خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: دختران و زنان باید به وجود الگوهایی که در خاندان اهل بیت(ع) هستند افتخار کنند

امام جمعه بیرجند: دختران و زنان باید به وجود الگوهایی که در خاندان اهل بیت(ع) هستند افتخار کنند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با دختران فعال فرهنگی عضو کانون خانواده آستان قدس رضوی استان به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد: نظام حیکمانه خلقت نظام احسن است و شناخت نظام هستی که برای هر انسانی به میزان معرفتش از مسائل لازم است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دعوت همه پیامبران برای اجرای عدل است، گفت: در نظام خلقت، حکمت و عدل هر دو یک معنی می‌دهد؛ هر چیزی باید در جای خودش قرار گیرد و خداوند آفرینش را اینگونه بیان فرموده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه عدول از نظام تکوین و تشریع جهل و انحراف است، افزود: در زمان جاهلیت پیش از اسلام وقتی به خانواده اطلاع می دادند که دختر دارد از عصبانیت رنگش تغییر می‌کرد که چه کند؟

 

وی به جهل مرکب مدرن زمان معاصر اشاره کرد و ادامه داد: پایگاه این جهل در تفکر انحرافی لیبرال دموکرات است که متاسفانه با مکر و حیله دارد آن دوران جاهلی را بزک می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در مکتب دین و بر تفکر و فلسفه عقل خداوند موجودات را در جای خودش آفریده است، گفت: انسانها معادن هستند و با یکدیگر متفاوت هستند اما هر یک جایگاه خودش را دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: در منطق جاهلی براساس زندگی های بسیار ابتدایی و ناآگاهانه تمام ارزشها را در حمله و هجوم وحشیانه رقم می‌زدند و برای زنان ارزشی قائل نبودند و به عنوان ابزار به او نگاه می‌کردند و حتی کسانی که می‌مردند زنان آنان مانند باقی اموالشان به ارث می‌رسید!

 

وی با اشاره به اینکه نباید زنان تحت تاثیر قرار گیرند و با امور نمایشی از نوع جاهلی جبران کنند باید به دنبال کمال بروند، تاکید کرد: زنان ماکت جهان هستی هستند، ابزار بازی نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خداوند دو بزرگوار حضرت آدم و حوا را آفریده و هر یک  معدن سرشار کمالات و مکمل یکدیگر هستند و مردان باید انواع استعدادها شکوفا شود و خداوند استعدادهای عفت و حیا و رحمت را در وجود زنان قرار داده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه سلام الله علیها در اصل نظام خلقت شاخص است، افزود: تفکر جاهلی عصر کنونی که از مقام و منزلت زن که مادر انسان است به عنوان ابزاری برای اقتصاد و پست‌تر از آن به عنوان لهب و بازی گرفته است و با از آنچه در متن دین از ابتدای خلقت تاکنون وجود دارد بسیار فاصله است.

 

وی با اشاره به اینکه دختران و زنان باید به وجود الگوهای که در خاندان اهل بیت علیه السلام هستند افتخار کنند، گفت: باید فضایل اهل بیت علیه السلام را مطرح کنید چرا که رقبای شما جزء پستی هیچ چیزی ندارند؛ و این موضع را به عنوان یک تمدن در مقابل جاهلیت اُخری تقویت کنید و انسانها و زنان شایسته و وارسته در این دوران آلوده جهان جاهلیت اُخری حرف برای گفتن دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و  ماجرای مکاشفه آیت الله مرعشی نجفی اشاره کرد و بیان داشت: در اين رؤيا، امام صادق (علیه السلام) به آيت الله نجفي که با دعا و راز و نياز، تلاش پيگيري را براي يافتن قبر مطهر حضرت زهرا (س) آغاز کرده خطاب فرمود: برتو باد به کريمه اهل بيت.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *