خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: شاعران، اسلام را در قالب‌های هنر به جهان معرفی کنند

امام جمعه بیرجند: شاعران، اسلام را در قالب‌های هنر به جهان معرفی کنند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی سه شنبه شب در جمع شاعران مذهب سرای بیرجند با بیان اینکه در جنگ تمام عیار که شاخصه بزرگ آن فرهنگی است، قرار داریم، اظهار کرد: در شرایط موجود شاعران همانند قطعات یدکی یک دستگاه مولد باید به یکدیگر پیوسته باشند.

 

وی با بیان اینکه تمام اسلام پیام است، افزود: شاعران به صورت فنی پیام‌های لازم را با اولویت جداسازی کنند و در تشکیلات شاعرانه نشر دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جامعه تشنه حقایق دین بوده که شعر معنوی از بهترین قالب‌ها برای اغنای مردم است، خاطر نشان کرد: شاعران پیام‌های تشیع، انقلاب، مکتب و مظلومیت را به صورت شعر درآورند و آن را گسترش دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تمام گزینه‌ها در جنگ کنونی روی میز دشمن بوده بنابراین باید ما از هر گزینه‌ای برای مقابله با آن ها استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه شاعران باید غرب، تفکر لیبرال و ویران کننده مملکت‌ها را رسوا کنند، ادامه داد: خراسان جنوبی دارای استعدادهایی سرشار از شعر بوده که می‌طلبد مورد استفاده قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه می طلبد تا در گام دوم انقلاب، موفقیت‌ها و شکست‌های گام اول را بررسی کنیم، گفت: باید از تجربه، پیروزی و شکست‌های گام اول در گام دوم انقلاب استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه اگر استعدادها راکد بماند، اسراف است، اما اگر رشد پیدا کند هر روز حرفه ای تر و موثر تر می شود، افزود: استان خراسان جنوبی دارای استعدادهای بسیار زیادی است که اگر به آن ها توجه ویژه ای شود می توانند رشد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شاعران، اسلام را در قالب‌های هنر آنگونه که است، معرفی کنند، ابراز داشت: کارهای هنری اعم از شعر، خطابه و سخنرانی هنگامی رشد می‌کنند، که فعال باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اگر شاعران خراسان جنوبی بتوانند جامعه را از نظر فرهنگی تغذیه کنند، علی رغم اینکه می توانند فضای مجازی را در دست گیرند، می‌توانند آن را به دیگر استان‌ها نیز صادر کنند.

 

وی با اشاره به اینکه راه اندازی هر کاری در ابتدا سخت است اما اگر هماهنگی خوبی بین افراد وجود داشته باشد سریعا رشد پیدا می کند، افزود: جامعه، هیأت ها، نوحه خوان ها، همین هماهنگی را می خواهند، لذا اگر حلقه های اتصال به یکدیگر متصل شوند بسیاری از خفتگان بیدار خواهند شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید جامعه از وجود شما بیش از پیش بهره ببرد، گفت: امید است شما در رساندن پیام امام حسین(ع)، زینب کبری(س) و جانباز کربلا گام های بزرگی بردارید.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *