خانه / گام دوم انقلاب / امام جمعه بیرجند: آمریکا در جریان شکار پهپاد خود نمی تواند سرش را بالا آورد

امام جمعه بیرجند: آمریکا در جریان شکار پهپاد خود نمی تواند سرش را بالا آورد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بالاترین قدرت دشمنان انقلاب، قدرت نظامی شان است، اما امروز می بینید که چطور رسوا شده اند و آمریکا در جریان پهپاد پیشرفته خود که دیدید چگونه شکار شد، نمی تواند سرش را بالا آورد.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از جوانان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت انقلاب و همچنین ظرفیتی که ملت دارند، اگر موانع نسبی وجود نداشت با شرایط کنونی جهان که مکتب‌های شرق و غرب به بن بست رسیدند و پاسخگوی نوع بشر نبوده و نیستند باید هر دو گام را در این چهل سال بر می داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این خود ما هستیم که موانع و مشکلات را ایجاد می کنیم که گاهی از روی ندانم کاری و گاهی از روی هواهای نفسانی است، افزود: به جای اینکه بر روی معیارهای اسلام، انسان شناسی درست، اسلام شناسی درست، جهان شناسی درست و نتیجتا شناخت انقلاب و مردم و تعمیق آن تلاش کنیم متفرق به گروه ها، حزب ها و روزنامه ها شده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: متأسفانه کسانی هستند که پس از مدت ها حضور در فضای جمهوری اسلامی ایران هنوز فکر و فرهنگشان وابسته به بیگانه است و به غرب، فرانسه، انگلیس و آمریکا فکر می کنند، اگرچه عددشان زیاد نیست اما اثرشان وجود دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اگر چنانچه ما بر روی اصل انقلاب به صورت صحیح کار می کردیم و گزینش های ما بر اساس معیارهای عقل، فطرت، اسلام و انقلاب بود، امروز مشکلی نداشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات نسبی که امروز وجود دارد به وسیله خودمان ایجاد می شود، ادامه داد: امروز شاهد مسائل تلخی در دنیا هستیم، وحشی گری هایی که غرب از خود نشان داده و بعد از کمونیست ها از هر طریقی به فساد و ویرانی شهرها و کشتن کودکان و آواره کردن مردم دست زده، بسیار تلخ است، اما از این تلخی ها می توان میوه بسیار شیرینی کسب کرد.

 

غرب دیگر حرفی برای گفتن ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: امروز غرب در مقابل اسلام و انقلاب و اندیشه های مطهری، شهید چمران و انسان های وارسته و شایسته ای که در این راه فدا شده اند، هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ماهیت غرب اکنون به گونه ای شده است که خود مردمانشان از آن ها متنفر هستند، گفت: مشاهده می کنید که در کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه چه خبر است، دولت مردان آن ها اگرچه خودشان را با زور به دیگران و مردمان خودشان تحمیل کرده اند اما این دوام نمی آورد زیرا این حرکت غصبی است.

 

اربعین حسینی، میوه شیرین تلخی های امروز

وی افزود: تلخی های امروز زمینه بهره برداری از یک میوه شیرین به نفع انسانیت را مهیا کرده است که سمبل آن را در اربعین حسینی مشاهده می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: هرچه غرب در خشونت، تخریب، آدم کشی، آدم سوزی، ظلم، ستم و بی محبتی پیش تاز است، اما در اربعین حسینی همگان گذشت، محبت، خیر، دوستی را مشاهده می کنند و این در جهان خود را نشان می دهد.

 

فرانسه، مهد آزادی تقلبی

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مکتب های شرق و غرب که توخالی و پوشالی هستند، امروز به رسوایی کشیده شده اند و هرگز قانع کننده نیستند، افزود: کشورهایی که تا دیروز خود را به صورت تقلبی مهد آزادی می گفتند، آزادی خود را به نمایش گذاشته اند و می بینید که در فرانسه با جلیقه زردها که امروز جلیقه سیاه ها نیز به آن ها ملحق شده اند چه می کنند.

 

وی بیان داشت: انگلیس و آمریکا که روزی به عنوان تمدن آمدند، امروز وزارت خانه ای در انگلیس ایجاد می شود به عنوان وزارت خانه تنهایی، آیا تمدن یعنی این؟ این تمدن، تمدن وحشی گری است.

 

وحشت اروپا از بازگشت تروریست ها

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این روزها رسانه های غربی عنوان می کنند که اروپا از برگشت تروریست هایی که خود تربیت کرده و به جان دیگر کشورها انداخته و اکنون شکست خورده به کشورهایشان بازمی گردند وحشت دارد، لذا گام دومی که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند، دقیقا در زمانی است که کوس رسوایی مدعیان غربی به صدا درآمده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: در داخل نیز امروز شاهدیم جلسات محاکمه افرادی که از آن ها بوی غرب می آید و فسادها مربوط به آن هاست برپاست و ببینید که این ها چه کسانی هستند.

 

وی ادامه داد: گام دوم انقلاب درست مبدا یک حرکت است چرا که در همه مردم جهان انگیزه ای ایجاد شده است که به کجا می روند و راه درست چیست، لذا باید از این زمینه مساعد استفاده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: پیش از آبان ماه سال ۹۷ را در نظر بگیرید، مشاهده می کردید که دشمنان چه در داخل و چه در منطقه و سطح بین الملل حرف هایی که می زدند و خواب هایی که برای ایران اسلامی می‌ دیدند چه بود؟ وعده و وعیدها و خط و نشانی که می کشیدند چه بود؟ اما بعد از این چند ماه چقدر تفاوت حاصل شده؟ لذا تمامش امید است و این نتیجه حضور مردم و بصیرت آن هاست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه آنچه دشمنان انتظار داشتند و خواب هایی که دیده بودند دقیقا برعکس تعبیر شده است، مطرح کرد: بعد از جنگ های همه جانبه، دشمنان در جنگ اقتصادی نیز سنگ تمام گذاشتند و بارها نیز گفتند که تمامی گزینه ها بر روی میز قرار دارد اما امروز می بینید که به چه نتیجه ای رسیدند و خودشان عنوان می کنند که تحریم ها نه تنها جواد نداد بلکه به ضرر غرب نیز تمام شد.

 

وی افزود: فشارها و تحریم های غرب نه تنها نتیجه ای برای آن ها نداشته بلکه به سرآغازی برای حرکت های جدید اقتصادی در داخل کشور تبدیل شده است.

 

رسوایی آمریکا و انگلیس در جریان پهباد و دزدی دریایی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبر انقلاب گام دوم انقلاب را در زمانی مطرح کردند که هم زمان با تغییر مسائل سیاسی، بین المللی و منطقه ای بود، ادامه داد: بالاترین قدرت دشمنان انقلاب، قدرت نظامی شان است، اما امروز می بینید که چطور رسوا شده اند و آمریکا در جریان پهپاد پیشرفته خود که دیدید چگونه شکار شد، نمی تواند سرش را بالا آورد و انگلیس نیز با ورودی که پیدا کرد و خواست خودی نشان دهد و دزدی دریایی را صورت داد، دیدید که نتیجه چه شد و درست پنجه در پنجه ما انداختند و پنجه ای که شکست پنجه آن ها بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: این مسائل مرئی است اما به صورت نامرئی ملت های جهان منتظر این انقلاب هستند، لذا باید پیام گام دوم انقلاب را محکم گرفت و از آن استفاده کرد.

 

وی در پایان با بیان اینکه آبشخور تمامی امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی فرهنگ است، گفت: شرایط بسیار مساعدی در سطح جهان پیش آمده و در آستانه ماه محرم و صفر هستیم که در واقع بهار رشد فرهنگ است.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *