خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی: خدمت به محرومان بهترین جهاد است/ باید نسبت به اقدامات دانشجویان جهادگر غبطه خورد

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی: خدمت به محرومان بهترین جهاد است/ باید نسبت به اقدامات دانشجویان جهادگر غبطه خورد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، شب گذشته حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه اردوی جهادی یکی از کارهای هدفمندی است که برای دانشجو دلبستگی و تلاش را به همراه دارد، اظهار کرد: هر عملی که وظیفه شناخته شد و به قصد قربه الی الله صورت گیرد، عبادت است.

وی با بیان اینکه پیروزی در هر امری محصول پایداری در آن کار است، افزود: تفاوت کار معمولی با کار جهادی در این است که کار جهادی هدفمند و به قصد رضایت الهی است لذا یک عبادت محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی افراد در زندگی پست و مقام های دنیایی و سرمایه و ثروت را هدف می دانند، گفت: اینها نمی‌تواند هدف باشد چراکه این موارد مقدمه‌ای بر مقدمات زندگی حیوانی است و برای یک انسان زمانی کارها زیبا و هدفمند می‌شود که فقط برای قربت خداوند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جهاد در راه خدا تنها جهاد نظامی نیست؛ بلکه هر کاری که به قصد قربت الهی صورت گیرد جهاد است، افزود: هر چه وظیفه شناخته شد و قصد قربت الهی در آن باشد، نقش جهاد دارد و مرگ آن فرد در آن راه شهادت است.

وی با بیان اینکه افسردگی های دنیای امروز علامت خالی بودن از هدف است، افزود: این افسردگی ها هدیه تفکر لیبرالیسم و غرب برای ما است وگرنه یک جهادی هرگز خسته نمی شود و هیچ چیز مانع آن نیست.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بهترین کار جهادی که درهای معرفت به سوی انسان عارف گشوده می شود، خدمت به محرومان است، گفت: دل انسان از کعبه معتبرتر است و می تواند خوشحال کردن دل محرومان برکات فراوان برای یک دانشجوی جهادگر در زندگی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دیگران باید نسبت به کار جهادی دانشجویان جهادگر در روستاهای محروم و خدمت به محرومان، غبطه بخورند،گفت: این کارها بدلیل اینکه از طرفی برای خودسازی است خیلی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به نسبت های زیادی ضعیف شده است، گفت: تمام نقشه های دشمن منجر به شکست خواهد شد و برگ پیروزی از آن جوانان انقلابی کشور است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *