خانه / گام دوم انقلاب / امام جمعه بیرجند: نوشیدن جام زهر توسط امام خمینی(ره) به خاطر گرفتن شرایط از ایشان بود/ آنچه دشمن را از صحنه خارج می کند روحیه مقاومت است

امام جمعه بیرجند: نوشیدن جام زهر توسط امام خمینی(ره) به خاطر گرفتن شرایط از ایشان بود/ آنچه دشمن را از صحنه خارج می کند روحیه مقاومت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این کلام امام راحل که نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد گفت: باید افراد شایسته بر سر کار بیایند و در گام دوم انقلاب به دنبال شایسته‌ سالاری باشیم.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر یکشنبه در نشست بصیرتی قطعنامه ۵۹۸ و مسائل جاری انقلاب اسلامی اظهار کرد: انسان‌ها در عین حالی که در شکل و قیافه شبیه هم هستند اما در ایده‌های بسیار متفاوت هستند.

 

وی با بیان اینکه جهاد یک نوع جنگ، اما ماهیتاً کاملا متفاوت است، تبیین کرد: جهاد برای این است که بشر به صلح حقیقی برسد و منابع فتنه و سران کفر را که موانع رشد جامعه هستند بردارد تا به صورت انسانی و وحیانی انسان‌ها را به صلح حقیقی برساند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: البته مقاطع زمانی نیز فرق می‌کند و در مقطع‌های خاص شرایط چنان به‌وجود می‌آید که آمادگی پذیرش برای حق بسیار سخت می‌شود که یکی از آن مقاطع در زمان معاصر به بن‌بست رسیدن دو مکتب شرق و غرب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه خدای متعال شرایطی فراهم کرد که در کمال ناباوری تجدید حیات اسلام شده و دعوت پیغمبران نیز مطرح شد، بیان داشت: در این مقطع گرایش به این حرکت الهی آنقدر قوی و زیاد بود که دشمنان انقلاب تمام تلاششان بر این بود با شیطنت محتوای محبوب جامعه بشری را تحریف و عشق و گرایش مردم به انقلاب را از آن‌ها بگیرد.

 

وی با اشاره به توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی، مطرح کرد: هر انقلاب و خیزشی باید در پای این توطئه‌ها از بین می‌رفت ولی انقلاب و اهل انقلاب به این حرف ها کاری نداشتند و عاشقانه و عاقلانه مسیر خود را پیش رفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متأسفانه کسانی از خواص خودشان را در انقلابی‌ها جا زده و در مقابل این صحنه عظیم و پهنه جهانی افکار غیرمنطقی و ناسیونالیستی را تبلیغ می‌کنند، مطرح کرد: متأسفانه عده‌ای سعی می‌کنند این فکر، حرکت و انقلاب را در یک کشور و قوم خلاصه کنند و این بدان معنا است که نسبت به آن احساس جمعی که در سطح جهان به این انقلاب وجود دارد روی خوش نشان نداده‌اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه جریان اصلی انقلاب این بود که راه باز شود و به گرایش عظیم مردم جهان پاسخ داده شود بیان داشت: اگر مواضع امام(ره) که همان مواضع رهبری است و اجرای محتوای انقلاب که اسلام ما است، صورت می‌گرفت سرنوشت جهان به شیوه دیگری رقم می‌خورد.

 

وی با تأکید بر اینکه مسئله اجرایی شدن انقلاب به معنای پیاده کردن عدل است، تصریح کرد: متأسفانه تمام تلاش دشمن به وسیله عناصر داخلی ضربه زدن به عدالت است؛ همان موضوعی که مشکل کنونی جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وقتی به پشت سر نگاه می‌کنیم راه بزرگی را پیموده‌ایم ولی تا آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله زیادی داریم، عنوان کرد: دولت اسلامی یعنی پیاده‌کردن اسلام و الگو قرار دادن جامعه و در مقابل این مهم، ممانعت از پیاده کردن اسلام در جامعه انقلابی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در گام دوم زمانی که دولت اسلامی ایجاد و اهداف قانون اساسی پیاده شود می‌توانیم به جامعه اسلامی برسیم و الا وقتی دولت در معنای عام و خاص در جهت اسلامی کردن جامعه و رشد جامعه نباشد و اندیشه‌های بلند پرواز الهی و وحیانی را در چهارچوب زندگی روزمره پایین بیاورد طبعاً به آن دست نمی‌یابیم.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی جامعه با سرپرستی چنین دولتی به معنای عام یا خاص قرار گیرد به خود می‌بالد و به همان نسبت می‌تواند بر جاذبه‌هایی که دنیا منتظرش است بیافزاید و در گام دوم باید بیش از هر چیز سرمایه‌گذاری کرد تا دولت اسلامی تحقق و انقلاب به دست اهلش برسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه باید شایسته سالاری به معنی صحیحش مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: وقتی گرایش ها پیش آید سلاح ها از کار می افتد که نمونه بارز آن در ایران صورت گرفت زیرا سلاح ها در دست دیگران بود اما امام خمینی(ره) با دست خالی به پیروزی رسید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: وقتی اسلام و مکتب در دست نااهلان باشد، اسلام واقعی اجرا نمی‌شود، لذا در گام دوم انقلاب بیش از هر چیز باید بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرد که انقلاب به دست اهل آن برسد.

 

وی با بیان اینکه وقتی انقلاب به دست اهل آن برسد مشکلات رفع می گردد، تصریح کرد: آنچه امام خمینی (ره) در راستای دفاع مقدس و انجام جهاد به عنوان «وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه» تبیین فرمود، یعنی اینکه تا جایی پیش برویم که معادلات قدرت به هم بخورد و اسلام بتواند حقیقت را نشان دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: در جنگ صفین اختیار را از امام علی (ع) گرفتند، وقتی کسانی که باید اجرا کنند، اطاعت نمی کنند نتیجه این شد که امام راحل جام زهر را نوشید چون شرایط را از ایشان گرفتند، اعلامیه ۵۹۸ هم که صادر شد، در همان مقطع حوادثی توسط بعضی عناصر ایجاد شد، بعضی کارهای سرخود انجام داده و در همان لحظه شلیک‌های هوایی صورت دادند و آنچه دشمن را در این تجربه ناقص از عده ای خاص ایجاد کرد، مقدمه حمله مرصاد شد در حالی که مدافعان اصلی بغض کرده بودند و اگر فرمان امام (ره) نبود کوتاه نمی آمدند اما عده ای بی تجربه با شلیک هوایی زمینه حمله دشمن را فراهم کردند چون دشمن احساس کرد که عده ای از جنگ خسته هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: برداشت صدام و منافقین از آن شلیک های هوایی به گونه ای بود که طی یک عملیات می توانند به راحتی و بدون هیچ مانعی تا تهران پیش آیند اما از جای جای ایران همه آمدند و نشان دادند آن پیامی که منافقین گرفته بودند، اشتباه بزرگی بود.

 

وی گفت: امروز در گام دوم باید حواسمان جمع باشد در چه جایگاه سیاسی و اقتصادی و نظامی قرار داریم، آنچه دشمن را از صحنه خارج می کند روحیه مقاومت است نه کم آوردن؛ هرجا کم آوردیم دشمن هجوم آورد و هرجا ایستادیم دشمن عقب نشینی کرد و اینها تجربه ماست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: جهان منتظر است و مردم ما نیز ۴۰ سال قبل در رفراندوم بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند که در این مدت با فراز و نشیب‌ها و نفوذها و ندانم کاری ها و … مقابله کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: در مقطع اخیر از ۱۳ آبان تا امروز صحنه‌های مختلف بوده و مصاحبه‌های مختلفی با مردم صورت گرفته و کسانی که مصاحبه می شوند چهره‌های مختلف دارند اما حرفشان یکی است و این بصیرت مردم را نشان می دهد که بسیار ارزشمند است.

 

وی تأکید کرد: اگر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا نامه می فرستند حساب شده است و دنیا و حتی مردم غرب منتظر تغییر هستند؛ روزی در این منطقه شوروی حاکم بود و امروز تبدیل به روسیه شده که از مکتب و اسلام ناب استقبال می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه گسترش اسلام به شکلی است که دیگر مسجدسازی‌ها جواب نمی دهد، افزود: امروز در این جریان های اخیر از ۱۳ آبان به بعد چه در سطح بین الملل و منطقه و در داخل کشور اوضاع تغییر کرده و ورق برگشته و دشمن در حال عقب نشینی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: پیامی که رهبر انقلاب به عنوان گام دوم مطرح کرده اند زمانش اکنون است، لذا در یک شرایط استثنایی در داخل، در منطقه و در سطح بین الملل قرار داریم.

 

وی بیان کرد: در گام دوم باید کارها حساب شده تر صورت گیرد و حرکت ها با وحدت کلمه و پیامی که از گام دوم می گیریم، همراه باشد، لذا شرط پیروزی، کار کردن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: فرصت امروز بسیار استثنایی است و باید از این شرایط بهره برداری صحیح، کارشناسی و اجرایی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه نباید این فرصت را از دست دهیم زیرا این فرصت متعلق به جامعه بشری است، ادامه داد: امروز جامعه بشری در چنگال وحشی های بدتر از مغول گیر کرده و راه نجات می خواهد و آن راه نجات در انقلاب اسلامی ماست.

 

وی بیان داشت: طبق روایات و تفاسیر قرآنی، هدف انقلاب اسلامی ایران فراهم کردن زمینه های ظهور حضرت مهدی(عج) است، لذا باید در این راستا رسالت خود را انجام داده و انتظار است افرادی که راه بی راهه می روند برگردند و وحدت کلمه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: کشور ایران چه از نظر قانونی و سیستم حکومتی دارای فرمانده ای واحد است و باید همه یک حرف زده و پشت سر فرمانده کل حرکت و طبق قانون به وظیفه خود عمل کنیم تا در فاصله کوتاهی به آن دسته از مسائلی که جزء آرمان های ماست دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *