، این ها همه یک مطلب هستند اما در قالب های مختلف.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه فلسفه شهادت امام حسین(علیه السلام) ایجاد حکومت ولاییِ الهی بوده است، گفت: دهه ی امامت و ولایت و غدیر در راستای اتمام بعثت پیامبران و گویای این است که اگر بعد از بعثت، امامت به معنی منطقی آن نباشد، بعثت لغو است.

 

وی ابراز داشت: آنچه از طرف خدای حکیم می آید این است که امامت متمم بعثت است و اگر امامت نباشد بعثت معنی نمی دهد یعنی یک پیامبر یا ۱۲۴ هزار پیامبر اگر بیایند و تلاش کنند و با تفکر ابوسفیان ها و ابوجهل ها بجنگند و بعد از سال ها و  هزینه های زیاد دین را تحویل یزیدابن معاویه بدهند، چنین بعثتی فایده ای ندارد.

 

امامت، متمم بعثت پیامبران است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه در سیستم حکیمانه الهی است، این است که امامت، متمم بعثت پیامبران است و اگر چنانچه این امر ابلاغ نگردد رسالت به درد نمی خورد.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه مسئله امامت، مسئله حفاظت از دین است و تداوم راه انبیاست، گفت: اینگونه نیست که خداوند دینش را به دست یک ستمگر بسپارد، زیرا در غیر این صورت همه چیز بی معنی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: وقتی مسئله غدیر آسیب میبیند، لازمه آن کربلاست و لازمه همه ی این ها دنیای امروزی است که یزیدها بر همه جا مسلط شده اند و کره زمین “مُلِئَت ظُلماً و جَورا” شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بالاترین عبادت انتظار است، افزود: انتظار یعنی اینکه چشم به راه باشیم و آنچه را که از دستمان برمی آید به اصلاح آن برخیزیم تا زمینه برای مصلح و ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم گردد.

 

کار حوزه ها در تداوم کار انبیاء و جانشین انبیاء الهی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: کار حوزه ها در تداوم کار انبیاء و جانشین انبیاء الهی است و روحانیت باید تمام تلاشش را برای اعلای حق و ابطال باطل به کار گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: این همه حوزه، کتاب، کتابخانه و حوزه های درس که به اسم در کشورهای اسلامی است، همه بازیچه یک عده انسان های هوس باز هستند که خودشان هم نمی دانند که برای چه این کارها را انجام می دهند، اما فقه امام صادق(علیه السلام) با همه تفاوت دارد چون نه کم و نه زیاد در راستای بعثت انبیاست.

 

وی با بیان اینکه امروز دنیا در شرایط ویژه ای قرار دارد و ملت ها از ستم ستمگران به تنگ آمده اند، مطرح کرد: روزی جهان به دو نیم کره  شرق و غرب تقسیم شده بود که منکر همه حقایق بودند و تحلیل های کارشناسان آمریکایی این بود که اسلام تمام شده است، اما در سال ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و شرایط را عوض کرد و آنچه واقع شد نیز به تعبیر امام راحل یک معجزه بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در چهل سال اول که گام اول شمرده می شود انواع فرازها و نشیب ها را تجربه کرده ایم و برای جامعه شیعه اهل بیت که ۱۴۰۰ سال منزوی بودند و تجربه حکومت نداشتد، این چهل سال گرچه در برخی مواقع تلخ بود، اما یک ضرورت بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه گسترش اسلام به گونه ای است که دیگر مسجد سازی پاسخ نمی دهد، خاطر نشان کرد: امروز بحث گام دوم مطرح است و چشم که باز می کنید می بینید در آن منطقه ای که کمونیست حاکم بود، امروز درِ این منطقه به روی اسلام از نوع انقلاب اسلامی، باز است و از آن استقبال می کند.

 

وی یادآور شد: امروز کشورهای منطقه که در قالب هایی اسباب بازی بیگانگان بودند و سرپوشی از اسلام بر روی خود داشتند، آنقدر به رسوایی کشیده شده اند که مشاهده می کنید از اسلامشان حتی خودشان احساس ننگ می کنند و همچنین کشورهای غربی که به عنوان شیطان بزرگ همه چیز را به بازی گرفته اند از ۴۰ سال قبل تا به امروز چنان به رسوایی کشیده شده اند که حال هر کدام بدتر از دیگری است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: تحلیل گران محقق اخیرا گفته اند که آمریکا در حال اضمحلال و رفتنی است و در اداره امور داخل کشور خود درمانده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: وضعیت امروز آمریکا اینگونه است که دارای ۴۱ میلیون انسان گرسنه می باشد، اختلاف طبقاتی و نژادی آن را فرا گرفته و نظراتی که کنگره و مجلس سنا نسبت به رئیس جمهور و دولت نسبت به آن ها دارد به اوج رسیده است و اگر یک لحظه پیش آید ده ها میلیون نامه علیه ترامپ امضا می شود.

 

وی با بیان اینکه یک حکومت با آدم کشی و ویران کردن شهرها دوام نمی آورد، ادامه داد: آمریکای امروز همان آمریکایی است که پس از جنگ جهانی تا به امروز در ۵۳ کشور ورود پیدا کرده و هر زمانی که اراده کرده توانسته دولت ها را تغییر دهد و انگلیس نیز همان کشوری است که می گفت خورشید در مستعمره بریتانیا غروب نمی کند، یعنی همه کره زمین را در زیر چکمه های خود داشت، اما حال می بینید که در چه وضعیتی قرار دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در شب های اخیر در رسانه ها مشاهده کردید که دولت مردان انگلیس اذعان داشتند تاکنون شرایط اقتصادی بدتر از امروز را تجربه نکرده اند، صهیونیست ها نیز که روزی به عنوان قدرت سوم و یا چهارم دنیا مطرح بودند امروز از ترس به دور خود دیوار کشیده و امنیت داخلی ندارند، این ها حقایق دنیاست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه گفت: کشور انگلیس امروز وزارت خانه های جدیدی به نام وزارت خانه تنهایی و خودکشی ایجاد می کند، اما جای تعجب دارد از دولت مردان و عناصر بعضی از احزاب که می خواهند از طریق چنین کشوری، اقتصاد کشور را درست کنند.

 

طلبه باید برای آمادگی ظهور حضرت مهدی(عج) پرورش یابد

وی با اشاره به اینکه طلبه ای که حوزه پرورش می دهد نباید تنها هدفش روستا، شهر، استان و کشور باشد، مطرح کرد: در جای جای کره زمین برای حرکت های جهانی برنامه ریزی می کنند لذا باید طلبه را برای چنین جریاناتی و آرمان های انقلاب و آمادگی جهان برای ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرورش داد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: شخصیتی همچون آیت الله زکزاکی رسالتش را اینگونه انجام می دهد که در ظرف چند سال بیش از ۱۵ میلیون شیعه اهل بیت می سازد و امروز حرفی برای گفتن دارد و این در حالی است که در این راه شش جوانش شهید شده و خودش نیز در بدترین شرایط به مانند ابوذر غفاری زندگی می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: هرچه دشمنان اهل بیت می خواهند با ویران کردن کشورها و شهرها و همچین کشتن زن و بچه، شکنجه مردم و آواره کردن انسان ها خودشان را بر جهان مسلط کنند اما امروز در سطح بین المللی یک نماد بسیار زیبا از اربعین حسینی وجود دارد که با همه دنیا حرف می زند و در مقابل تفکر غرب قرار گرفته است.

 

وی افزود: طلبه ای که امروز پرورش می دهید باید خود را با چنین زمینه جهانی آماده کند نه برای شهر، روستا و اداره کردن یک مسجد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: وقتی موفقیت حاصل می شود که قبل از هر چیزی، ابتدا در طلبه انگیزه ایجاد گردد زیرا اگر طلبه هدفمند باشد هیچ چیزی مانع کارش نمی شود اما اگر بخواهد بی هدف به راه بیفتد هر مانع کوچکی جلویش را می گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: آن هایی که قبل از ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به وظیفه ای که دارند عمل کنند ارزششان از مومنینی که بعد از ظهور باشند، بیشتر و بالاتر است.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *