خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: افرادی در جمهوری اسلامی هستند که هنوز با نوای کشورهای غربی حرکت می کنند

امام جمعه بیرجند: افرادی در جمهوری اسلامی هستند که هنوز با نوای کشورهای غربی حرکت می کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بسیاری از افراد هستند که هنوز با نوای کشورهای غربی در جمهوری اسلامی حرکت می کنند و از این افراد نمی توان از بی عدالتی، حقوق نجومی، اختلاس و… پرسید.

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل و روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: از نظر محتوا و منشا، گرد و غبارهای نفسانی را باید کنار بزنیم و این مسائل فردای قیامت ما را هم رقم می زند.

وی بیان کرد: نقش تبلیغ در امور مادی و معنوی و دنیوی و اخروی روشن است و این مقوله مهم‌ترین عامل اثرگذار بر روی اندیشه بشر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: موضوع تبلیغ امروز واضح تر از همیشه است چون ظرفیت های تبلیغاتی که امروز وجود دارد در دوره های قبل نبوده است و کسانی که دانش و تجربه لازم و ذوق و استعداد خاصی دارند، می توانند به عنوان گروه اندیشه‌ورز شیوه های جدید و پرجاذبه را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از هر راهی استفاده می کنند افزود: وقتی آمریکایی ها لشکر داعش را ایجاد می کنند و کشورهای سوریه و عراق را هدف قرار می دهند ظاهرش یک حرکت نظامی است اما اینها مقدمه است و نتیجه آن نتیجه ای تبلیغاتی است تا به نام اسلام چهره آن را تخریب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ظرفیت ها، امکانات، ابتکارات و شیوه ها و هنرها، همه می توانند نقش تبلیغاتی داشته باشند اما روح تبلیغات، جان مایه حقیقت دین و ایمان است و بعثت رسول اکرم (ص) و اخلاق خوش و منطق ایشان اصل جاذبه اسلام است و تبلیغات باید بر این محور باشد.

وی اظهار داشت: محتوای تبلیغی باید تبیین حقیقت اسلام باشد یعنی آن عشقی که به دلیل کمال پیامبر اسلام (ص) جاذبه ایجاد کرده را تبیین کنیم و این تبیین باید محتوا داشته باشد و این محتوا باید حقیقت اسلام را بیان کند.

امام جمعه بیرجند گفت: امام صادق (ع) که این جاذبه را ایجاد کرده باید اندیشه اهل بیت و امام صادق (ع) توسط انسان های کامل با همه ابزارها و با محتوای صحیح تبیین شود و در دوران ما هم، وقتی جهان به ۲ نیمکره شرق و غرب تقسیم شد و جایی برای مسلمانان نبود جاذبه امام راحل برای مسلمانان راه را باز کرد و دیگران باید روی این حقیقت تبلیغ کنند.

وی افزود: بسیاری از جمعیت های کشورهای شرق آسیا مثل اندونزی و مالزی که مسلمان شده اند به دلیل جنگ و لشکرکشی نبوده بلکه اخلاق، رفتار، صداقت و ایمان بازرگانان ایرانی و بعضی کشورهای دیگر موجب اسلام آوردن مردم این کشورها شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: ابتدا باید شیرینی رفتار و صداقت خود که منشا دین و قرآن و امام ماست را تبلیغ کنیم چون دشمن سعی می کند چهره اسلام را تخریب کند و اگر ما هرچه بگوییم اما همراه دشمن چهره اسلام را خراب کنیم هیچ به دست نمی آوریم.

وی گفت: بسیاری از افراد هستند که هنوز با نوای کشورهای غربی در جمهوری اسلامی حرکت می کنند و از این افراد نمی توان از بی عدالتی، حقوق نجومی، اختلاس و… پرسید این در حالی است که با همه توطئه های دشمن هنوز در سراسر جهان افراد زیادی هستند که اسلام و انقلاب اسلامی را جدا از اعمال و رفتار یک عده می دانند.

وی بیان کرد: هرجا به انقلاب و اسلام عمل کردیم و هرجا به فرمان مقام معظم رهبری عمل شده آنجا پیروزی به دست آمد اما هر جا به دنبال سلیقه، حزب و گروه و غیره رفتیم با افتضاح و شکست مواجه شدیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *