خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: اگر در بسیاری از موارد افراد دچار آسیب می شوند به خاطر عدم توجه به نماز جمعه است

امام جمعه بیرجند: اگر در بسیاری از موارد افراد دچار آسیب می شوند به خاطر عدم توجه به نماز جمعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در واقع نماز جمعه سمبلی از حقیقت دین است و یک آرایش جمعی به حساب می آید.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم چهلمین سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور اظهار کرد: حقیقتی که در دین شناسی است، این است که دین یک مقوله فردی و شخصی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه خودسازی از درون، بر اساس ایمان شروع می گردد، افزود: عبادت خدا اگرچه به صورت فردی است اما محصولش یک مقوله اجتماعی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در هفته یک نوبت نماز جمعه تشریع شده است؛ تشریع اگر چه از فرد شروع می شود اما هدف آن یک هدف جمعی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در واقع نماز جمعه سمبلی از حقیقت دین است و یک آرایش جمعی به حساب می آید.

 

وی یادآور شد: کسانی که برای تحریف دین انبیاء الهی تلاش می کنند، دین را در سطح یک مسئله فردی و شخصی و به دور ازمسئولیت های اجتماعی و ساختارهای جمعی تعریف می کنند، در حالی که اینگونه نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه را که در رابطه با نماز جمعه تشریع شده، این است که دارای ظرفیت می باشد و ما باید بنگریم که از این ظرفیت چقدر استفاده می کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اگر از ظرفیت آنچه در دین تشریع شده استفاده کنیم کارهایمان درست می شود، گفت: اگر دارای مشکلاتی هستیم به خاطر این است که از ظرفیت ها استفاده نمی کنیم.

 

وی ابراز داشت: امروز دشمنان با استفاده از انواع و اقسام امکانات، با ایجاد فضای آخرالزمانی دنیا را نه تنها به صورت یک دهکده بلکه به صورت یک خانه و اتاق در آورده و با همه این امکانات هجوم آورده اند و مرتبا حرف از گزینه های روی میز می زنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بعد از ۱۴۰۰ سال در این مبارزه میان حق و باطل، اسلام و کفر، انقلاب و استکبار، مشاهده می کنید که بخش عظیمی از تهاجم های ناجوان مردانه دشمنان که بر اساس مکر و حیله و دروغ است، با همین درصد کمی که از نماز جمعه استفاده می کنیم پاسخ داده می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اگر در بسیاری از موارد افراد دچار آسیب می شوند به خاطر عدم توجه به نماز جمعه است، افزود: پس از گذشت چهل سال از انقلاب باید خود را ارزیابی کرده که در چه جایگاهی قرار داریم و آیا می توانیم در گام دوم انقلاب که باید تغییراتی حاصل شود، در خود تجدید نظری کرده و سایر موارد را به صورت تخصصی مطرح و آن ها را دنبال کنیم؟

 

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی صاحبان اصلی مردم هستند اما در نظام های پادشاهی تنها یک قوم صاحب کشور است و مردم جایگاهی ندارند، گفت: دولت خدمتگزار مردم است و باید بنگریم که آیا خدمتی صورت می‌گیرد یا خیر، لذا این مورد باید در نماز جمعه تبیین شود تا مردم آن فردی که خدمت می کند را بشناسند و آن فردی که خدمت نمی کند نیز حواسش باشد که چشم ها بیدار است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ظرفیت نماز جمعه آنی نیست که ما استفاده  می کنیم، عنوان کرد: نماز جمعه در ذات خودش این توان را دارد تا همه ی کارها را درست کند اما در استفاده از ظرفیت نماز جمعه دچار مشکل هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان با اشاره به اینکه دشمن بر روی نماز جمعه مسلمانان حساس است، گفت: دشمن در خیلی از جاها بهتر از ما کارها را کارشناسی می کند، لذا در مواردی که شاید به آن دسترسی نداشته باشد از طریق فضاهای مجازی و با استفاده از ترفندهای دروغ، مکر، حیله، تهمت و بدبینی وارد عمل می شود لذا پاسخ آن را باید در کمیته ها مشخص کرد تا به نتایجی که در حکمت نماز جمعه واقع شده، دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *