خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: صدا و سیما ماهیت جامعه و اندیشه ملت را می سازد/ اگر رسانه ها درست عمل کنند دشمن در حالت انفعال قرار می گیرد

امام جمعه بیرجند: صدا و سیما ماهیت جامعه و اندیشه ملت را می سازد/ اگر رسانه ها درست عمل کنند دشمن در حالت انفعال قرار می گیرد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به اینکه بین صدا و سیما و باقی قشرها تفاوت بسیار است، اظهار کرد: صدا و سیما به جهت اینکه برای مردم اندیشه می سازد و ماهیت جامعه را شکل می دهد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز تفاوت های زیادی بین حقیقت و دروغ ایجاد می کنند، افزود: دنیا امروز به وحشیگری کشیده شده و همگان مشاهده می کنید که انسان ها را چگونه با محاصره های دارویی و جنگ، قتل عام کرده، شهرها را ویران و کودکان را آواره کرده اند و این مخلوق اقداماتی است که به صورت متمادی انجام می شود و اندیشه را تغییر می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: صدا و سیما باید به کارهایی که تولید می کند بسیار توجه کند زیرا اگر یک نفر هدایت گردد برتر از همه ی آن چیزی است که آفتاب به آن می تابد، اما اگر یک نفر گمراه گردد همگان از جمله رسانه ها باید پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: دلیل اینکه در سطح جهان جنایت ها به صورت آشکار صورت می گیرد این است که بخش زیادی از رسانه هایی که می توانند این جنایت ها را منعکس و حق مطلب را ادا کنند، به وظیفه خود عمل نکرده و سکوت می کنند.

 

وی عنوان کرد: در مقطعی از زمان رسانه ها در مرگ خاشقچی برخورد مناسبی انجام دادند که باعث شد دشمن در حالت انفعالی قرار گیرد اما متأسفانه طی سال های گذشته، ستمگران، انسان ها را به شیوه های مختلفی کشته اند و برخورد مناسبی از طرف رسانه ها مشاهده نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اگر برخوردهای رسانه ها آنچنان که باید باشد، به تولید اندیشه و فکر و در نهایت به تولید حقانیت می انجامد، لذا اگر اندیشه ها هدایت گردد ظلم سرنگون خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: باید در اعمال حق و ابطال باطل کوشید و قدر آن را دانست زیرا در غیر آن هرچه باشد نوکری بیگانگان خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله برای جامعه مسئله فرهنگی است و مهمترین جنگ نیز جنگ فرهنگی می باشد، گفت: اگر اقدامات فرهنگی به درستی انجام شود نه جنگ اقتصادی و نه جنگ نظامی نمی تواند در مقابل ما تداوم داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: در تجربه ۴۰ ساله هر زمانی که پیروز میدان ها بوده ایم مقاومت نقش داشته و هر زمان که شکستی خورده ایم به خاطر روحیه انفعالی بوده است.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *