خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: باید در مقابل دشمنان احساس دشمنی کرد نه احساس دوستی

امام جمعه بیرجند: باید در مقابل دشمنان احساس دشمنی کرد نه احساس دوستی

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در خطبه های اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۸ شهرستان بیرجند ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(سلام الله علیها) گفت: همه آنچه در دین آمده و برای ما لازم شده موجب کمال و آنچه در دین نهی شده موجب ضرر ماست.

 

وی با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی، خانوادگی،سیاسی، اقتصادی و… قبل از هر چیزی باید رضای خدا را در نظر بگیریم، افزود: دستور قرآن کریم است که ای اشرف مخلوقات و ای انسان عاقل و هوشیار در هر کجایی که هستی، دشمنت مشخص است لذا شما نیز دشمنتان را دشمن بگیرید، حال می خواهد ابلیس باشد که خود می گوید دشمن انسان ها هستم و می خواهد دشمن انسی و از نوع انسان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در رسانه ها مشاهده می کنید که دولت مردان غرب، بارها و بارها اعلام کرده اند که تمام گزینه ها روی میز قرار دارد، لذا وقتی دشمن بر دشمنی خود اقرار می کند ما نیز باید او را دشمن بگیریم و دشمن بشناسیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: دشمنان انقلاب هم خودشان می گویند که دشمن ما هستند و هم شناسنامه تاریخی آن ها مشخص است که در این دشمنی از هیچ چیز فرو گذار نکرده اند.

 

وی گفت: دشمنان می دانستند که بهترین ذخایر دنیا در کشورهای اسلامی قرار دارد لذا با برنامه و هدفمند وارد کشورها شدند تا بتوانند آن ها را به تصرف خود درآورند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آن ها می دانستند تا زمانی که قرآن وجود دارد نمی توانند بر جوامع اسلامی پیروز شوند بنابراین با حیله و مکرهای فراوان سعی کردند فرهنگ ایمان و فضائل اخلاقی مومنین را از آن ها بگیرند و فساد و فحشا را گسترش دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه شما باید با دشمنانتان احساس دشمنی کنید و در مقابل توطئه های دشمن عکس العمل مناسب نشان دهید، مطرح کرد: استکبار جهانی از نظر بازی با الفاظ تحت عنوان آزادی کم نمی آورد، اما آن ها اهانت به پیامبران را آزادی معنا می کنند و صحبت کردن در خصوص هلوکاست را جایز نمی دانند و هر فردی نیز سخنی در این خصوص بگوید زندانی و شکنجه می شود؛ ببینید امروز در کشور فرانسه که خود را مهد آزادی می داند، بر سر مردم چه می آورند.

 

وی ابراز داشت: دشمنانی که مکرر دم از دموکراسی و آزادی بیان می زنند آیا به دیگر کشورها اجازه حرف زدن می دهند؟ اینها بلافاصله بر علیه آن ملت و کشور جنگ به پا می کند و در میان ملت ها اختلاف قومی، مذهبی و زبان ایجاد کرده و دانشمندان و بزرگان را ترور می کنند و این همان آزادی است که نشان می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: متاسفانه مشاهده می کنیم این مکر و حیله های دشمنان را افرادی در میان جوامع آزاد و همچنین ایران اسلامی اجرا می کنند و در میان مردم، صحبت هایشان به نحوی است که به نفع دشمنان می باشد و این خیلی مایه تاسف است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در مقابل توطئه دشمن اگر جامعه ای بخواهد بماند، باید هوشیار و بصیر باشد، گفت: دشمنان در جهت کشتن بزرگان، دانشمندان و ایجاد تروریسم، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

 

وی مطرح کرد: ما امروز تجربه خوبی به دست آورده ایم لذا باید این تجربه را به کار بگیریم؛ در این تجربه ۴۰ ساله هر زمانی که به اسلام و انقلابمان و به اوامر و فرامین رهبر انقلاب که سنبل انقلاب ما محسوب می شوند عمل کرده ایم پیروز میدان ها بوده ایم؛ و هر وقت کوتاه آمدیم و به نحوی دچار وادادگی و نسبت به دشمن حالت انفعال به خود گرفتیم، شرمنده خودمان شده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: با همه فراز و نشیب ها این ۴۰ سال را گذرانده ایم، حال وقت آن رسیده است که تجربه ها را به کار گیریم و به گام دومی که رهبر انقلاب فرمودند لبیک گفته و انشاءلله دشمن را برای همیشه مایوس کنیم.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *