خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: بیماری های جسمی و روحی و دزدی های اقتصادی سوغات غرب است/ برای تشویق مردم به پرداخت زکات گزارش های شفاف ارائه شود

امام جمعه بیرجند: بیماری های جسمی و روحی و دزدی های اقتصادی سوغات غرب است/ برای تشویق مردم به پرداخت زکات گزارش های شفاف ارائه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از بیماری های جسمی و روحی و دزدی های اقتصادی سوغات غرب است، گفت: افسردگی از بی ایمانی است و در فرهنگ اسلامی بیماری به نام افسردگی نیست.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،ۀ  حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای زکات استان اظهار کرد: مسئله زکات در قرآن کریم ناظر بر دو معنی است، یک معنی همان زکات فقهی است که بر اشیای خاصی تعلق می گیرد و معنی دیگر آن عام و فراتر از تعریف فقهی آن است و انواع و اقسام انفاق ها را در بر می گیرد.

 

وی افزود: در خلقت و فطرت انسانی، همچنان که انسان در عالم تکوین در راه عقل و فلسفه یک سرمایه در نظام خلقت دارد، قرآن در عالم تشریع به پرورش همان ذخیره فطری و عقلی اشاره می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر نیروهای فطری از راه صحیح اشباع نشوند سر از راه های انحرافی، گاو پرستی، پول پرستی و نفس پرستی در می آورد، خاطر نشان کرد: انسان در راه پرورش به سوی کمال باید هم به عقل و فطرت توجه داشته باشد و آن را رشد دهد و هم با آن در ارتباط باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: ما هر زمانی که در رابطه با مسئله زکات، کار خیر و انسان دوستی حرف می زنیم تنها یک جهت را در نظر گرفته و آن این است که تنها مشکلی از فقیر برطرف گردد، اما مسئله این نیست زیرا بیش از آنکه یک فقیر برای اشباع از غذا به نان نیاز داشته باشد، فرد غنی نیاز به کمک کردن و کار خیر دارد.

 

وی ادامه داد: فرهنگ بین المللی که از غرب و شرق به جان انسانیت افتاده است باعث شده تا برخی ها اقتصاد را عوض خدا بپرستند، حال می خواهد از راه دروغ، تقلب، فریب، دزدی و… باشد، چنین جامعه ای مریض است، زیرا اگر مریض نباشد از انفاق مال خود به دیگران لذت می برد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: بشر امروز بر خلاف حکمت دینی به سمت و سویی می رود که فردی به فرد دیگری کاری ندارد و بیشتر این فرهنگ پست در غرب وجود دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بسیاری از بیماری های جسمی و روحی و دزدی های اقتصادی سوغات غرب است، افزود: افسردگی از بی ایمانی است و در فرهنگ اسلامی بیماری به نام افسردگی نیست.

 

وی ادامه داد: هر زمانی که از مسلمانی دور و به بیگانه ملحق شدیم، ده‌ها و صدها بلا از جمله اعتیاد، فساد، فحشا، منکرات، حیله، مکر و افسردگی به سراغمان آمد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه احیای زکات تنها به نفع فقیر نیست بلکه به نفع غنی نیز می باشد، گفت: باید برای ترویج و تشویق مردم به پرداخت زکات گزارش های شفاف به مردم ارائه شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اهمیت احیای مسئله زکات در جامعه، بیان کرد: زکات دادن آثار و برکات فراوانی دارد و کسانی که راه ائمه اطهار علیه السلام را ادامه می دهند همواره انفاق می کنند.

 

وی با بیان اینکه کسانی که در احیای زکات کمک می کنند کارشان در واقع احیای سنن اسلامی در جامعه است، گفت: باید معادل زکاتی که از مردم مناطق مختلف جمع آوری می شود دولت کمک کند تا در همان منطقه هزینه شود چرا که این امر موجب ترویج زکات و انجام این واجب الهی در جامعه می شود.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *