خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: بالاترین خدمت به بشر تبیین ولایت الله است/ هیچ ثوابی در نزد خدا و هیچ ارزشی در میان تمامی ارزش ها بالاتر از مسئله هدایت انسان ها به غدیر نیست

امام جمعه بیرجند: بالاترین خدمت به بشر تبیین ولایت الله است/ هیچ ثوابی در نزد خدا و هیچ ارزشی در میان تمامی ارزش ها بالاتر از مسئله هدایت انسان ها به غدیر نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مسئله غدیر را نمی توان از جامعه بشری جدا کرد، گفت: هیچ خدمتی برای بشر و هیچ ثوابی در نزد خدا و هیچ ارزشی در میان تمامی ارزش ها بالاتر از مسئله هدایت انسان ها به غدیر نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، عصر امروز در شورای استانی بنیاد بین المللی غدیر اظهار کرد: مسئله غدیر مربوط به یک مذهب، ملت و یا کشور نیست بلکه یک مسئله انسانی است و تا این مسئله درست نشود یقین بدانید که انسان درست نمی شود.

 

وی افزود: آیت الله خزعلی این موضوع را در سطح بین الملل به عنوان بیناد بین المللی غدیر همراه با منطق و استدال مطرح کردند که کار بسیار بزرگ و ارزشمدی بود و امروز آیت الله صدیقی این پرچم پر افتخار را بر دوش گرفته اند و همه ما نیز موظف هستیم که در این راه انجام وظیفه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در تبیین فرازی از دعای ندبه( اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ عَلى ما جَرى بِهِ قَضاؤُکَ فى أَوْلِیائِکَ الَّذینَ اسْتَخْلَصْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَ دینِکَ، إِذِ اخْتَرْتَ لَهُمْ جَزیلَ ما عِنْدَکَ مِنَ النَّعیمِ الْمُقیمِ، الَّذى لا زَوالَ لَهُ وَ لَا اضْمِحْلالَ، بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیْهِمُ الزُّهْدَ فى دَرَجاتِ هذِهِ الدُّنْیا الدَّنِیَّةِوَ زُخْرُفِها وَ زِبْرِجِها، فَشَرَطُوا لَکَ ذلِکَ، وَ عَلِمْتَ مِنْهُمُ الْوَفاءَ بِهِ قَبِلْتَهُمْ وَ قَرَّبْتَهُمْ، وَ قَدَّمْتَ لَهُمُ الذِّکْرَ الْعَلِىَّ، وَالثَّناءَ الْجَلِىَّ، وَ أَهْبَطْتَ عَلَیْهِمْ مَلائِکَتَکَ، وَ کَرَّمْتَهُمْ بِوَحْیِکَ) گفت: این به ظاهر دعاست اما در واقع یک کتاب فلسفه قوی منطقی و مستدل است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خدای حکیم همه چیز را بر اساس قانون آفریده است، خاطر نشان کرد: در هرجا که فسادی رخ می دهد نتیجه تخلف از قانون می باشد حال می خواهد چه در جهان فیزیکی باشد یا متافیزیکی، در تشریع باشد یا در تکوین.

 

وی با بیان اینکه مسئله دین و هدایت انسان بالاترین مسئله هستی است تصریح کرد: این همان چیزی است که در خلال دعای پر فیض ندبه بیان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما ممکن است به اسم دین خدا صدها مکر و حیله درآوریم اما این به دین ربطی ندارد، افزود: هر کسی نسبت به آنچه انجام می دهد باید پاسخگو باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این خداوند است که از باطن افراد آگاهی دارد و اولیاء، ولی و سرپرستی که خدا برای دین و بندگان خود قرار می دهد دارای شرط و قانون هستند.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال تشریع دین را به دست افرادی می گذارد که شرایط دارند و الا هیچ عقل سالمی نمی پذیرد که خداوند دین خود را به افرادی با باطن آلوده که به دنبال هواهای نفسانی هستند و از هر طریق و نحوی با کلک، تزویر و دروغ به آدم کشی و ظلم می پردازند، واگزار کند و آن ها را سرپرست مردم قرار دهد، حال چه در مقام رسالت و چه در مقام امامت، حجت و ولایت باشد، این ها عناوینی است که هر کدام یک کتاب معنا دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بنا باشد پیغمبرانی که مبعوث می شوند، با آن همه زحمات و جهادها، دین، انسان ها و جامعه را به یزید ابن معاویه بسپارند، آن رسالت فایده ای ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: تعیین من عندالله و اینکه هیچ فرد، شخص و جامعه ای نمی تواند به جای خدا، رسول، ولی، حجت و امام انتخاب کند، اصلی است که در همه پیغمبران و اوصیاء حاکم است.

 

وی با اشاره به اینکه غیر از خدا کسی نمی تواند برای بندگان خود پیغمبر و جانشینی انتخاب کند ادامه داد: تعیین باید من عندالله باشد و هرچه خارج از این باشد قابل قبول نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آیا خداوندی که هر موجودی را هدایت می کند می تواند انسان را به حال خود رها کند؟ گفت: آن فردی که از طرف خدا تعیین می شود باید بر این انتصاب برهان داشته باشد، همانی که در خلال قرآن کریم از او به آیات و بیّنات تعبیر می شود که لازمه انسان کامل است و در بحث های کلامی تعبیر به معجزه می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه کسانی که مدعی هستند از طرف خدا آمده اند باید آثار و نشانه های خدایی داشته و به همه ی آنچه که بشر نیاز دارد واقف باشند، خاطر نشان کرد: آیا انسان جاهل به موضوعات، می تواند راهنمای به موضوعی باشد؟ کدام عاقل آن را می پذیرد؟ تا برسد به آنکه دین خدا را در جهت رشد واقعی انسان و به عنوان یک طرح خدشه ناپذیر ارائه دهد.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه خداوند هیچ وقت اجازه نمی دهد که سرپرستی جامعه در دست جاهلان باشد، تصریح کرد: دین خدا واحد است، در قرآن کریم نیز هیچگاه کلمه ادیان مطرح نشده، و این بشر است که برای خود این دین ها و مذاهب گوناگون را ساخته است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دین خدا دارای قانون است، ادامه داد: آن فردی که خدا به عنوان انسان کامل او را برگزیده است، باید از گناه و اشتباه مصون باشد که اگر چنین نباشد حجت خدا تمام نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هیچ زمانی پیغمبر و امام منتسب به خدا گناه و اشتباه نمی کند، مطرح کرد: در جهت بصیرت افزایی نسبت به شناخت دین، انسان و اسلام دوره های بسیاری لازم است.

 

وی ابراز داشت: بالاترین لذت انسان در فهم این مسائل است که متاسفانه به خاطر این که غدیر زیر پا گذاشته شده، مردم همواره عمرشان به سرگرمی دنیا ضایع شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه راه حق یکی است و همه ی آن نیز ملاک، قانون و حساب دارد، گفت: اینگونه نیست که در روز ۱۸ ذی الحجه در غدیر اتفاقی افتاده شده باشد، بلکه مسئله غدیر مسئله ای است که قرن ها قبل از اتفاق و اجرای این برنامه در غدیر خم مطرح بوده و امروز نیز مسئله غدیر مطرح است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر امروز می بینید که بر سر جامعه بشری هر بلایی را که می خواهند، در می آورند به این دلیل است که رهبری جوامع بشری هیچ شرط و قانونی ندارد و هرکس به هر طریقی که شده و با استفاده از مکر، دروغ و حیله رهبر جامعه می شود، و اگر چنانچه بر اساس آنچه که دین خدا تدوین شده انجام می شد، مشکلات امروزی وجود نداشت و وقتی این مشکلات حل خواهد شد که این مسئله به جایگاه اصلی خود برگردد، یعنی زمام کل امور جهان به فردی که خدا برگزیده و آن حضرت مهدی(عج) است، برسد.

 

وی با تأکید بر اینکه مسئله غدیر را نمی توان از جامعه بشری جدا کرد، گفت: هیچ خدمتی برای بشر و هیچ ثوابی در نزد خدا و هیچ ارزشی در میان تمامی ارزش ها بالاتر از مسئله هدایت انسان ها به غدیر نیست، که اگر یک فرد به وسیله شما هدایت شود بالاتر از همه آن چیزی است که آفتاب بر آن می تابد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: مسئله غدیر یک مبنا برای انسان هاست و اینگونه نیست که تاریخش از ۱۸ ذی الحجه سال دهم هجری شروع شده باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: هیچ مسئله ای در جهان بالاتر از مسئله تعریف و شناسایی رهبری جامعه بر منطق دین خدا وجود ندارد، لذا اگر این درست شود همه چیز درست خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: آنچه را که در توان دارید برای نجات بشریت خرج کنید و مسئله ولایت الله را تبیین نمائید زیرا این بالاترین خدمت به بشر است.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *